Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiste opp mot 15 egg om dagen i godt over en uke, nærmere to. Jeg fikk ingen problemer av noe slag.

Evt. langvarige effekter av å spise så mykje egg vil ikkje melde seg før du har holdt på slik i ein lengre perieode. 15 egg om dagen høyrast ut som eit ensformig og kjedeleg kosthald.

Lenke til kommentar

Smoothie med 3 rå egg til frokost

Eggerøre med 8 egg til lunsj

4 stekte egg til kvelds

Ja det er et kjedelig kosthold og man går fort lei, men det er ikke vanskelig å få ned så mye egg om dagen. Hadde vel blitt litt trøbbel med magen etter hvert

Lenke til kommentar

Er vel bare 50 % av proteinet som blr tatt opp tror jeg. Var vel B. Fagerli som hadde skreet en artikkel om det. Eggene i Norge er vel relativt trygge å spise rå, men det hender vel at det er noen dårlige med i pakken. Det å spise rå egg utenfor Skandinavias grenser er en risikosport.

Lenke til kommentar

Er norske rå egg så farlig da? Til og med datostemplingen på norske egg er jo utrolig innsnevret i forhold til hvor lenge man faktisk kan spise dem.

Har kun spist ett rått egg i mitt liv, og det er ikke noe jeg kommer til å fortsette med :p det gikk ned, men har hatt bedre opplevelser for å si det sånn. Foretrekker at noe er blitt gjort med dem gitt... Eneste argumentet jeg kan se for å spise dem rå hele tiden er at man sparer en del tid om de bare shottes ned.

Ellers har jeg vært syk idag, og håper formen er myyyye bedre til i morgen. Vil trene!

Lenke til kommentar

Siden det ikke gir noen helsegevinst, ikke smaker godt hvorfor drikke det?

Det er en myte fra 80tallet.

Tja, selv om man får i seg mindre enn om det ikke er rått, så kan det jo hende at folk gjør det for å spare tid (men da må man vel uansett spise fler...urk..).

Hvor frisk burde man være før man går på trening?

Lenke til kommentar

Nei nå surrer du fært. Er jo proteiner i både egget og koteletten.

Ja det er proteiner, men det er veldig lite. Var ikke mye kjøtt og alt for lite med et egg. Det der så ut som en grei lunsj, men alt for lite for en middag.

Lenke til kommentar

Valgte å trene, det gikk veldig fint :) Klarte å være ganske effektiv idag også, så bruke myyye kortere tid enn sist. Men går litt greiere nå som jeg vet hvordan jeg gjør øvelsene og sånt også, og ikke trenger å stille en milliard spørsmål før hver ting jeg gjør.

På tide å fyre igang noe mat nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...