Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Omgangssyken siden torsdagen, jeg kviktnet til i helga, men når jeg skulle veie meg nå så fikk jeg sjokk, jeg har gått ned 3 kg. Er det vann jeg har mistet? kan vell ikke miste musklene så fort?

Du har vel ikke spist så mye, så det kan nok hende at du har mistet litt vekt av det. Og om du har følt trang til å gå på do en del, så taper man nok litt vekt der. Dessuten så blir man som oftest dehydrert av å ha omgangssyke, så du har nok mistet endel vann.

Lenke til kommentar

http://www.myrevolution.no/artikkel/hurtig-vektnedgang-med-psmf/12/

Denne skal bare følges i 10dager ca, og er den som reduserer fettprosenten mest på den beste måten av den type diett.

Skal man utover dette må det en langvarig endring til, som for eks hfc.

 

PSMF er fin å kjøre 1 og en halv uke mellom bulker ol for å holde fettprosenten i sjakk.

Ha bare i bakhodet at 50% vil være væsketap og den vekten vil man gå opp igjen uka etter, men kg fett er permanente.

 

 

Må nesten le av ukeblad-slankere som lever på en salat pr dag.

De raser jo ned i vekt, 10kg uka, dette er jo tingen tenker de, så slutter de på dietten som lå på 100kcal og 2 dager etter veier de like mye + litt mer da de overspiser i sorg pga all vekten hadde kommet tilbake.

Endret av War
Lenke til kommentar
kan jeg ta smal roing og bred nedtrekk med samme effekt? [/Quote]

Helt ok, variasjon er bra for psyken og støttemuskulatur.

Mikkel™ : Ja,

 

----------------------------------------------------

men har mer lyst til å begynne på RYP sitt grunnprogram. Hvordan er disse opp mot hverandre? [/Quote]

 

De er ganske like, org skrevet av samme mann.

MyR tar hensyn til teknikk-øvelser for å gå over til 5x5 etterpå.

Det er helt ok å velge RYP.

RYP har fått en fornyelse, med tanke på rep osv.

 

Hvis jeg velger RYP tenkte jeg hvertfall å ta sidehev i stedet[/Quote]

Det er helt ok, husk rett teknikk, ikke armene rett ut fra siden.

Og begynn på lave 3kgish vekter, løfter du tyngre en den svakeste muskelen vil den deaktiveres for å ikke skades og du bygger ikke full og go skuldermuskel.

 

En annen ting er at jeg er livredd for å få skader. Derfor tenkte jeg kanskje at det er lurt å bytte ut knebøy med frontbøy(?[/Quote]

Du får ikke skader av knebøy, men å bytte ut til frontbøty er helt ok, det anbefales til alle som er over 180 ca.

 

Skader i knebøy er typisk 200kg på stanga og senke seg 10cm ned som 99% av dagens utøvere gjør.

Trener feil med andre ord.

 

Rett teknikk er å stå med skulderbred avstand mellom bena, vinklet 30grder utover, så ser du 2meter frem og ned og senker helt ned til lårbein er under kneskål, så løfter du opp igjen og later som at vekten er på korsryggen.

Samme måte som du setter deg ned på en stol med rett rygg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Resultatene vil bli dårligere i begge ender, sender signaler om å bli energieffektiv og motsatt samtidig.

Det plaier å være

Kondis + opprettholde massen

Eller

Masse + opprettholde kondis.

 

Du kan jo kjøre en hybrid om du bare vil være aktiv, men ikke forvent de største resultatene innen masse.

Du må også spisetilbake alle kcal fra intervaltreningen, og passe på at du ikke møter veggen.

4x4 er like mye trening en proffe utøvere trener.

Lenke til kommentar

Opprettholde er mer i gata 3x30min for eks etter hver treningsøkt.

 

Da kan du jo bare sette av en periode (4-6u) til kondisjon, hvor du trener et helkroppsprogram for eks 2x uke for å beholde mest mulig masse.

Unngår du kcal-underskudd (ikke mål å redusere fettprosenten) så beholder du mer masse.

Osgå om du klarer å øke proteininntaket til 3g pr kg.

 

Man må ikke være stor eller utholden, blir man skikkelig sliten og klarer nesten ikke å puste etter å ha løpt 200 meter så fort man kan så burde man få opp kondisen ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...