Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OneProtein er et navn, akuratt som MyoProtein og ProZyme. Alle de typene jeg ramsa opp er proteinpulver med en 50:50 blanding av myse(whey) og kasein. Og alle disse det er snakk om kommer i 3 kg. Disse merkene har også ganske høyt proteininnhold, og veldig bra kvalitet/renhet i pulveret.

 

Eller så har du erteprotein som er av veldig bra kvalitet og renhet. Mye billigere, smaker ganske godt, men litt mekrelig ettersmak pga råvaren. Erteprotein er som en mellomting av myse og kasein.

 

Har ikke nevnt noen rene whey typer, siden det ikke er like bra. Men de finnes det jo tusenvis av over alt.

 

Edit:

Og en ting til: kvalitetspulver er ikke billig. Man må gjerne opp i 800-1000 kr for 3 kg.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Er jo kg-pris som er viktig. Dvs., helst pris pr. kg. protein. Det er vel gjerne forskjellig proteininnhold i pulverne?

Det er vanskelig å sammenligne, gram protein pr 100g er en ting men inni dette igjen har man forskjeller i kvalitet på råvaren, konsentrater eller isolater og forskjell innen for der igjen med tanke på aminosyreprofiler.

Så har man de som printer inforen til råvaren på etikettene, mens produktet har smak og annet i som resulterer i et lavere proteininnhold.

Så har man blandingen av myse og kasein, der myseråvaren er billigere.

Erteprotein er av god kvalitet og råvaren er billig, men smaken er ikke så god siden råvaren smaker høgg og man ikke kan tilsette så mye smak uten å redusere proteininnholdet betydlig.

 

 

Man burde også handle ett sted, skaffe seg full rabatt og om mulig kjøpe 12/16kg om gangen og kanskje også slippe frakt.

Da snakker man om 800-1200kr spart som man kan trekke fra kg-prisen.

Det blir iallefall veldig dyrt å kjøpe kjøtt eller 750g pakker med protein som kanskje også har egen frakt.

Lenke til kommentar

God treningsøkt idag :)

Samme, har hatt noen litt tyngre uker i det siste men, i dag løsna det.

4timers sykkeløkt på mandag, 1times økt+ styrketrening i går så tenkte jeg at jeg måtte ha meg en terskel økt i dag.

 

Valget ble til slutt 6x 15min intervaller med 2min pause i mellom og så blanda jeg meg halvannen liter sterk saft å drikke istedenfor rent vann. Må si at å drikke saft istedenfor rent vann var en helt annen verden. Uten tvil den beste treningsøkta jeg har hatt i år. Det 3. intervallet var dog ganske hardt, spinningtimen slutta og resten av de som satt der skulle tøye ut til rolig musikk, og nye mennesker skulle inn å starte oppvarminga, så fort timen var i gang igjen ble det lettere igjen :p

Lenke til kommentar

Har ikke gått på ski siden jeg var fjorten, noe som snart er 4 år siden. Angrer litt på at jeg ikke begynnte igjen i år, men neste år må jeg vel prøve meg. Problemet er vel egoet. Det å bli forbigått av gamle damer er ikke akkuratt fristende, men man må vel begynne et sted.

Lenke til kommentar

OneProtein er et navn, akuratt som MyoProtein og ProZyme. Alle de typene jeg ramsa opp er proteinpulver med en 50:50 blanding av myse(whey) og kasein. Og alle disse det er snakk om kommer i 3 kg. Disse merkene har også ganske høyt proteininnhold, og veldig bra kvalitet/renhet i pulveret.

 

Eller så har du erteprotein som er av veldig bra kvalitet og renhet. Mye billigere, smaker ganske godt, men litt mekrelig ettersmak pga råvaren. Erteprotein er som en mellomting av myse og kasein.

 

Har ikke nevnt noen rene whey typer, siden det ikke er like bra. Men de finnes det jo tusenvis av over alt.

 

Edit:

Og en ting til: kvalitetspulver er ikke billig. Man må gjerne opp i 800-1000 kr for 3 kg.

Jeg tenkte mere på hva som var grunnen til at de solgte pakker med oneprotein og myoprotein, men jeg misforsto deg nok.

Lenke til kommentar

Lest en del om H&F Concept, og det virker ganske bra. Jeg vil nemlig kutte ned på brød og frokostblanding med korn, da jeg ærlig talt føler jeg blir litt oppblåst av det, samt det er utrolig kjedelig mat.

Jeg spiser ganske sunt fra før, så det bør ikke være noe problem, annet enn:

Jeg er 18 år og bor for meg selv og er ikke akkurat en mester i kjøkkenet :innocent:

 

H&F inneholder veldig mange retningslinjer, men veldig lite konkrete tips på måltider. Så i første rekke lurer jeg på om noen har gode ideer til noen frokoster og lunsjer som er følger H&F som er gode og jeg kan variere med? Lunsj er på skolen, og må jo tilpasses at den ligger i sekken en hel dag.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar

Med tanke på skolemat så pleier jeg å ta med en måltidserstatter.

Da er den kald og ny når du skal drikke den.

Kjedelig ja, men god og sunn.

 

Alt steke opp en kylligfillet og lage kyllingsalat som du har oppi en tett matboks.

Men da må man bruke krydder og rett type grønnsaker.

Brokkoli anbefales ikke da den kommer til å lukte vondt osv.

 

Man må jo ha litt karb også så da kan man hive oppi erter, mais osv som karb og løk,paprika ,purre og andre ting som fyll.

Fett kan være noen nøtter oppi.

Det sier seg selv at en shake er lettere.

 

Min froksot består av mange uavhengige ting.

For eks 3 kiwi, 1ss peanøttsmør og en proteinshake.

Neste dag 2dl juice som karb, kylling som protein og 1 neve nøtter som fett.

 

Grønnsaker uten om mais/gullrot og erter kan man spise så mye man vil av så til middagene mine pleier jeg å lage det som det skal se ut i næringsfordeling så koker jeg opp 500g brokkoli og heller over.

Da øker volumet betraktelig.

 

Kjøper da 1kg frossene poser til 19kr på maxi /ica ol.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Middag er forsåvidt greit nok, da jeg da uansett tar meg bedre tid og er bare å tilpasse det jeg allerede spiser. Men kan jo også da samtidig ordne greier til frokost/lunsj neste morgen.

 

Hva slags måltidserstatter tenker du på? Og hvordan blir prisen og smaken på dette i forhold til en ok tilberedt lunsj?

 

3 kiwi, 1ss smør og en shake til frokost virker helt utrolig lite, men regner med at det går seg til og jeg selv merker hva som virker for meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...