Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teknikktrening - Teknikktrening og Teknikk trening!

 

Hiv av non vektskiver på mark og bøy og tren lett teknik. Film deg selv og se hva du gjør galt, eller sleng den opp på et forum og få tilbakemeldinger ;)

 

Støtter den der, har tatt en skikkelig gjennom gang av markløften min og knebøy, merker ekstrem forskjell, mindre belastning på ryggen og mer på beina.

Lenke til kommentar
Urk. Brukte sykkelen min på søndag, presset meg selv ganske hardt. I går gikk jeg en 40 minutters tur etter middag, og jeg må si jeg var relativt sliten i beina da jeg gikk opp trappene på skolen idag :p men greit å kjenne at det man gjør har en effekt hvertfall, hehe..

Attagirl! Godt å kjenne at du faktisk har brukt kroppen :D

Lenke til kommentar

Hehe, det er det! Lite som slår følelsen etter man har dusjet etter trening, og setter seg ned og bare...aahhh... vet at man har gjort det :)

Samt den ekstra energien man får er jo uerstattelig, da.

 

Tenker å ikke gjøre noe idag, og så sykle igjen i morgen etter skolen og gåtur på torsdag med kameraten min igjen (han er overvektig, så 30 minutter med rask gange passet veldig fint tror jeg). Kjenner at beina trenger en dag uten aktivitet nå. Selv om jeg får litt spasmer av å tenke på at jeg ikke gjør noe, hehe.. men det blir vel uansett noen styrkeøvelser tenker jeg. Bare for å lure hjernen til å tro at hvertfall litt arbeid er gjort ^^

Lenke til kommentar

Nei, det å sette seg ned etter endt trening i godstolen er det lite som topper :love:

 

 

Hehe, det er det! Lite som slår følelsen etter man har dusjet etter trening, og setter seg ned og bare...aahhh... vet at man har gjort det :)

Samt den ekstra energien man får er jo uerstattelig, da.

 

Tenker å ikke gjøre noe idag, og så sykle igjen i morgen etter skolen og gåtur på torsdag med kameraten min igjen (han er overvektig, så 30 minutter med rask gange passet veldig fint tror jeg). Kjenner at beina trenger en dag uten aktivitet nå. Selv om jeg får litt spasmer av å tenke på at jeg ikke gjør noe, hehe.. men det blir vel uansett noen styrkeøvelser tenker jeg. Bare for å lure hjernen til å tro at hvertfall litt arbeid er gjort ^^

Fint at du tar med kameraten din ut :)

Lenke til kommentar
Har visstnok hatt lungebetennelse/bronkitt i 3-4 uker. Antibiotika, yay.. Noen som har trent selv om de har gått på antibiotika? Vurderer å forlenge deloadingen med en uke til jeg er ferdig på kuren.

Jeg har ikke trent styrke mens jeg har gått på antibiotika, men gikk vel 2 x 2 mnd på antibiotika mens jeg spilte fotball uten at jeg merket noe til det. Eneste stress var for min del litt trøbbel med magen. :p

Lenke til kommentar

Noen som kan sette opp ett trenings program rundt disse kravene?

Er minimums kravene til Marinejeger.

 

* 5 km løp, flat løype med feltuniform, støvler, våpen (4,2kg) og 2 kg bly på mindre enn 27 minutter

* 400 m svømming i basseng, valgfri teknikk på mindre enn 10 minutter

* 25 m svømming under vann

* 45 push-ups

* 45 sit-ups innen 2 minutter

* 8 pull-ups i bom med overtak

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar
Noen som kan sette opp ett trenings program rundt disse kravene?

Er minimums kravene til Marinejeger.

 

* 5 km løp, flat løype med feltuniform, støvler, våpen (4,2kg) og 2 kg bly på mindre enn 27 minutter

* 400 m svømming i basseng, valgfri teknikk på mindre enn 10 minutter

* 25 m svømming under vann

* 45 push-ups

* 45 sit-ups innen 2 minutter

* 8 pull-ups i bom med overtak

Kor langt unna minimumskravet er du no og når skal du søke?

 

Anbefalar å følge eit skikkeleg opplegg framvor kroppsvektsopplegga som står på forsvarets sider, unngå spesielt sit-ups.

Tren deg opp til eit styrkenivå eit godt stykke over minstekrava, lær deg svømmeteknikk og bruk resten av tida fram til opptaket til å gå med sekk.

Lenke til kommentar

Det du linka til er myse.

 

Edit: Det er nok et utenlandsk (dansk?) ord for myse ;)

 

Valle protein er det protein der oftest sælges som proteintilskud. Det er et overskudsprodukt fra osteproduktion. Det fine ved Valleprotein er at det optages meget hurtigt. Det gør det optimalt til brug umiddelbart efter træning f.eks. Valle protein optages i løbet af omkring 30 minutter hvor kød og mælk tager op til 2 timer
http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=7198

 

Edit: du er klar over at den der bare inneholder 24 % protein?

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
skal nok ikke søke før om 2 år, må fullføre læretiden min først, men tenkte det var smart å begynne i god tid. Tror bare det er løping og svømmingen som skal være problemet, kanskje pull upsene og

 

Du burde også gå mye fjellturer med tung sekk. Dette er kanskje ikke noe opptaks krav, men du vil få mye igjen for det. For det er mye av opplæringen, gå lenge med tung sekk, med lite mat og drikke.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...