Mikkel™ Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Typisk å være dårlig med magasjau når ferien først er her . Alle i huset er syk og vi som egentlig skulle på skitur hele påska... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er dette nok for å gå opp i vekt? Hvor mange kcal tror dere? Er 19 og 187 høy Frokost: 1 skive, 1 egg halv mager kesam Lunsj: 1 liter sjokomelk Lunsj2: 1 porsjon lasagne Middag: 1 porsjon kylling,ris og grønnsaker Kvelds: 1 mager kesam Lenke til kommentar
Sink Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da tror jeg du skal sitte mye stille i så fall. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hehe ja, det der var ikke mye mat! Tror jeg har i meg mer i kcal i løpet av en dag (okei, drikker ikke en liter sjokomelk da, men..). Jeg er heldigvis frisk Så ingen smitting her takk! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg har driti ut 2.5 kilo med møkk de siste 36 timene Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er dette nok for å gå opp i vekt? Hvor mange kcal tror dere? Er 19 og 187 høy Frokost: 1 skive, 1 egg halv mager kesam Lunsj: 1 liter sjokomelk Lunsj2: 1 porsjon lasagne Middag: 1 porsjon kylling,ris og grønnsaker Kvelds: 1 mager kesam Frokost og kvelds kan du gange med 2-3, det der er jo ingenting. Middag er ok (regner med det ikke er snakk om 10g ris og 20g kylling?). Og hvor stor er "en porsjon lasagne"? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det der er veldig, veldig lite mat. Jeg er likehøy som deg, og ligger på Ca 3500 - 4000 k.cal hver dag. og jeg holder meg temmelig stabilt. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 1 liter sjokomelk alene er jo nesten 700kcal da. 1 porsjon lasagne vil jeg tippe er 300-400 kcal for meg. Ja, kvelds er litt liten. Men pleier spise restene av middagen også da. Frokost klarer jeg ikke spise så mye, men kesam og funlight er godt på frokost. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 1ss olje og volla 100kcal ekstra i frokosten uten at det metter. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Såg noen på forumet skrev at god volumøkning har mye med utførelsen av repitisjonene. Stemmer dette? Og isåfall hvordan? Jeg trener Stronglifts nå og må si jeg bare løfter vektene, uten særlig fokus på annet enn eksplosivitet. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Såg noen på forumet skrev at god volumøkning har mye med utførelsen av repitisjonene. Stemmer dette? Og isåfall hvordan? Jeg trener Stronglifts nå og må si jeg bare løfter vektene, uten særlig fokus på annet enn eksplosivitet. Som med all trening er det mange forskjellige meininger om kva som fungerar best. Trener ikkje for volum sjølv, så eg kan ikkje kome med personlege erfaringer. Det eg har lest/lært opp gjennom åra: 8-12 reps (med mindre du er nybegynnar, da er det ikkje hensiktsmessig å trene spesifikt for volum) ~4 sek ned, eksplosivt opp. Pausene går i pust, ikkje i minutt. Behold spennet når du løfter, ikkje "lås" på topp eller i bunn. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Det eg har lest/lært opp gjennom åra: 8-12 reps (med mindre du er nybegynnar, da er det ikkje hensiktsmessig å trene spesifikt for volum) ~4 sek ned, eksplosivt opp. Pausene går i pust, ikkje i minutt. Behold spennet når du løfter, ikkje "lås" på topp eller i bunn. Det er vel stort sett det jeg har lest og lært også. Men dette kan vel gjelde 5x5 også såvidt jeg har forstått. Endret 30. mars 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Og isåfall hvordan? Forskjellene vil være at man ikke hviler muskelen gjennom settet så man oppnår full muskelaktivering kjappere / aka myoreps , så er pausene korte også aka myoreps og på toppen av det hele så er kun den banen som muskelen du vil trene som er interessang og da er det for eks ikke helt ned osv i for eks benkpress. I styrkeløft så skal vekten opp uansett hva, dvs du driter i om du trener skulder, triceps eller bryst i benken så lenge du klarer å få opp stangen. Man må også helt ned her for å få godkjent. Det er hovedforskjellene. Som nybegynnere kjører man vanligvis "som styrke" utfører hele rep. Grunnen til at det andre er "volum" er kun pga den fokuserer på en gruppe + fordelene (myoreps/kort pause /full aktivering som holdes gjennom settet/senker sakte da det er returen som skader musklen og ikke selve løftet) Da blir det ca sånn. Styrke: Vanlige rep, pause 1-5min Volum: Kun den delen av reppen som går på den aktuelle musklen. Vanlig hastighet opp og sakte ned ca 4 sek. Stopp 10% fra toppen, dvs hold spennet i muskelen og evt ikke senk helt ned avhengig av hvor lang banen er for den muskelen før andre grupper overtar. Pausene 1-10 pust. Eksmpler på øvelser som blir kortere er benkpress, ikke helt opp og ikke lenger ned en så albuene er like langt bak som benken/ryggen/som benkpress på et gulv. Skulderpress, ikke helt opp, da er det triceps som jobber og ikke helt ned da er det mest bryst så øvelsen for "volum" blir ca fra 20-90% x 5 osv. Endret 30. mars 2010 av War Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Har øvelser med veldig mange reps noen hensikt? En på gymmen snakket om en øvelse hvor en ligger på en justerbar benk, og justerer den fra helt oppe til helt nede, 10 reps hver gang (totalt 90 reps uten pause, relativt lette vekter), og sånn skulle man få med både skuldre og bryst, hele veien. Har prøvd et par ganger, og må jo si at jeg fikk en rimelig heftig burn når jeg var ferdig. Hva oppnår jeg med en slik øvelse i forhold til tunge vekter, men færre reps og heller flere sett? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Du oppnår glykogentømming + at du kjører nervesystemet så du må hvile lenger . Det har ingen ting med bygging å gjøre, kanskje på en deff som tilleggsøvelse. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg har driti ut 2.5 kilo med møkk de siste 36 timene Veier du avfallet ditt? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Nei, men veide meg når jeg kom hjem fra Skirennet på søndag . Også hadde jeg 24 timer ca med magasjau og når jeg veide meg i går så var jeg 2.5 letter med helt tom mage. What kind of twisted maniac veier avfallet sitt ? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Noen som veit hvor det har blitt av sitronsaft og Freddy K? lenge siden jeg har sett noe til dem her nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå