Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garh, jeg føler meg forfulgt av skader/smerter.. Nesten som Gud hinter til at jeg ska gå tilbake til min gamle livsstil med cola, chips å snop hver dag..

 

Denne gangen er det albuen, fikk smerter i den igår, på vei hjem fra sesjon. Husker ikke helt hva jeg gjorde da smerten kom, men var ikke noe form for belastning elns. Tror kansje jeg bare "strakte" armen ut.

 

Nå kommer smerten ved bruk av håndledde og fingrene. Om jeg knepper sammen fingrene og vrir, vrir på håndleddet osv i diverse stillinger. Men kom nettopp hjem fra trening, hadde bryst å tricpes idag, kjente ingenting i albuen. Hadde følgende øvelser;Hantelpress, push-ups og dips.

 

Kan dette være tennisalbue? Trodde det ville gjort vondt under belastning, men..Setter pris på all hjelp!!

Lenke til kommentar

Ser at Fagerli og gjengen der kjører sittende, uten støtte.

For å ikke jukse vektene opp.

Klarer du mer med støtte er det noe feil ett sted.

 

Dei fleste klarer meir sittande, då ein før støtte. Det samme med støtte i ryggen. Om ein ikkje sit med støtte i ryggen, er det ikkje skuldermusklane som sviktar først på ein måte. Blir litt det samme som om ein tar strakmark, og så må ein løfte med reim, fordi håndledda/fingrane/underarm er for svak.

Lenke til kommentar

http://vidreel.com/human/NTk0MDU0/

Bodybuilder på 6mnd.

 

-------------------------------------------------------

 

Man klarer mer ja, men det burde ikke være sånn.

Derfor burde man kjøre den for eks ståedne.

Er støtten mer en 90 grader så snakker man hjelp fra bryst og da er det ikke "bedre på skuldermuskel"

Og man slapper mindre av i magemuskelene /dårligere stabilitet der.

 

Skulderpress kjøres stående, med tyngre vekter en arnoldpress.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ser at Fagerli og gjengen der kjører sittende, uten støtte.

For å ikke jukse vektene opp.

Klarer du mer med støtte er det noe feil ett sted.

 

Dei fleste klarer meir sittande, då ein før støtte. Det samme med støtte i ryggen. Om ein ikkje sit med støtte i ryggen, er det ikkje skuldermusklane som sviktar først på ein måte. Blir litt det samme som om ein tar strakmark, og så må ein løfte med reim, fordi håndledda/fingrane/underarm er for svak.

Du bør klare meir ståande fordi du hjelper til med heile kroppen.

 

Funker det seriøst å gå ned i fettprosent om man trener max og har 16 minutter med hard kardio?

Du går ned i fettprosent dersom du får i deg mindre næring enn du forbrenner, værre er det ikkje. Treninga er der berre for å hindre at du mistar muskelmassse også.

Lenke til kommentar

Han er nybegynner, fetter raser av selv på kcal-overskudd.

Det er ikke underskudd før helt på slutten.

 

Se på 10 dager etter- bildene (helt til slutt) det er sånn han ble.

 

Det man ser på senen kan alle med lav fettprosent få til med vannmanipulering og brunkrem.

Merk at metodene ikke er optimale, selv om det er en bodybuilder som har satt opp planen.

Veldig 1990-trening.

Endret av War
Lenke til kommentar

+ at du kjører Fagerlies generelle oppsett:

 

Klipp- klipp

 

Kutt kardio noen dager før. Hold væskeinntaket høyt helt til 12-18 timer før innveiing. Vurder å gå ned på karbohydratene til ca 50g de siste 2-3 dagene (pass på å øke fettinntaket sånn at ikke kaloriene blir for lave). Brennesle og løvetann-te eller piller som vanndrivende (fås på helsekost).

 

Dvs det man gjør dagen før konkurranse.

Lenke til kommentar

Måtte jo såklart finne linken til den dokumentaren rett før jeg skulle sove... Smaaaart!

Men ja, imponerende hva som går an. Selv om som han sa, de fleste normale mennesker vil jo ikke takle å gå gjennom det der på den tiden.

Håper at den "på nybegynnere vil fettet rase av" gjelder for meg også, War :innocent:

Lenke til kommentar

Ja, det kan være at vekten står stille de første ukene, men buksa sitter løsere.

 

Han i dokumentaren klager over lite mat osv, dør av sult osv, ingen kan gjøre dette osv.

Han spiser feil råvarer, han kunne ha spist 5 ganger så mye volum om han hadde kuttet poteter og havregryn ol på en deff, men bodybuilderen som hjelper han er ikke noe flink, kun genetisk begavet.

Lenke til kommentar

 

Korleis skal eg gjere chins osb då? RPE? Kan gi eit eksempel på kva eg trudde kunne gått an:

Visst eg klarer 10 chin ups, så stoppar eg på 9, har 10 pust pause (pluss/minus), så tar eg 3 til (eller meir..?).. Altså 9+15 som 9 +3 +3 +3 +3 +3 der + er 10pust

 

Korleis skal eg ellers utføre chins osv?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...