Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kjenner desverre ikke til det Kenny000.

 

Selv er jeg mindre plaget av at det "knaser" litt i knokler og ledd under treningen og litt ellers. F.eks når jeg har tatt knebøy holder jeg armene i lik stilling over stangen en stund, og dette fører til at når jeg tar armene vekk knaser det fælt inne ved skulderleddet.

 

En annen ting er at når jeg holder begge armene foldet over hodet og beveger dem frem og tilbake er det en knokkel eller lignende inne i skulderen som "leer" på seg. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er litt ubehagelig. Det jeg ikke helt kan skjønne er hvorfor dette kun er tilfelle på den høyre skulderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T.F.T: kjenner meg igjen der! Jeg har i tillegg tendenser til å sovne i armene når jeg tar knebøy. Det er sikkert dårlig blodsirkulasjon eller noe. Blir også svimmel, som når jeg reiser meg opp for kjappt, når jeg legger fra meg stanga. Liker ikke knebøy noe serlig, men kan ikke la være å trene den.

Lenke til kommentar

husk på og pust ut og 75% inn , så hold pusten der når du går ned og opp i knebøy, så pust ut og inn noen ganger sakte på toppen, så puste inn 75% og holde det når du går ned.

 

På den måten har du er spenn /trykk i kroppen innvendig .

Og ved å puste noen ganger i top posisjon forindrer du at hjernen får forlite oksygen.

Lenke til kommentar

Har 3 spm.

 

1) Hvor kan jeg finne/få hjelp til trenings program? Trener på trenings studio i skolesammenheng og er derfor uten veileder.

 

2) Hvordan er det med snus rett før trening og rett etter trening?

 

3) Er det noe pulver jeg kan ta som får meg ned i vekt og minsker fettprosent uten at det går utover muskelutvikling? trener til info og litt kondisjon.

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
1) Hvor kan jeg finne/få hjelp til trenings program? Trener på trenings studio i skolesammenheng og er derfor uten veileder.

 

Treningsforum.no

 

2) Hvordan er det med snus rett før trening og rett etter trening?

 

Ro ned prising rett før og rett etter trening. Prøv å la det gå minst en time fra siste pris til trening, ihvertfall. Etter trening skal du spise, så da priser du vel ikke uansett(?)

 

3) Er det noe pulver jeg kan ta som får meg ned i vekt og minsker fettprosent uten at det går utover muskelutvikling? trener til info og litt kondisjon.

 

Du trenger nok kalorioverskudd for å bygge muskler, så dette vil bli nært umulig uansett. Ellers så er vel proteinpulver ganske basic for mange som vil ha en litt seriøs tilnærming til treningen sin

Lenke til kommentar

 

Ro ned prising rett før og rett etter trening. Prøv å la det gå minst en time fra siste pris til trening, ihvertfall. Etter trening skal du spise, så da priser du vel ikke uansett(?)

 

Du trenger nok kalorioverskudd for å bygge muskler, så dette vil bli nært umulig uansett. Ellers så er vel proteinpulver ganske basic for mange som vil ha en litt seriøs tilnærming til treningen sin

Takk for svar :)

 

Det som er problemet.. kan jo klare en time før trening. Men etter trening skriker kroppen etter snus så jeg blir gal, det blir nok værre om jeg ikke snuser rett før.. Men selvfølgelig klarer jeg unngå det hvis det er virkelig ødeleggende.

 

Ang pulver så vil jeg ikke bli noe større ennå da 175 og 80 kg er nok for meg uansett fettprosent. Ønskelig mål er 75kg og øke muskelmasse derfra på bekostning av fett. Som jeg spurte om litt tideligere har jeg hørt om et pulver som heter Diet Fuel. Men her ble det svart at det inneholdt ephedrin, men synes det er rart det ikke står noe på boksender om det.. Det med pulver er jeg drit redd for å begynne med da jeg er redd for å bruke det feil osv...

 

Så er kjempe takknemmlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Takk for svar 

 

Det som er problemet.. kan jo klare en time før trening. Men etter trening skriker kroppen etter snus så jeg blir gal, det blir nok værre om jeg ikke snuser rett før.. Men selvfølgelig klarer jeg unngå det hvis det er virkelig ødeleggende.

 

Ang pulver så vil jeg ikke bli noe større ennå da 175 og 80 kg er nok for meg uansett fettprosent. Ønskelig mål er 75kg og øke muskelmasse derfra på bekostning av fett. Som jeg spurte om litt tideligere har jeg hørt om et pulver som heter Diet Fuel. Men her ble det svart at det inneholdt ephedrin, men synes det er rart det ikke står noe på boksender om det.. Det med pulver er jeg drit redd for å begynne med da jeg er redd for å bruke det feil osv...

 

Så er kjempe takknemmlig for alle svar

 

Efedrin er ikke så farlig med mindre du er medlem i Norges Idrettsforbund, der det går under doping og er ulovlig.

Du kan ikke regne med å bygge muskler og miste fett i noen særlig høy grad, så du bør kanskje trene deg opp til en 85-90kilo og så slanke deg igjen.

Du bør ihvertfall kaste ideen med å gå ned 5 kilo mens du legger på deg muskler..

Lenke til kommentar

Du kan ikke regne med å bygge muskler og miste fett i noen særlig høy grad, så du bør kanskje trene deg opp til en 85-90kilo og så slanke deg igjen.

Du bør ihvertfall kaste ideen med å gå ned 5 kilo mens du legger på deg muskler..

:yes:

En ting om gangen.

Bygg muskler , så slank deg , så bygg muskler . så slank deg

Da får du gode resultater på alt du gjør, isteden for dårlige resultater hele tiden.

Lenke til kommentar
En annen ting er at når jeg holder begge armene foldet over hodet og beveger dem frem og tilbake er det en knokkel eller lignende inne i skulderen som "leer" på seg. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er litt ubehagelig. Det jeg ikke helt kan skjønne er hvorfor dette kun er tilfelle på den høyre skulderen.

Huff, har det selv tror jeg. Kjennes ut som om skulderen går ut av ledd. Kun høyre skulder hos meg også.

Jeg lurer på om det "bare" er skulderen som bare går ut av ledd. :hm:

Lenke til kommentar
Bogan : vurder å ta en slankekur og få ned fettprosenten ned ( litt muskler vil også forsvinne) til du har fått en fettprosent du er tilfredstilt med. Når du har nådd den, så kan du begynne å bygge muskler.

ja tror jeg går for noe sånnt, men kan vel trene styrke for det? øver jo teknikk og vil påstå det hjelper litt, kanskje ikke på muskel masse men venner musklene til belastning sammt forbrenning.

Lenke til kommentar
Hvis du trener styrke samtidig som du slanker deg, kan det hende du ikke går så mye ned i vekt, men får heller mer synlige muskler..

Hvis du ønkser synlige muskler må du for all del trene styrke også, hvis ikke bør du dempe styrken litt...

Ønsker det :) Vil ha synlige muskler og lavere fett prosent... Vekten er jo ikke allt menknne tenke meg å gå ned litt..

Lenke til kommentar

Var nettopp på kostholdskurs med Thomas Stellander. Mannen er den største kokken jeg noen gang har sett, å en av de bedre i tillegg. Maten var veldig go, og mannen sitter inne med en syk kunnskap om kosthold. Aldri fått så mye kunnskap inn i hode på så kort tid.

 

Spiste faktisk en salat med masse tunfisk som ikke smakte tunfisk! Å lærte at vanlig kjøttdeig er søppel, karbonadedeig var visst tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...