Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har trent nå. Har vondt i venstre skulder og kne..

 

Har også trent alene 5 av de siste 6 gangene nå. Det er ikke så morro. :( Mister litt motivasjon og merker samtidig litt stagnering.

 

:cry:

 

Er i 5. uke av EMV (RYP) da. 4 økter igjen så er det hvileuke og så tilbake til det gode grunnprogrammet :)

Lenke til kommentar

Ok.

Anyways, var hos legen og tok noen blodprøver, for jeg har hatt smerter i begge håndledd i over 1 år nå..Jeg har fått ganske nedsatt funsjon pga. det..

Fikk deler av resultatet idag, prøvene viste at jeg har jernmangel og en mild leddgikt...

Stemmer med informasjonen jeg har funnet på www.fou.uib.no

 

"De leddene hvor sykdommen vanligvis begynner er håndledd, håndrotsledd, fingerledd og forfotsledd."

 

"1 motsetning til andre revmatiske sykdommer som gir betennelse i ledd, er det typisk for leddbetennelsen ved leddgikt at den er symmetrisk (begge håndledd, begge knær, begge skuldre etc.)"

 

Det synes jeg er leit..

Lenke til kommentar
Ja, du kan løfte vekter selvom du slanker deg.

Tøv!

 

Trener man vekter for å få opp muskulaturen må det mye energi til. Man ligger gjerne 500kcal over normalen så musklene får nok næring til å restituere seg.

 

Skal man slanke seg må du bruke mer kcal (kj) enn du tar i deg.

Det er noe som heter "Deffing" det er da man får mye protein i kosten selv om du har et lite energiinntak. Dette er mer for de "der oppe"

 

Slank deg først og jobb beinhardt med vekter senere.

Lenke til kommentar
Ja, du kan løfte vekter selvom du slanker deg.

Tøv!

 

Trener man vekter for å få opp muskulaturen må det mye energi til. Man ligger gjerne 500kcal over normalen så musklene får nok næring til å restituere seg.

 

Skal man slanke seg må du bruke mer kcal (kj) enn du tar i deg.

Det er noe som heter "Deffing" det er da man får mye protein i kosten selv om du har et lite energiinntak. Dette er mer for de "der oppe"

 

Slank deg først og jobb beinhardt med vekter senere.

i alle dager hva er dette for noe?

Selførgelig må man trene med vekter når man går ned i fett%

Man bygger ingen muskelmasse, men man vedlikeholder den så den ikke blir brutt ned pga kcal underskuddet.

 

Man trener med en lavere progresjon for å unngå skader igjen pga kcal underskuddet.

 

RYP-

Maks Forbrenning

 

Programmet for MAKS FORBRENNING er for deg som vil redusere fettprosenten raskest og mest mulig effektivt, samtidig som du vil beholde muskelmassen. Når du reduserer kaloriinntaket i sammenheng med mer forbrenningstrening, må du endre fokus på vekttreningsdelen. På en diett er det vanlig å miste muskelmasse fordi kroppen ikke får den næringen den behøver, og oppgaven blir å motvirke dette med vekttrening. Treningstoleransen blir også lavere, og derfor er vi mer forsiktige med progresjonen i programmet.

Reduser antall sett på styrketreninga eller intensitet og varighet på forbrenningstreninga hvis du merker symptomer på overtrening.

Den første delen er intervaller for å mobilisere fettreservene og øke blodsirkulasjonen, mens den andre delen vil forbrenne de frie fettsyrene i muskulaturen. Intervalltrening er av såpass høy intensitet at det bør begrenses til 3 ganger i uka, og kun på dager du ikke trener med vekter.

Lenke til kommentar

Hei

Har trent en stund nå, men bicepsene min ehar sluttet å vokse, tricepsene har litt fremgang, men somsagt er det verre med biceps. Sliter med senebetennelse i underarmene, så har litt problemer med å finne bicepsøvelser jeg liker.

Så det jeg lurte på var om folk kunne poste sine favoritt øvelser for biceps

takk

 

 

visst dere har fine øvelser for volumøkning av bryst ville det vært fint også :D

Lenke til kommentar

Vanskelig å gi deg skikkelige tips. Jeg foretrekker å sitte på benk (med ryggstøtte) og trene med frivekter.

 

Kanskje med curlstand, men det er ikke lit behagelig.

 

Har du forresten trent sammenhengende uten trneingspauser. Da vil nemlig fremgangen avta! Jeg foreslår at du tar deg en hvileperiode fra treningen. Ikke tren vekter på 9- 10 dager. Da vil musklene "glemme" at de har løftet vekter og den fremgangen du merket i starten av trneingen vil komme tilbake! :D

Lenke til kommentar
Vanskelig å gi deg skikkelige tips. Jeg foretrekker å sitte på benk (med ryggstøtte) og trene med frivekter.

 

Kanskje med curlstand, men det er ikke lit behagelig.

 

Har du forresten trent sammenhengende uten trneingspauser. Da vil nemlig fremgangen avta! Jeg foreslår at du tar deg en hvileperiode fra treningen. Ikke tren vekter på 9- 10 dager. Da vil musklene "glemme" at de har løftet vekter og den fremgangen du merket i starten av trneingen vil komme tilbake! :D

 

:yes:

(beskyttelseshinnen rundt musklen vil da tæres bort så muskelfibrene vil ryke når du løfter tette vekter igjen og du vil kunne bygge gjennom hele programmet)

Etter 9 dager hvile må du begynne med lette vekter igjen for å ha en prograsjon.

Se for eks HER og

her setter du inn vektene du løfter 10 rep av (grunnprogrammet)

 

Ha et kcal overskudd på minimum 40 kcal pr kg kroppsvekt vil gjøre at kroppen vokser og tåler treningen så du slipper å få s-betennelse.

 

 

 

sett med curl vil nok ikke gi så mye mer enn bedre utholdenhet. Du behøver en planlagt progresjon for å få økninger i styrke og muskelmasse.

 

Det kan også lønne seg å trene di muskelgruppene du vil prioritere først

biceps -så resten av treningsprogrammet ditt.

 

Har du prøvd DBPreacherCurl.gif?

 

Egentlig ville jeg ha blitt kvitt betennelsen , så trent vidre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...