Matsemann Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 kan jeg ta smal roing og bred nedtrekk med samme effekt? [/Quote]Helt ok, variasjon er bra for psyken og støttemuskulatur. Takk for svar. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kvifor gjere arnoldpress, skulderpress osv ståande? Har ikkje gitt eit betre svar enn at ein får betre støttemuskulatur til dei som har spørt. Då kjem "du får betre konsentrasjon på skuldermusklane om du sitter med støtte" Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ser at Fagerli og gjengen der kjører sittende, uten støtte. For å ikke jukse vektene opp. Klarer du mer med støtte er det noe feil ett sted. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Garh, jeg føler meg forfulgt av skader/smerter.. Nesten som Gud hinter til at jeg ska gå tilbake til min gamle livsstil med cola, chips å snop hver dag.. Denne gangen er det albuen, fikk smerter i den igår, på vei hjem fra sesjon. Husker ikke helt hva jeg gjorde da smerten kom, men var ikke noe form for belastning elns. Tror kansje jeg bare "strakte" armen ut. Nå kommer smerten ved bruk av håndledde og fingrene. Om jeg knepper sammen fingrene og vrir, vrir på håndleddet osv i diverse stillinger. Men kom nettopp hjem fra trening, hadde bryst å tricpes idag, kjente ingenting i albuen. Hadde følgende øvelser;Hantelpress, push-ups og dips. Kan dette være tennisalbue? Trodde det ville gjort vondt under belastning, men..Setter pris på all hjelp!! Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ser at Fagerli og gjengen der kjører sittende, uten støtte. For å ikke jukse vektene opp. Klarer du mer med støtte er det noe feil ett sted. Dei fleste klarer meir sittande, då ein før støtte. Det samme med støtte i ryggen. Om ein ikkje sit med støtte i ryggen, er det ikkje skuldermusklane som sviktar først på ein måte. Blir litt det samme som om ein tar strakmark, og så må ein løfte med reim, fordi håndledda/fingrane/underarm er for svak. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) http://vidreel.com/human/NTk0MDU0/ Bodybuilder på 6mnd. ------------------------------------------------------- Man klarer mer ja, men det burde ikke være sånn. Derfor burde man kjøre den for eks ståedne. Er støtten mer en 90 grader så snakker man hjelp fra bryst og da er det ikke "bedre på skuldermuskel" Og man slapper mindre av i magemuskelene /dårligere stabilitet der. Skulderpress kjøres stående, med tyngre vekter en arnoldpress. Endret 11. mars 2010 av War Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Funker det seriøst å gå ned i fettprosent om man trener max og har 16 minutter med hard kardio? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ser at Fagerli og gjengen der kjører sittende, uten støtte. For å ikke jukse vektene opp. Klarer du mer med støtte er det noe feil ett sted. Dei fleste klarer meir sittande, då ein før støtte. Det samme med støtte i ryggen. Om ein ikkje sit med støtte i ryggen, er det ikkje skuldermusklane som sviktar først på ein måte. Blir litt det samme som om ein tar strakmark, og så må ein løfte med reim, fordi håndledda/fingrane/underarm er for svak. Du bør klare meir ståande fordi du hjelper til med heile kroppen. Funker det seriøst å gå ned i fettprosent om man trener max og har 16 minutter med hard kardio? Du går ned i fettprosent dersom du får i deg mindre næring enn du forbrenner, værre er det ikkje. Treninga er der berre for å hindre at du mistar muskelmassse også. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Han er nybegynner, fetter raser av selv på kcal-overskudd. Det er ikke underskudd før helt på slutten. Se på 10 dager etter- bildene (helt til slutt) det er sånn han ble. Det man ser på senen kan alle med lav fettprosent få til med vannmanipulering og brunkrem. Merk at metodene ikke er optimale, selv om det er en bodybuilder som har satt opp planen. Veldig 1990-trening. Endret 11. mars 2010 av War Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det var det jeg trodde.. Er sikker på at om jeg tar vekk alt kroppshår og bruner meg så vil jeg se delvis ripped ut selv ligger på 13.1% kroppsfett nå sånn ca. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 + at du kjører Fagerlies generelle oppsett: Klipp- klipp Kutt kardio noen dager før. Hold væskeinntaket høyt helt til 12-18 timer før innveiing. Vurder å gå ned på karbohydratene til ca 50g de siste 2-3 dagene (pass på å øke fettinntaket sånn at ikke kaloriene blir for lave). Brennesle og løvetann-te eller piller som vanndrivende (fås på helsekost). Dvs det man gjør dagen før konkurranse. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Spørsmål angående kveldsmat: Jeg spiser 1 og en halv time før jeg legger meg. Hva burde jeg spise? Spiser somregel 2 brødskiver med f.eks ost og paprika/leverpostei og agurk eller noe lignende ... Lenke til kommentar
Grand Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har erfart at det funker med en proteinshake før jeg går til sengs, er ikke så vanvittig sulten om morran og kroppen har proteiner hele natta. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Du burde iallefall ha proteinen, men ta med karben og fettet om du har fler kcal igjen den dagen. Jeg føler meg like bra på 500kcal som 6000 kcal så jeg er neppe rette til å svare på hva som føles best. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Måtte jo såklart finne linken til den dokumentaren rett før jeg skulle sove... Smaaaart! Men ja, imponerende hva som går an. Selv om som han sa, de fleste normale mennesker vil jo ikke takle å gå gjennom det der på den tiden. Håper at den "på nybegynnere vil fettet rase av" gjelder for meg også, War Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ja, det kan være at vekten står stille de første ukene, men buksa sitter løsere. Han i dokumentaren klager over lite mat osv, dør av sult osv, ingen kan gjøre dette osv. Han spiser feil råvarer, han kunne ha spist 5 ganger så mye volum om han hadde kuttet poteter og havregryn ol på en deff, men bodybuilderen som hjelper han er ikke noe flink, kun genetisk begavet. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Korleis skal eg gjere chins osb då? RPE? Kan gi eit eksempel på kva eg trudde kunne gått an: Visst eg klarer 10 chin ups, så stoppar eg på 9, har 10 pust pause (pluss/minus), så tar eg 3 til (eller meir..?).. Altså 9+15 som 9 +3 +3 +3 +3 +3 der + er 10pust Korleis skal eg ellers utføre chins osv? Endret 12. mars 2010 av Scarn Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Skal vi lage en poll om jeg skal barbere magehåra til ettårsbilde eller ? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg tar det på strak arm jeg altså! Rart vil det nok neppe bli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå