Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er jo bare å komme seg ut av 'komfortsonen' og gjøre det du vil, uten å tenke på hva andre mener. Er enig at det føles litt teit å drive å drikke shakes på skolen. Man vil jo få en del kommentarer og sånt. Men det er vel mest i starten. Etter en stund så er folk vant til at du drikker det. Er jo bare å være åpen om det og fleipe med det selv osv, i steden for å drive å gjemme seg bort, men mindre man har litt problemer med selvtillitten. Men det der handler mye om å komme seg ut av komfortsonen. Merker selv at det kanskje kan være litt ukomfortabelt. No pain no gain? :p

 

Drikk proteinshakes til brødskivene dine/maten din? Kan være en begrensning hvis shaken smaker høgg, og det er veldig dyrt selvfølgelig. Det jeg bruker atm (OneProtein) blanda med et par teskjeer kaffepulver smaker helt utmerket(smaker godt uten og), og er ikke noe problem å drikke til maten, eller bare nytes når som helst. Prozyme er jo også godt. Men selvsagt dyrt da. Kjekt med jobb! Penga går fort.

 

Har ingen erfaringer med sjokko-prottis og frukt, men vil tro banan funker bra. Pleide alltid å hive en banan i blenderen når jeg lagde sjokolademilkshake før. Var godt det.

Men du må nesten prøve deg litt frem på hva som er godt å blande med sjokolade. Du kan jo se litt rundt deg, hva som er blanda med sjokolade. Sjokolade med apelsin/jordbærsmak etc.

 

Edit:

Jeg har sagt til mine foreldre at proteinpulver er billigere enn annen mat hva proteinet angår, og at om de ville sponse meg litt på pulverfronten kunne de kjøpt inn mindre av den maten de pleide og dermed faktisk spare penger. Men den ville de ikke høre på nei. Mine foreldre er anti-tilskudd. FML. ;P

Vi er i samme båt! :p

 

Edit2: Fiksa litt på innlegget.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rapsolje, la oss si 200g hver dag bare for å si et tall. En liter koster ca. 10kr med billigmerkene, la oss si 20kr for å være trygg. Dvs seks liter rapsolje hver måned til 20 kr literen, altså 120kr for fett per måned.

 

200g rapsolje om dagen?? :blink:

 

Her snakker vi jo 2 dl rent fett, som alene utgjør 1800 kcal. Det kan jo umulig være sunt, godt eller hensiktsmessig..

Endret av phax
Lenke til kommentar
Vel, er jo forskjell mellom slank og usunt slank og da... Er vel ikke normalt slankt å veie 62-63 kilo når du er 194 (om du da ikke er med i landslaget for hopp :innocent: )

Er ikke bare-bare når kroppen vokser fra 180 til 194 på et 3-4 måneder. ;) Men er godt å ha litt tyngde i kroppen. Tenker jeg skal bulke meg forsiktig opp 3-4 kg til (90 kg), for så å deffe meg ned igjen til 85-ish til sommeren. Skal ta en titt på det der H&F-greia òg nå, siden war har hatt got suksess med den.

Lenke til kommentar
Men har man viljestyrke, gjerne ikke helt sansen for mat og i tillegg studentøkonomi er det slett ingen dum idé spør du meg.

Et godt kosthold er jo litt mer nyansert enn bare riktig mengde proteiner, fett og karbohydrater. Kroppen skal jo ha næring, vitaminer, mineraler, fiber, fettsyrer, antioksidanter og gud vet hva alt heter. Så jo, ganske dum idé spør du meg. :p

 

 

Tenker jeg skal bulke meg forsiktig opp 3-4 kg til (90 kg), for så å deffe meg ned igjen til 85-ish

Er ikke det bare bortkasta tid og energi? Ville heller holdt meg på vekta du er idag så slipper du måtte slite med å deffe deg ned de 5-6 kilone istedet for bare 1-2 kilo som du har nå.

Lenke til kommentar
Jeg har sagt til mine foreldre at proteinpulver er billigere enn annen mat hva proteinet angår, og at om de ville sponse meg litt på pulverfronten kunne de kjøpt inn mindre av den maten de pleide og dermed faktisk spare penger. Men den ville de ikke høre på nei. Mine foreldre er anti-tilskudd. FML. ;P

 

Pappa spurte åssen kosttilskudd jeg gikk på, så svarte jeg med proteinpulver og Kreatin, også sier han "jaha, Kreatin? du skal ikke kjøpe deg noe anabole steorider imens du er i gang da? "

 

