Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Du kan jo bruke drareimer på de tyngste toppsettene.

 

For å trene grepet så legg stanga på en solid rack i 1m høyde.

Så¨legger du på 300-400kg eller hva du klarer å løfte så løfter du (5cm) og holder i 30 sek.

Når du klarer lenger så øker du vektene.

Du skal bare holde de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en grei treningsøkt nå på jobben :lol:. Vi har rydda ned ett helt lager. Tror jeg bar 20 til 30 søppelsekker med drit ned 3 etasjer :ninja: God og varm i trøya nå ja

 

Når jeg skal ta knebøy, burde jeg legge fra meg stanga på det hakket som er sånn at jeg må opp på tærne for å få den ned igjen, eller på det som er hakket under slik at jeg bøyer meg ned og løfter den opp og av? Antar det siste?

Under. Det vil bare være belastende for ryggen at du må strekke deg opp :yes:

Lenke til kommentar

Når jeg skal ta knebøy, burde jeg legge fra meg stanga på det hakket som er sånn at jeg må opp på tærne for å få den ned igjen, eller på det som er hakket under slik at jeg bøyer meg ned og løfter den opp og av? Antar det siste?

Siste ja. Regner med at når du sei bøyer deg ned at du bøyer knærna, ikkje ryggen ;) Bruk same løftebane når du tar av stanga som når du utfører øvelsen.

 

Under. Det vil bare være belastende for ryggen at du må strekke deg opp :yes:

Nei, det er berre upraktisk, i værste fall mistar du balansen.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Fortell han at han skal trene for å stimulere og ikke demonstrere. Og be han om å legge igjen egoet utenfor døra så går det nok bra. Dvs ikke trene med for tunge vekter for å se tøff og sterk ut. Det er kulere å trene med litt lavere vekter enn å ikke få trena i det hele tatt pga skade.

Lenke til kommentar

Tok en veiledningstime for å få hjelp til rett teknikk i baseøvelsene og et par andre øvelser jeg ikke har god kontroll på. Fungerte veldig bra. Tenker jeg starter på et nytt 5x5 om noen uker.

 

Mikkel, bra jobba. Jeg har gått opp halvparten av det du har mistet på et år :p

Lenke til kommentar

Great news! Jeg veide meg igjen idag for å få de endelige tallet på ettårs trening!

 

78.1 kilo! Fra 100 til 78.1! Fy faen jeg er glad nå!!!!

 

 

Gratulerer! :w00t:

Skulle gjerne hatt noen av kiloene dine. Hehe! Ha en fin påske, og feir med grønnsaker og frukt.

Blir skipåske ja :D! Gleder meg til rennet i mårra

Lenke til kommentar

MooseOnTheRun , kjør benpress evt 1 og 1 ben så kjører du bare stanga på knebøy for teknikk.

 

Mener du hvordan du holder stangen på frontbøy? Det finnes 3-4-5 måter, jeg liker ikke den vanligste.

 

Alt grep:

http://www.youtube.com/watch?v=f9ounKT_16A&feature=player_embedded

 

mener du at jeg skal kjøre 1 og 1 ben på beinpress mens jeg lærer teknikken på knebøy, for så å gå over til bare knebøy når jeg har lært teknikken?

 

Prøvde de to "hovedgrepene" i front bøy, vanlig og den hvor du krysser armene, men har ikke prøvd det du viste video til så prøver den i dag.

 

Det jeg egentlig var ute etter i forrige post var noe jeg kunne erstatte knebøy/frontbøy øvelsen helt med i treningsprogrammet. Alltid følt at knebøy er en øvelse jeg ikke får til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...