Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dette fornuftig ut?

 

Økt A:

Knebøy til boks

strake markløft

Benkpress myoreps

Benkroing myoreps

skulderpress myoreps

chins myoreps

sideplanke og planke

 

Økt B:

Frontbøy til boks

Markløft

Skråbenk\smalbenk\decline benkpress myoreps

foroverbøyd roing

Arnoldpress/skulderpress myoreps

rack-chins myoreps

sideplanke og planke

 

Dette er altså eit a- og b-splitt program. Køyrer kne- og frontbøy til boks for å få inn teknikk osb.

 

På dei øvelsane eg ikkje har myoreps, skal eg køyre 5x5 eller "ryp-framgangen" av 10rm?

 

I og med at eg skal kun prøve ut kreatin, skal eg ta 5g 5 gonger daglig i 3 veker, så 5g 1 gong kvar dag til eg ikkje har meir igjen?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

5g x 4-5 pr dag i 5 dager holder, så 5-10g pr dag resten av året.

 

Når det kommer til progresjonen så er RPE best,men det kan være litt avansert så da tar du entern 10RM eller 5RM vekter avhengig av hva da regner ut med.

 

Prinsippet er å kutte 20% så øke 1-2kg pr trening.

Lenke til kommentar

Ja, har lest litt om RPE, men skal gå djupare inn i det. Lurer litt på landmines-kjerneøvelsen. Skal eg køyre maks ut til eg ikkje klarer meir? Har aldri prøvd øvelsen, men lat oss seie at stanga 20 gonger er maks. Er det betre å køyre det, eller skal eg ta på 5kg og ta maks (lat oss seie stanga+5kg 10gonger)?

 

Elendig formulert men altså..

Lette vekter mange repetisjonar

eller

tyngre vekter, færre repetisjonar

 

Kan ikkje så mykje om kjernemuskulaturen, så veit ikkje kva eg bør gjere av dei^

Lenke til kommentar

Treningstid idag igjen, på tide å trene teknikk. Ja, jeg føler meg litt dum, men jeg er ferdig med den idiotiske følelsen om et par uker, sant? :ermm:

 

Eks. skråbenk, jeg vingler jo verre enn en fyllik (bruker ikke noe tunge vekter). Men det er jo liksom nå jeg må trene det inn.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Jada, det er sånt som skjer og sånt som går over ;)

 

Bruker du manualer eller stang på skråbenken? Manualer vil jo alltids bli litt mere vinglete, hvertfall i starten.

Husker jeg sleit skikkelig med flat benk med stang før. Vingla noe sykt, stanga gikk på skrå opp osv. laugh.gif Begynnte å kun bruke manualer en periode så jeg virkelig fikk trent støttemuskulaturen og øvd inn teknikk, og nå er jeg stødig som bare det i vanlig benk med stang. Så det går over ja!

Lenke til kommentar

Du burde minimum ta 1,5 ganger kroppsvekt i knebøy og markløft hvertfall, det er den gyldne regelen. :fun:

 

Veit ikke om det var ironi eller ikke, men det er ikke hvor sterk man BØR være hvis man veier 65 kg, men heller hva man kan regne som "sterk" eller "ikke-på-nybegynner-stadiet".

Veit heller ikke om Wikipedersen var helt seriøs :p Men valgte å svare seriøst likevel. (edit: ikke på den første da)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...