Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiste opp mot 15 egg om dagen i godt over en uke, nærmere to. Jeg fikk ingen problemer av noe slag.

Evt. langvarige effekter av å spise så mykje egg vil ikkje melde seg før du har holdt på slik i ein lengre perieode. 15 egg om dagen høyrast ut som eit ensformig og kjedeleg kosthald.

Lenke til kommentar

Smoothie med 3 rå egg til frokost

Eggerøre med 8 egg til lunsj

4 stekte egg til kvelds

 

Ja det er et kjedelig kosthold og man går fort lei, men det er ikke vanskelig å få ned så mye egg om dagen. Hadde vel blitt litt trøbbel med magen etter hvert

Lenke til kommentar

Er vel bare 50 % av proteinet som blr tatt opp tror jeg. Var vel B. Fagerli som hadde skreet en artikkel om det. Eggene i Norge er vel relativt trygge å spise rå, men det hender vel at det er noen dårlige med i pakken. Det å spise rå egg utenfor Skandinavias grenser er en risikosport.

Lenke til kommentar

Er norske rå egg så farlig da? Til og med datostemplingen på norske egg er jo utrolig innsnevret i forhold til hvor lenge man faktisk kan spise dem.

Har kun spist ett rått egg i mitt liv, og det er ikke noe jeg kommer til å fortsette med :p det gikk ned, men har hatt bedre opplevelser for å si det sånn. Foretrekker at noe er blitt gjort med dem gitt... Eneste argumentet jeg kan se for å spise dem rå hele tiden er at man sparer en del tid om de bare shottes ned.

 

Ellers har jeg vært syk idag, og håper formen er myyyye bedre til i morgen. Vil trene!

Lenke til kommentar

Siden det ikke gir noen helsegevinst, ikke smaker godt hvorfor drikke det?

Det er en myte fra 80tallet.

Tja, selv om man får i seg mindre enn om det ikke er rått, så kan det jo hende at folk gjør det for å spare tid (men da må man vel uansett spise fler...urk..).

 

Hvor frisk burde man være før man går på trening?

Lenke til kommentar

Valgte å trene, det gikk veldig fint :) Klarte å være ganske effektiv idag også, så bruke myyye kortere tid enn sist. Men går litt greiere nå som jeg vet hvordan jeg gjør øvelsene og sånt også, og ikke trenger å stille en milliard spørsmål før hver ting jeg gjør.

På tide å fyre igang noe mat nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...