Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok! Hvem er klar for litt halveis full front male nudity MED hår?

 

 

Edit: Ingen som vil se ettårsen før jeg drar på trening :cry:?

 

Edit EDIT! :ninja:

 

Whatever:

 

 

 

post-131886-1268840530,49_thumb.png

 

 

Så lang om ikke lengre kan du komme på ett år. Om du regner med litt ferie, treningsfri, sykdom og det faktum at jeg sitter minst 8 timer på ræva HVER dag på jobb. På bildet fra ifjor målte jeg 108 centi rundt magen og veide inn på ca 100 kilo. Nå måler jeg 83 centi rundt magen og har veid meg inn på 79 kilo blank. sådetså....

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Jaja, det tok 4 uker (eller mindre :p) før det skulle bli rot i treningsprogrammet mitt. Har verken fulgt MyRevolution sitt nybegynnerprogram eller War sitt forslag skikkelig.

 

Slik War foreslo at jeg burde gjøre det:

 

Eller så kan du bare kutte 20% på alle vektene og begynne på de verdiene og øke vektene med 1-2kg pr trening avhengig av totalvekt/øvelse.

 

For eks knebøy 60kg = 48kg

Da begynner 1 trening på 48kg

Og ca midt i uke 3 , som er den 8ende treningen skal vektene være ca 10RM

 

For eks

48 48 50 15rep

52 54 56 10rep

58 60 62 10rep

64 66 70 5 rep

 

 

Greia er at jeg følte at jeg ikke brukte tunge nok vekter til å øke såpass mye hver trening. I tillegg var jeg redd for at hvis jeg økte så mye kom jeg til å stagnere fort, men det er vel kanskje meningen? Altså, at jeg burde ikke øke når jeg føler for det, men heller følge en plan og øke hver trening. Alle forslag til hvordan jeg skal komme tilbake på rett spor mottas med stor takknemlighet. :wee:

 

Treningsloggen min finner du her.

 

BTW Mikkel, ser kjempebra ut! Kreds! :D

Lenke til kommentar

Jaja, det tok 4 uker (eller mindre :p) før det skulle bli rot i treningsprogrammet mitt. Har verken fulgt MyRevolution sitt nybegynnerprogram eller War sitt forslag skikkelig.

 

Slik War foreslo at jeg burde gjøre det:

 

Eller så kan du bare kutte 20% på alle vektene og begynne på de verdiene og øke vektene med 1-2kg pr trening avhengig av totalvekt/øvelse.

 

For eks knebøy 60kg = 48kg

Da begynner 1 trening på 48kg

Og ca midt i uke 3 , som er den 8ende treningen skal vektene være ca 10RM

 

For eks

48 48 50 15rep

52 54 56 10rep

58 60 62 10rep

64 66 70 5 rep

 

 

Greia er at jeg følte at jeg ikke brukte tunge nok vekter til å øke såpass mye hver trening. I tillegg var jeg redd for at hvis jeg økte så mye kom jeg til å stagnere fort, men det er vel kanskje meningen? Altså, at jeg burde ikke øke når jeg føler for det, men heller følge en plan og øke hver trening. Alle forslag til hvordan jeg skal komme tilbake på rett spor mottas med stor takknemlighet. :wee:

 

Treningsloggen min finner du her.

 

BTW Mikkel, ser kjempebra ut! Kreds! :D

 

Hva er problemet? Har du stagnert, ikke økt noe på mange uker, ikke trena eller hva? :p

 

Du kan jo bare fortsette der du slapp, og fortsette å øke fra uke til uke, eller annenhver trening eller whatever. Det viktigste er at du hvertfall øker belastninga fra uke til uke.

 

Eller så kan du jo begynne på RYP og følge det til punkt og prikke. Der står alt veldig nøye forklart og planen er satt opp allerede.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Siden du kutter ca 20% så stopper det ikke etter en uke :whistle:

Men øker du formye og det skulle stoppe opp så bare kutt 10% igjen og fortsett eller om det bare er 2 uker igjen kutt rep til 3 og fullfør.

Eller plan C , tren med de samme vektene ut programmet om det er lite igjen, evt bare ta deloadingen med en gang.

 

Når man kutter 20% så øker man så mye at man er på RM vektene i uke 3 ca, så øker man litt lit, men samtidig dropper i rep så da kan man øke litt til igjen og plutselig er det så mange uker at deloading kommer.

 

Plan F kan være å bruke 12RM der det skal være 10RM for å ha en buffer, så forlenger man heller programmet om det blir for lett i uke 6.

Evt bare kutter 30%.

 

Tallene er ikke mgisk, det er prinsippet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg proteinpulver nå og lurer på en ting. Jeg trener styrke 3ganger i uka, og løper 4x4 4-5 ganger i uka. Skal jeg innta pulveret både etter løping og styrke, eller bare etter styrke?

Med så hard kondisjonstrening vil du få minimal progresjon på styrkefronten.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg proteinpulver nå og lurer på en ting. Jeg trener styrke 3ganger i uka, og løper 4x4 4-5 ganger i uka. Skal jeg innta pulveret både etter løping og styrke, eller bare etter styrke?

Med så hard kondisjonstrening vil du få minimal progresjon på styrkefronten.

 

Serr! Hmm, hvordan ville du lagt opp kondisbiten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...