Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke sånn at man må ha 5 om dagen hver dag. Jeg ville vel tro at bare et par frukter holder. Eventuelt kan du ta C-vitaminer om du ikke spiser mer en en eller to frukter. Husk at om du spiser grønnsaker, så er det endel vitaminer i det også.

Endret av Coa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, mais er bare bra. Ikke det jeg mente.

 

Men slik som i H&F står det:

Unntaket er erter/sukkererter, gulrot og mais som inneholder like mye karbohydrater som frukt, og kan kombineres med, eller erstatte fruktporsjonen i noen av måltidene.

Poenget er at man kan spise så mye grønnsaker man vil uten å tenke på kalorier (utenom noen). Det kan man ikke med frukt.

Lenke til kommentar

Myoreps og kroppsøvingar, korleis skal dette gå? Forholdsvis Rack-chins og vanlige chins

 

Edit: Klarer sideplanke og planke 3gonger i 30sek utan pause (rett frå eine sida til andre osv 3 gonger på kvar side.) Dette gjekk ganske greit. Skal eg legge til landmine?

 

vart gøymt i vitaminpratet :)

Lenke til kommentar

Endelig fått ordnet meg pulsklokke. :)

 

Når veiene blir bare håper jeg den kan hjelpe meg en del med syklingen. Har jo erfaring nok til å vite ca. hva jeg kan ligge i, men er jo greit med hjelp. Slik som jeg har en sperre som sier ikke under 20 km/t opp bakker, og når siste bakken hjem er 10 km lang med 7% stigning går det sjeldent bra. :p

Lenke til kommentar

Ah, nice! Hva slags har du kjøpt? Jeg har også lyst på en pulsklokke.. men det er nok LITT lenger inn i fremtiden ^^

Skal kjøpe meg ny treningsbukse og en tskjorte til når jeg får studielån til uken, gleder meg :)

 

Edit: Hehe, Matsemann, leste nettopp på din treningsprofil i tråden der: "Skal kjøpe pulsklokke når jeg kommer meg til byen.".

Så ja, GRATULERER, for dette var skrevet i mai i fjor :thumbup:

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Haha. :innocent:

 

Det var i hovedsak da jeg og kameraten skulle ordne turen da vi syklet igjennom Danmark (han bor i Oslo, jeg på Geilo), så da kjøpte vi en del greier. Den ble litt dyr mtp alt vi handlet, så utsatte kjøpet litt. :p

 

Kjøpte en Polar FS2 for 700 kr. Billigste modellen, den viser pulsen min og det er det jeg trenger.

Hadde glemt å sende inn stipendbrevet, så får selv ganske mye penger til uka. :new_woot:

Lenke til kommentar

Man ter ikke myo-reps på øvelser som er tunge , markløft /knebøy , og da ikke dips siden man ikke klarer 15-20 rep.

 

klarer du sideplanke så legg til en annen øvelse fra artiklen, hvilken velger du selv.

 

Korleis skal eg gjere chins osb då? RPE? Kan gi eit eksempel på kva eg trudde kunne gått an:

Visst eg klarer 10 chin ups, så stoppar eg på 9, har 10 pust pause (pluss/minus), så tar eg 3 til (eller meir..?).. Altså 9+15 som 9 +3 +3 +3 +3 +3 der + er 10pust

Lenke til kommentar

Jeg trente ei økt med 5x5 igår, også får jeg ikke tid å trene imorgen eller på fredag. Burde jeg vente til helt til lørdag med å trene eller kan jeg fint ta meg ei ny økt idag?

 

Gårdagens økt var da lette knebøy, markløft, skulderpress og nedtrekk. Dagens økt vil være tunge knebøy, stangroing og benkpress.

Lenke til kommentar

Har tenkt å begynne på et treningsprogram nå. Ser i tråden her at nybegynnerprogrammet på myrevolution blir anbefalt, men har mer lyst til å begynne på RYP sitt grunnprogram. Hvordan er disse opp mot hverandre? Syns oppsettet med tabellen om hvordan progresjon man skal ha osv. i RYP er lettere å forstå. Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg virker også mye mer positiv til det og har mye mer lyst til å begynne på det av en eller annen grunn...

 

Øvelsene er stort sett like i begge programmene, bortsett fra skråbenk i stedet for benk med manualler og arnoldpress i stedet for sidehev øvelsen som blir anbefalt hos myrevolution.

Hvis jeg velger RYP tenkte jeg hvertfall å ta sidehev i stedet siden jeg har hatt litt problemer med den ene skulderen, men har nå hatt en pause på 1 månedstid.

 

En annen ting er at jeg er livredd for å få skader. Derfor tenkte jeg kanskje at det er lurt å bytte ut knebøy med frontbøy(?)siden jeg har lest at det er lett å få skader når det gjelder knebøy,selvom man lærer teknikk, så er det ikke mye som skal til for å skade seg. Står hvertfall her at det er et bedre alternativ enn knebøy

( http://www.iform.no/pub/art.php?id=1678 ) Det er spesielt markbøy og knebøy jeg er redd for å få skader i. Skal så klart øve teknikk før jeg begynner.

 

Så hva tror dere?Samme om jeg tar RYP eller myrev sitt program?

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...