Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sidene er så stygge at jeg trudde det var en bug/feil.

5x5 eller hva du velger spørs også hvor tungt du skal trene.

5RM klarer du ikke 10 rep med osv.

 

Man har 15 10 10 5 5 5 på 6 uker, denne nedgangen må komme på et vis uansett pga man ikke klarer progresjonen uten å senke rep ved å kompansere med flere sett.

 

Her kan dere se loggen til Espen Bøs Aune (om dere har PT-tilgang)

Her han dere se ett av resultatene.

Denne konkurransen her:

http://www.youtube.com/watch?v=MyqfTI8vY4w

Endret av War
Lenke til kommentar

Skal du ned i fettprosent så går det på hele kroppen, trene lår (på kcal-underskudd) vil bare beholde massen på lår på samme måte som man trener resten av kroppen på en deff for å beholde muskelmassen.

 

Håper du ikke mente at har man fett på magen trener man mage for å få bort fettet, eller lår for lår.

Det er ikke sånn det fungerer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om det er fettreduksjon du er ute etter så er det ikke mye som kvaøifiserer som effektive øvelser.

Hele styrketreningen er der for å beholde muskelmassen og evt tømme glykogenlagrene.

Det er 500kcal mindre i mat pr dag sammen med 500kcal trening pr dag inkl 3 styrkerunder i uka som gjør susen. Det er ca 1kg ned i uka , uavhengig av hvilke øvelser man velger.

Lenke til kommentar

Vil dere kalle det overtrening/overkill for en som har trena siden jul, og trene 4-5 dager i uka, splitt, hvor en av dagene er bare armtrening (bl.a. 3 øvelser for biceps osv.) ?

 

Kom gjerne med gode argumenter for påstanden deres :)

 

(Diskusjon med kompis, hvis noen lurer)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Enig i at så lenge det funker så er det jo greit. Men spørs hvor lenge det funker da...

 

Men får man virkelig større armer av å kjøre en egen dag for armer med 3 isolasjons øvelser bare på biceps + andre dager hvor man kjører ting som pullups, roing og andre øvelser som trener biceps indirekte, i forhold til ingen/bare en iso-øvelse?

 

Jeg f.eks. kjører ingen isolasjonsøvelser på biceps til vanlig. Kanskje en gang i blant, men da blir det bare 1 dag i uka i så fall.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Tja. Overtrener du muskelen så får den jo på ingen måte optimal fremgang. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg opplever både økt styrke og volum av å legge til en isolasjonsøvelse vs. ikke legge til (altså å bare kjøre baseøvelser). Men så kjører jeg alltid 48t mellom hver trening samt deloading hver 5-6. uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...