Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men slenger du på enda 50 kr til, så har du nok til 50:50 pulverne som: OneProtein og MyoProtein. Eller så har du billigere alternativer som denne fra Norkost.

 

Men om du kjøper stort (12 kg) så får du OneProtein til 725 kr og MyoProtein til 795 kr per 3 kg bøtte! Da har du jo priser under 800 kr, som du ville;)

 

Eller så finnes det jo 10 000 forksjellige Whey-pulvere også, til en billigere penge. Men et 50:50 myse/kasein vil være bedre enn bare 100 % myse (whey).

 

Husk at kvalitet koster!

Uh, takk Andy! :).

Har du erfaring med noen av disse? Såfall, hvordan er smaken? ;D. Mocca høres rart ut..

 

Men nytt spm (ikke nødvendigvis til deg Andy^^); Trener bryst 2 ganger i uken (man of fre). Skal jeg da trene med samme belastning? Kjenner jeg har vondt i skulderen idag, tror det kommer av at den får for stor belastning -.-

Lenke til kommentar
Litt rart spørsmål, visste ikke helt hvor jeg skulle plassere det.

 

Får man dårlig ånde av tunfisk i boks?

Vi har pauser på jobb og der har vi ofte rundstykker, men er så sykt lei av det og er jo bare karbohydrater :S jobber i en butikk jeg ikke kan ha dårlig ånde i ... så får man dårlig ånde av tunfisk? har aldri lagt merke til det før.

Kjeften min lukter død og fordervelse etter et tunfiskmåltid. Du kan jo alltids pusse tenna på jobb, det tar jo ikke mer en to minutter. Dessuten burde fishermans friend eller et par tyggiser fjerne lukta. Bare pass på å ikke rap for mye :p

Lenke til kommentar
Lash: Er du sikker på at din teknikk i benk/dips er god? Det er vanlig å få skulderplager av begge de øvelsene hvis de er utført feil.

Hehe, benkpress trener jeg ikke, bruker hantler. Vil tro teknikken min er grei der. Dips har jeg trent ganske lenger, å aldri fått vondt av det før "/. Kan forøvrig skrive ned programmet da;

 

Mandag, Bryst, Rygg,Triceps:

-Flatbenk m hantler 7*3

-Skråbenk m hanlter 7*3

-Chins 7*3

-Roing smalt grep 7*2

-Dips 7*3

 

Onsdag, Skuldre å bein

 

Trente ikke denne dagen pga utdanningsmesse.

 

Fredag: Rygg, bryst, biceps

 

-Chins 7*3

-Roing bredt grep 7*3

-Roing smalt grep 7*3

-Flatbank m hanlter 7*3

Skråbenk m hantler 5*3

 

Forøvrig begge dagane med samme belastning.

Lenke til kommentar

Du klarer mer vekt med benk vs hantler. Det fører til større belastning på skuldrene, og er du svak i skuldrene (vs bryst/triceps) vil det generelle presset mot sener/ledd øke i forhold til hantler. I tillegg kan det være at skuldrene trenger en liten tilvenningsperiode, altså skulderposisjonen med benk blir mer fastlåst enn den er med hantler. De fleste har vel hatt smått vondt i skuldrene i starten.

Lenke til kommentar
Uh, takk Andy! :).

Har du erfaring med noen av disse? Såfall, hvordan er smaken? ;D. Mocca høres rart ut..

 

Men nytt spm (ikke nødvendigvis til deg Andy^^); Trener bryst 2 ganger i uken (man of fre). Skal jeg da trene med samme belastning? Kjenner jeg har vondt i skulderen idag, tror det kommer av at den får for stor belastning -.-

 

Har erfaring med OneProtein og Prozyme. OneProtein med mocca smak. Det var ganske god smak på den, bedre enn mye annet. Om du liker mocca-smak, kan du prøve å blande litt pulverkaffe i shaken, da smakte den digg!

Prozyme sjokolade og jordbær er god ;)

 

Og jeg er kanskje litt kresen på smaken, men synes disse smakte bra.

 

MyoProtein har jeg ikke smakt enda, men det blir nok det neste jeg prøver ut. Har hatt lyst til å kjøpe det lenge nå, men det kom opp gode tilbud på både OneProtein og Prozyme som gjorde at jeg heller kjøpte dem. :p

 

Angående det med skulderplagene dine, har du fått bra svar over her. Har ikke så mye peiling på dette, men du kan jo prøve og varme opp skuldrene først. Sving litt på armene med 2 kgs vektskive i hånda eller noe sånt. Kanskje det hjelper litt. Og så kan du prøve og forbedre teknikken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...