Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, skal ha det i bakhodet til jeg får testet meg, War. Det er nyttig lesning hvertfall!

Det er så mye man skal være klar over her i verden :dontgetit:

 

Tok meg helt ut på treninga idag. Haha. Eller "treninga". Skulle egentlig ro litt lenger enn det ble, men så ble det så intensivt at jeg var helt død etterpå.

Lenke til kommentar

Nesten litt død jeg også. Etter en uke i skogen og masse militærpiss, så sov jeg 16 timer natt til i dag. Og på dagens trening avsluttet jeg med høyrep dips, men måtte stoppe før siste rep. Ble småsvimmel - hadde jeg tatt en rep til hadde jeg sikkert svima av, haha.

Lenke til kommentar

Har googla litt og lest om kreatin, og ser også at mange spør om kreatin er med på å helpe forbrenningen din, men det er jo feil. Greia er jo at man legger på seg gjerne 2-4 kg, men det er alt bare væske. MEN ALTSÅ! Kreatin hjelper på ytelsen, ikke sant? Og gjør at man blir fortere sterkere, og hvis man har litt fett og ta fra, så skal jo det tilsi at når man får trent hardere med kreatin, og muskler bygges av fett... så skal det jo gjøre at fettprosenten og mest sannsynlig vekta også gå ned. Så det er vel hold i at man kan gå ned ekstra med kreatin i og med at det krever mer å bygge fra.

 

Kreatin gjør til at du kan ta i mer, som gjør styrketreningen mer effektiv, og dermed må den ha og ta mer av kilden, og dermed være bra for å få ned fettprosent? (Gjentok litt mer kortfattet av det som står i første avsnitt :p)

Lenke til kommentar

og muskler bygges av fett. FY.

 

Ingenting av det du leste stemmer, kun det med væske.

Kreatinfosfat donerer sin fosfatgruppe til ADP molekylet, og skaper ATP molekyler

Dvs det er energi musklen bruker for å utføre et arbeid.

 

Kort fortalt så vil kreatin lagres i musklen hvor det omdannes til kreatinfosfat, med denne prosessen så følger det med væske / vann trekkes inn i muskelen og de blir hardere og har tilgang til mer energi.

 

Pga dette kan du trene litt hardere / 1-2 rep til og dermed bli større og mer magisk en det er det ikke. Det påvirker ikke fettet på noe vis.

 

Kreatin bruker man hele året, det er faktisk best å ikke bruke kreatin på en deff hvor man skal redusere fettprosenten , men egenskapene kreatin har fører til minde massetap på deff som står høyere en å tømme kroppen for energisubstanser og derfor bruker man kreatin hele året uansett aktivitet og uten pause.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg pulsklokke og målte makspuls her om dagen. Den viste 204, og jeg er 21år. Er dette usannsynlig, eller kan det stemme?

 

Lurer på en ting til. Driver med grunnprogrammet til RYP nå, og har en uke igjen, men legger på en ekstra uke for da blir hvileuka i påsken. Men kan jeg etter påske ta enda en runde på grunnprogrammet, da jeg synes det var ypperlig, eller er dette ingen fordel?

 

 

Må også legge til at jeg trener med en sykt irriterende fyr :p Han trener ikke bein, så sier jeg men du trener jo biceps,triceps, bryst osv. Hvorfor? Han sier det er for å se bedre ut, men at han kommer til å se ut som eb klovn med spinkelbein er han ikke med på. Ler meg ihjel jeg.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

204 kan godt stemme.

Kan også legge på en ekstra uke om du føler det går bra. Kan hende du stagnerer, men det merker du vel selv. Du kan også ta en runde til, bare finn nye 10RM (eller bare legg til x kilo på hver øvelse).

Du kan også gå over til RYP EM (ekstrem muskelvekst) eller prøve andre program.

 

Det er mange rare folk på treningssenteret, ja. Mandag, tirsdag og onsdag var samme fyren der mens jeg trente. Han kjørte nesten to timer med bicepsøvelser alle dagene. Aldri sett han trene noe annet.

Lenke til kommentar

Ser at RYP skal komme i ny versjon nå, v3.

Eller, den er på en måte ute, men ingen pdf tilgjengelig som jeg finner.

 

Nedtrekk og markløft med strake ben er tatt bort, og kondisjonsbiten er gjort om til 4x4. Jeg foretrekker 4x4 fra før, så den er grei.

Dessuten skal det ikke være 15 rep uke1, 10 rep uke2+3, 5 rep uke 4+5+6 lenger, men 12 rep uke1, 8 rep uke2+3+4, 4 rep uke 5+6.

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål om RYP Ekstrem Muskelvekst:

 

Programmet består av:

mage, knebøy, skråbenk, roing, arnoldpress, bicepscurl og tricepspress.

 

1. Blir det veldig feil å bytte ut knebøy med markløft? For meg er markløft en motivasjonskilde i seg selv, så hadde vært kjekt å beholde den øvelsen.

 

2. Bytte ut arnoldpress med militærpress burde vel ikke være noe problem.

 

3. Hva er positivt/negativt hvis jeg kjører myo-reps på bicepscurl og tricepspress (evt. jm-press)?

Lenke til kommentar

Synnes ikke EM er noe bra jeg, 5x5 er mye bedre satt opp.

Mark og kne er ikke samme grupper, det er bedre å legge den til en å bytte den ut, men da kan man ikke ro uten bryststøtte samme dagen.

 

Myoreps må du gjerne kjøre på bi/tri.(alle øvelser som ikke er tunge baseløft hvor teknikk er viktig)

Arnold med militær er ikke noe problem i seg slev uten om at du øker treningsmengden/intensiteten som krever økt restitusjon. Kommer an på hvor godt du er trent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...