Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg må vende meg mer over på den tanken... Forbrenninga mi "må" jo være bra når jeg heller ikke tok skade av all julematen (gikk jo ned istede for opp). Er bare så vanskelig å tenke slikt når man sitter i ro 8 timer om dagen og har en fortid fra dyp gaming med potetgull, cola og frossenmat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge varer en slik med en 3 - 4 treninger i uka`?

 

Det kommer ann på hvor mye du drikker det.. Den er på 3kg, altså 3000g. Det er oppgitt 40g per dose men det tilpasser du selvsagt selv etter ditt behov. Med 40g per shake så er det pulver nok til 75stk ferdigblanda shaker. Så er det bare å dele på det antallet du drikker per uke for å se hvor lenge det vil holde for deg.

Lenke til kommentar

Ja, smaken er delt. Jeg fikk i meg 4 kg av den der, men den siste kiloen orka jeg ikke å putte i meg. Måtte blande det med melk for at det skulle være drikkendes. Vann funka ikke for min del.

 

Det pulveret har blitt diskutert en del før, så du kan prøve å ta et kjapt søk og se hva du finner ;) Husker ikke alt i huet selv nå.

 

Det har nok ikke så veldig mye for resultatet å si. Kanskje bittelitt. Men dette er jo noe man skal drikke opptil flere ganger per dag, hver dag. Derfor burde det ikke være fult av fett og unødvendige karbohydrater eller smake høy! Til sammen vil du få i deg en god del fett og andre ting på et år, som er unødvendig. Der visst en del urenheter i det pulveret der, og man kan få bedre saker.

 

Pressa i meg shake etter shake med den der, og blei bare mer og mer lei av den smaken som ikke var noe god. Jeg hadde et par kilo igjen av 90+ da jeg etterhvert kjøpte nytt protein på tilbud hos x-life.no. Resten av 90+ rørte jeg aldri igjen. Det var stor forskjell i smaken, og renheten på pulveret.

 

Kameraten min har den der over. Jeg har ikke smakt det. Men han har 10 sekunder på seg når han har åpnet lokket og ta ut pulveret. Viss ikke så lukter hele rommet hans dritt.

Haha, det stemmer det. Morra mi klikka hver gang jeg skulle blande en shake når hun var i nærheten, siden det lukta så jævlig!

Lenke til kommentar

Det optimale for en som trener styrke og vil opp i vekt er rundt +- 2 gram proteiner per kilo kroppsvekt. Veier du da 100 kg, så kan det bli vanskelig å få i seg 200 gram proteiner bare gjennom mat. Da må man gjerne ha flere shaker for å dekke behoet. Proteinpulver er kostTILSKUDD. Så hvis man har nok proteiner i kostholdet sitt så er det unødvendig med pulver, men om man ikke har det så er det greit å ta proteinshakes. Det kan ofte være både billigere og enklere enn å legge opp kostholdet slik at man får nok proteiner. Noen klarer det, andre ikke...

 

Man blir ikke direkte feit av å drikke proteinshake nei. Det er kcal overskudd man blir feit av. Men proteinshakes inneholder jo noen kcal, så du får jo litt ekstra. Men på den andre siden så bruker kroppen flere kcal på og forbrenne proteiner, så man burde innta mye proteiner hvis man vil ned i vekt.

Lenke til kommentar
Jeg har ett problem her. Jeg har i de siste månene reagert på ost. Hver gang jeg spiser ost blir jeg uvell i magen. Uansett. Problemet er at ost er mer eller mindre "hovedpålegget" mitt.

 

Er det noen som har noen gode erstatninger for osten min? Magert pålegg sågar.

 

Ost er da ikke særlig magert?

 

Prøv makrell i tomat :love:

 

Jeg vil ikke nødvendigvis bli stor, bare sterk med muskler som vises. Jeg er ganske bredskuldret osv, så det er ikke førsteprioritet å bli stor, bare sterk. Om dere skjønner. Dessuten har jeg neppe råd til å drikke proteinpulver flere ganger dagen. Får heller spise mye egg...

Lenke til kommentar

Spiser og makrell i tomat. Poenget er bare å finne noe som kan erstatte ost på lang basis og som jeg ikke blir så fort lei :hmm:

 

Spiser i tilleg til ost:

Makrell i Tomat

Mager Leverpostei

Mager Kaviar

Syltetøy (på en lav basis mest på pannekaker og sånt. Jada er grove pannekaker null stress stekt i teflon uten fett)

Og pleier somregel å deise på agurk eller paprika på Osten eller bare agurk på Leverposteien...

Lenke til kommentar
Kameraten min har den der over. Jeg har ikke smakt det. Men han har 10 sekunder på seg når han har åpnet lokket og ta ut pulveret. Viss ikke så lukter hele rommet hans dritt.

Det problemet opplevde jeg aldri med 90+. Er i såfall bare å sette det i vaskekjelleren e.l. i en times tid uten lokk, så forsvinner en del av lukten.

 

Ja, smaken er delt. Jeg fikk i meg 4 kg av den der, men den siste kiloen orka jeg ikke å putte i meg. Måtte blande det med melk for at det skulle være drikkendes. Vann funka ikke for min del.

Synes melk + 90+ var veldig godt. Bedre enn mange andre pulver jeg har prøvd, men heller ikke det beste.

 

Det som har vært litt uklart med 90+, er at mange mener det står feil på innholdsbetegnelsen på pakken. Altså at innhold proten/karbo/fett er tatt i fra råvarene, og ikke i fra ferdig produsert pulver. Og så var det vel noen som fortalte at de slet med løs mage av dette pulveret?

 

Selv slukte jeg 5kg av 90+ med glede. Aldri noe problem og god på smak. Men skiftet pulver etter at jeg hørte det der med at innholdsbetegnelsen på pakken kanskje var tuklet med. Jeg liker ikke useriøse produsenter (uten at dette har blitt bekreftet/testet som jeg har sett).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Det med at mange synes det er kjempegodt og at noen synes det smaker ræv, får meg til å mistenke at smaken faktisk kan variere fra bøtte til bøtte.. Har bare hatt 1 bøtte av den, og det kan godt tenkes at det smaker annerledes enn noen andre bøtter.

 

Alle andre pulvere jeg har smakt (billige typer, dyrere types osv), synes jeg er bedre. Selv om de er blandet i vann. Det var alltid en rar bismak på 90+'en min. Mens andre synes 90+ smaker supert. Dét sammen med at innholdsfortegnelsen er tuklet med, får meg til å ikke utelukke at smaken faktisk kan variere fra bøtte til bøtte.

 

Bare spekulasjoner fra min side. Men det skulle ikke forundre meg. Kanskje neste bøtte 90+ jeg hadde kjøpt hadde smakt digg? :p

 

Og ja; War tålte ikke 90+, selv om han ikke hadde laktoseintoleranse. (Correct me if im wrong)

Lenke til kommentar

Eg har begynnt sakte men sikkert over til H&F concept, men har funne ut at til niste, så må eg ha med meg skiver. Til no har eg brukt å ete 3-4skiver med dobbelt lag ost og skinke. Skal eg fortsette med det, eller ta på eit anna pålegg? I og med at eg skal ha karbs, protein og feitt i kvart måltid. Kan alltids legge oppi ei handfull med nøtter og anna stæsj.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...