Selv om det høres rart ut for folk som har levd på brødskiver hele livet sitt, så betyr det ikke at det er dop. Synd at folk forbinner kreatin og proteinpulver med dop egentlig, mens toro tomatsuppe i pulverform er greit.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Jeg har sagt til mine foreldre at proteinpulver er billigere enn annen mat hva proteinet angår, og at om de ville sponse meg litt på pulverfronten kunne de kjøpt inn mindre av den maten de pleide og dermed faktisk spare penger. Men den ville de ikke høre på nei. Mine foreldre er anti-tilskudd. FML. ;P

 

Pappa spurte åssen kosttilskudd jeg gikk på, så svarte jeg med proteinpulver og Kreatin, også sier han "jaha, Kreatin? du skal ikke kjøpe deg noe anabole steorider imens du er i gang da? "

 

Selv om det høres rart ut for folk som har levd på brødskiver hele livet sitt, så betyr det ikke at det er dop. Synd at folk forbinner kreatin og proteinpulver med dop egentlig, mens toro tomatsuppe i pulverform er greit.

Haha, fikk en lignende kommentar:

"Kreatin!? Du vet det blir (har blitt?) regna som doping? Hva blir det neste, steroider?"

 

Den der med tomatsuppa har jeg nevnt mange ganger :!: Litt ironisk når vi har tomatsuppe til middag og..

 

Uvitene foreldre..! :no::wallbash::grumpy::thumbdown::angry:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Men har man viljestyrke, gjerne ikke helt sansen for mat og i tillegg studentøkonomi er det slett ingen dum idé spør du meg.

Et godt kosthold er jo litt mer nyansert enn bare riktig mengde proteiner, fett og karbohydrater. Kroppen skal jo ha næring, vitaminer, mineraler, fiber, fettsyrer, antioksidanter og gud vet hva alt heter. Så jo, ganske dum idé spør du meg. :p

Vel, jeg kan vel ikke gjøre annet en å si meg enig med deg. Et GODT kosthold er det ikke, men dette var jo hovedsaklig for å se hvor mye det ville kostet osv. Men med multivitamin, tran og fiber ville det gått!

 

Pappa spurte åssen kosttilskudd jeg gikk på, så svarte jeg med proteinpulver og Kreatin, også sier han "jaha, Kreatin? du skal ikke kjøpe deg noe anabole steorider imens du er i gang da? "

 

Selv om det høres rart ut for folk som har levd på brødskiver hele livet sitt, så betyr det ikke at det er dop. Synd at folk forbinner kreatin og proteinpulver med dop egentlig, mens toro tomatsuppe i pulverform er greit.

Our lives are average :) Foreldre-logikk kan man kalle dette. Jeg skjønner jo at de er skeptisk til hva ungen tar av tilskudd osv, men det blir en helt annen sak når de stiller seg blind for argumenter og ikke en gang gidder å lese den j**** etiketten. Min mor er sykepleier, hennes beste argument er "det der er bare tull, du burde komme deg på et treningssenter isteden". Jaja.
Lenke til kommentar
Tenker jeg skal bulke meg forsiktig opp 3-4 kg til (90 kg), for så å deffe meg ned igjen til 85-ish

Er ikke det bare bortkasta tid og energi? Ville heller holdt meg på vekta du er idag så slipper du måtte slite med å deffe deg ned de 5-6 kilone istedet for bare 1-2 kilo som du har nå.

Jo, der er forsåvidt det. Men har ganske lav fettprosent nå også egentlig, så om jeg går opp 2-3 kg til 90kg så tar det neppe stor skade. Men skal prøve å holde meg stabilt så lenge det lar seg gjøre. Har tittet på H&F concepts også, og det er jo egentlig slik jeg har spist hele tiden, bare litt mindre protein til frokost enn anbefalt, så der må jeg gjøre en liten justering.

Lenke til kommentar

Ops. Innlegget ble ikke fullført ser jeg. Her er det korrekte:

 

Til frokost spiser jeg 4 skiver med tykt leverposteilag og majones. I tillegg drikker jeg ett glass eplejuice og ett glass appelsinjuice, så litt proteinfattig er nok frokosten, så skal prøve å ta en liten shake i tillegg fremover.

 

Lunsjen og middagen her er helt nydelig, så da for jeg i meg plenty med protein/karbs/fett. Til kvelds pleier jeg å spise skiver m/peanøttsmør for karb og fett (og gjerne en banan/eple) + en shake for prots.

 

Tja 86-87 kg er kanskje ikke så mye for en på 194. Men vil jo prøve å være mest mulig definert nå som sommersesongen kommer. :whistle: Så skal prøve å vente til høsten med å passere 90 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...