Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver du å bli feit eller noe?

 

Har gått opp 10 kg istarten fra november, og jeg tror omtrent ingen ting er fett. Trener styrke 2 ganger i uka, svømmer 2 ganger i uka. Pluss jeg har gym 5 ganger i uka. Må legge til at gymmen på skolen er veldig slapp :p så det er svømminga og stryke treninga som jeg har merka noe forskjell på. Har blant annet gått veldig mye i benk, dips, knebøy, nedtrekk og markløft.

Lenke til kommentar

Fine bilder Mikkel :D Stå på ;P

 

Selv har jeg funnet ut at om man bulker og dermed vil øke i fettprosent (om man ikke er helt nazist på kostholdet og bare har akkurat nok overskudd til musklene) vil i teorien bildene bare se verre og verre ut. Så bilder funker best på deff/slanking.. Men er jo likevel greit som loggføring.

Lenke til kommentar

Jeg synes kalorioverskudd er veldig vanskelig. Føler jeg øker litt for langsomt både volum/styrke, men derimot øker jeg svært lite i fettprosent. Derfor føler jeg kroppen stadig ser bedre ut, men kunne sikkert vært mye sterkere den dag idag.

 

Føler også jeg blir så sinnsykt "oppblåst" og tung i kroppen de dagene jeg virkelig spiser slik jeg burde på bulk.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Jeg synes kalorioverskudd er veldig vanskelig. Føler jeg øker litt for langsomt både volum/styrke, men derimot øker jeg svært lite i fettprosent. Derfor føler jeg kroppen stadig ser bedre ut, men kunne sikkert vært mye sterkere den dag idag.

 

Føler også jeg blir så sinnsykt "oppblåst" og tung i kroppen de dagene jeg virkelig spiser slik jeg burde på bulk.

 

Og det med å spise til man blir omtrent kvalm er også minus.

Lenke til kommentar

Husk at nok bulk er 200kcal over vedlikehold.

Bedre å bygge 80% hele vegen enn 100% med større overskudd som gir økt fettlagring.

 

80 + 80 + 80 er best tilskutt vs

100 + 100 + 100 og 2-3 mnd feff med mulig tap av masse. på denne tiden man defer vil 80-metoden få inn 1-2 runder til.

 

Bygg sakte, 200kcal i + , ikke legg på deg fett ( H&F C /evt A )

Mye bedre en OMG så mett, ganers hele dagen 90ss olje oppblåst osv.

Lenke til kommentar

Men altså, ettersom man bruker ulikt antall kcal hver dag blir det jo også vanskelig å sette opp en gitt kostholdsplan. Da blir H&F C/A eneste, og dette har jo vist seg (for meg) ekstremt vanskelig å følge pga gitte tidspunkter for måltider (skolen/middag hjemme). Skolen ødelegger mye for kostholdet mitt ellers, selv nå som jeg ikke følger H&F C.

Lenke til kommentar

Greit nok, men det er heller ikke bare tidspunktene som er problemet. Det er også matsammensetningen. Da mest mtp proteinet. Min familie vil ikke kjøpe inn det antallet kyllingfileter og egg jeg trenger, og dermed måtte jeg ha vært nødt til å ty til proteinpulver på skolen, noe jeg helt ærlig ikke har lyst til.

 

Jeg synes jeg ser på trening ganske seriøst nå, og det er blitt en stor del av livet mitt. Det samme gjelder kosthold. Men å miste det sosiale rundt mat på skolen (i alle fall til en viss grad) og begynne med proteinpulver sammen med annen mat i friminuttene og under bordet vet jeg ikke om jeg er klar for. Hadde jeg hatt kyllingfileten i orden kunne jeg laget i stand måltider på kveldingen og hatt flere måltider klare, ready for work, sammen med ris og rapsolje i matbokser. Kunne dratt med meg tre slike når jeg skulle på skolen f.eks.

 

Edit: Nice 8-pack phax :D

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Jeg bruker pulsklokke på trening for å holde øye med forbrenninga bl.a, hvor mye jeg forbrenner utenom trening per dag er nok ganske stabilt så ser ikke poenget med å måtte gå med en måler på meg døgnet rundt.

 

Er forresten overrasket over hvor lite man forbrenner ved styrketrening. 40min med tung 5x5 f.eks utgjør for meg bare knappe 200 kcal.

Lenke til kommentar

Delvis, ja. Føler jeg da ville fryst meg selv ut av det sosiale samværet som maten bringer. I tillegg er det jo ikke spesielt appetittelig, såfremt man ikke har prozyme eller myoprotein. Noe jeg har, men det skal brukes til treningen.. Hadde jeg hatt penger nok kunne jeg kanskje tatt med shakes på skolen. Blandet med frukt og rapsolje. Der har man jo et fullkomment måltid som jeg kunne slukt i meg på under 10 sekunder.

 

Kanskje ingen dum idé likevel, men sjokoladesmakpulver sammen med frukt?

 

Edit: Slår meg at dette er en problemstilling som svarer seg selv. Kan jo bare spise frukten separat. Så da er det egentlig bare pengespørsmålet. Ikke det at jeg ikke har pengene, har jo jobb, men det er jo også noe som heter prioritering. Jeg har sagt til mine foreldre at proteinpulver er billigere enn annen mat hva proteinet angår, og at om de ville sponse meg litt på pulverfronten kunne de kjøpt inn mindre av den maten de pleide og dermed faktisk spare penger. Men den ville de ikke høre på nei. Mine foreldre er anti-tilskudd. FML. ;P

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

La oss si helt hypotetisk at jeg får alt proteinet på en dag fra proteinpulver, og jeg velger et som er bra kvalitet men likevel billig. Da tenker jeg umiddelbart på TN's pro-90 basic, som er et kaseinpulver med ca.90g protein i råvaren med god aminosyreprofil, fremstilt fra melkeprotein. 130g protein hver dag. 900,- for 4000g pulver. Det ville vart i nøyaktig én måned. Dvs 900,- per måned i protein.

 

Rapsolje, la oss si 200g hver dag bare for å si et tall. En liter koster ca. 10kr med billigmerkene, la oss si 20kr for å være trygg. Dvs seks liter rapsolje hver måned til 20 kr literen, altså 120kr for fett per måned.

 

Foreløpig er vi oppi ca. 2300kcal, dvs at med min vekt og trening trenger jeg 300-800kcal til for å være i overskudd. Det tilsvarer 75-200g karbohydrat hver dag. Om dette kommer fra pulver(maltodextrin) vil det koste (med 200g hver dag) ca. 400kr hver måned.

 

Da er vi oppi 900, - for proteinet + 120,- for fettet + 400,- for karbohydratene = 1420,-

 

Et hypotetisk kosthold med 130g høyverdig protein, nok fett og karbohydrater hver dag til ca. 3100kcal per dag koster 1420,- per måned.

 

Forbehold om regnefeil. Bare jeg som synes dette høres latterlig billig ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...