Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Heh, eg hadde kutta ut kondisbiten ;), men eg har ikkje noko vidare interesse for kondisjonstreninig.

Det kjem litt an på kor god kondis du allereie har, dersom du er i relativt dårleg form kan du fint jogge e.l. i tillegg til styrketreninga, men dersom du virkelig vil trene kondisjon vil det gå på bekostning av styrketreninga, det kjem du ikkje utenom.

Hvis eg skulle trent begge deler hadde eg køyrt fullkrops-styrke og 4x4 annankvar dag, dvs. du kuttar ned på begge deler i forhold til planen du har no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis eg skulle trent begge deler hadde eg køyrt fullkrops-styrke og 4x4 annankvar dag, dvs. du kuttar ned på begge deler i forhold til planen du har no.

 

Ok, men da kjører jeg 4x4 3ganger i uka, og styrke 3 ganger i uka. Sounds good?

Håper du ikke driver med noe kondisjon utenom annet enn for restutisjon, for det er også i overkant med mindre du er godt trent. Restutisjon er utrolig viktig.

Lenke til kommentar

Er straks ferdig med forcen så har vel ganske greit utgangspunkt for å svare. I forsvaret trener du kun kondisjon og utholdende styrke i tjeneste. Så er du ute etter økning innen styrke så har du et bedre utgangspunkt i det sivile liv. I tillegg kan du fort gå ned 4-5 kg hver lille øvelse, alt etter hvor gjerrige befalet er med maten (noe som på ingen måte er gunstig for styrketreninga). Selv har jeg med både protein, selolje og kreatin i felt. Ikke faen om jeg skal miste flere gram i militæret.

 

Men er du ute etter mer utholdenhet og et "annerledes år", så er militæret greit sånn sett.

Lenke til kommentar

Da jeg var i Forsvaret (i Garden) så fikk vi veldig dårlig tid til å spise på rekrutten. Vi kunne få i underkant av en halvtime fra vi sto på oppstillingsplass til å få av oss alt utstyret, få det inn i skap, skifte uniform (til en litt mer presentable, altså ikke en møkkete en). Det førte til at vi gang på gang måtte spise veldig fort og rakk kanskje å få i oss alt vi ønsket. Jeg tipper jeg veide godt under 70kg på den tiden. Nå veier jeg ca. 81-82. Det avhenger jo helt sikkert av hvor du er, men som beskrevet over så kan du jo være uheldig og havne et sted hvor styrketrening ikke er det som er mest gunstig.

Lenke til kommentar

Ville vært upraktisk i en evt krig mot Danmark.

 

 

Jeg gadd ikke siden jeg var Hv-u og hadde de samme medaljene, marsmerke, infanterimerke, naismerke, skarpskyttermerket, flere feltdøgn en vanlig i førstegangstjeneste, kjørt helikopter på øvelse, 3 forskjellige tanks, (kjørt skoleflyet F-5 ikke i hv-u), jagerflysim på rygge, mer teori en i førstegangstjenesten.

Skutt flere skudd og med flere våpen en førstagangstjenesten.

 

Det var rett og slett ingen grunn til å ta førstegangstjenesten

siden hv-u den gangen hadde OP og annet snacks som ikke er lov lenger.

 

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...