phax Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 Testet en runde med gerilja kardio idag. Sliten ble man men gikk langt bedre enn forventet. Tydelig at kondisjonen har forbedret seg siden sist gang jeg testet! Noen som vet hvor vesentlig det er at dette programmet utføres på morgenen og ikke på ettermiddagen f.eks? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg kutta ned litt på pausene i mellom "tårnene" mine på kondistreninga idag. Merka ikke så veldig forskjell men var litt mer sliten på slutten enn normalt. Er litt over 500 CAL pr. kondisøkt det optimale? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 Setter jeg høyre-hånda med motsatt grep , kjenner jeg ingen ting.Men da klarer jeg ikke utføre like mye vekt/ hele bevegelsesbanen. Skal teste idag. ikke irriter den, ender med at du får store problemer med å fjerne den. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Back to training idag! :-D Bare jeg som har fått en ny stygg "look" på siden ? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Nei, det har vært en oppgradering i natt, står link øverst på forsiden. Idag er det treningsfri. Kjenner kroppen er sliten og spør veldig pent I morra på'n igjen tenker jeg. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Burde jeg kjøre 5x5 i antall repitisjoner, selv om jeg ikke er på et 5x5 program, eller burde jeg kjøre 3x8-10? Tenkte mest på 5x5 repetisjoner på baseøvelsene. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Bare jeg som har fått en ny stygg "look" på siden ? Jepp er nok bare deg, for her ser det veldig bra ut hvertfall. (husk på at du kan bytte tema i menyen helt nede i venstre hjørnet) Endret 19. februar 2010 av phax Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Burde jeg kjøre 5x5 i antall repitisjoner, selv om jeg ikke er på et 5x5 program, eller burde jeg kjøre 3x8-10? Tenkte mest på 5x5 repetisjoner på baseøvelsene. Kjem ann på kva du vil oppnå, styrke eller volum? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Sidene er så stygge at jeg trudde det var en bug/feil. 5x5 eller hva du velger spørs også hvor tungt du skal trene. 5RM klarer du ikke 10 rep med osv. Man har 15 10 10 5 5 5 på 6 uker, denne nedgangen må komme på et vis uansett pga man ikke klarer progresjonen uten å senke rep ved å kompansere med flere sett. Her kan dere se loggen til Espen Bøs Aune (om dere har PT-tilgang) Her han dere se ett av resultatene. Denne konkurransen her: http://www.youtube.com/watch?v=MyqfTI8vY4w Endret 19. februar 2010 av War Lenke til kommentar
LasH Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Noen som har erfaring med noen av øvelsene? Eller som evnt kan linke til noen andre forebyggende øvelser for skuldrene? Lenke til kommentar
NorthGuard Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Noen som kjenner til effektive lårøvelser? La på meg rundt lårene etter et benbrudd... Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Skal du ned i fettprosent så går det på hele kroppen, trene lår (på kcal-underskudd) vil bare beholde massen på lår på samme måte som man trener resten av kroppen på en deff for å beholde muskelmassen. Håper du ikke mente at har man fett på magen trener man mage for å få bort fettet, eller lår for lår. Det er ikke sånn det fungerer. Endret 19. februar 2010 av War Lenke til kommentar
NorthGuard Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Klart vet jeg at dersom man skal trene lårene (eller magen), så må man regne med at man må også trene andre deler/hele kroppen. Det eneste jeg lurte på var om noen kjente til øvelser som kan brukes, og som kan virke effektive. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Om det er fettreduksjon du er ute etter så er det ikke mye som kvaøifiserer som effektive øvelser. Hele styrketreningen er der for å beholde muskelmassen og evt tømme glykogenlagrene. Det er 500kcal mindre i mat pr dag sammen med 500kcal trening pr dag inkl 3 styrkerunder i uka som gjør susen. Det er ca 1kg ned i uka , uavhengig av hvilke øvelser man velger. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Vil dere kalle det overtrening/overkill for en som har trena siden jul, og trene 4-5 dager i uka, splitt, hvor en av dagene er bare armtrening (bl.a. 3 øvelser for biceps osv.) ? Kom gjerne med gode argumenter for påstanden deres (Diskusjon med kompis, hvis noen lurer) Endret 20. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2010 Folk har da forskjellig arbeidskapasitet, og ikke minst forskjellige liv, og har følgelig forskjellige terskler for når de blir overtrente. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2010 Jepp, blir litt lite info til å kunne gi så gode argumenter. Funker det for kompisen din å trene 4 ganger i uka uten deloading/pause, så er det vel bare å fortsette til han begynner å føle at kroppen stritter imot. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Enig i at så lenge det funker så er det jo greit. Men spørs hvor lenge det funker da... Men får man virkelig større armer av å kjøre en egen dag for armer med 3 isolasjons øvelser bare på biceps + andre dager hvor man kjører ting som pullups, roing og andre øvelser som trener biceps indirekte, i forhold til ingen/bare en iso-øvelse? Jeg f.eks. kjører ingen isolasjonsøvelser på biceps til vanlig. Kanskje en gang i blant, men da blir det bare 1 dag i uka i så fall. Endret 20. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2010 Tja. Overtrener du muskelen så får den jo på ingen måte optimal fremgang. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg opplever både økt styrke og volum av å legge til en isolasjonsøvelse vs. ikke legge til (altså å bare kjøre baseøvelser). Men så kjører jeg alltid 48t mellom hver trening samt deloading hver 5-6. uke. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 21. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2010 Ja, har ikke not i mot å legge til en iso-øvelse på armer selv. Men er forskjell på 1 og 3 da. Hva er vitsen med å trene en så liten muskel som biceps med 3 forskjellige øvelser? I tillegg til andre øvelser som involverer denne muskelen. Hjelper det, eller er det bortkasta tid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå