Matsemann Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Okey, takk. Sitter og regner ut hva jeg skal ta på RYP. Det virker jo logisk å starte lavt, men noe føles virkelig latterlig lavt. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Du må komme over "perioden" der du bryr deg om kva andre meiner om kor mykje du tar. Som war tidligare har sagt (meiner eg å huske), så bygger du like mykje musklar i veke 1 RYP som i veke 6. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ikke noe problem, jeg bryr meg fint lite. Heller begynne skikkelig enn å stagnere fort, skade meg eller annet som kamerater har gjort før meg. Det er vel mer det at nå prøvde jeg forrige gang å finne 10RM i forskjellige øvelser, og så i morgen skal jeg bare ta 65% av det, veldig hopp nedover. (heldigvis 15 repetisjoner da) Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det der med antall kilo må du bare drite i, og følge programmet. Det gir bra resultat til slutt På programmet jeg kjørte før, så starta jeg med veldig lette vekter på alle øvelser. Fikk noen kommentarer som "tar du ikke mer enn det?" og noen dumme blikk av noen av kameratene på treningssenteret, men 3-4 måneder seinere så er jeg sterkere enn de fleste av dem. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Begynner på 5x5 My Revolution i morgen. Noen som har noen konkrete tall med hvor mye de hadde økt i de forskjellige øvelsene etter et 5x5 program? Blir morsomt å se om jeg klarer å få i meg nok proteiner, og gjøre alt riktig. Om jeg kjenner at jeg klarer å fortsette og øke etter seks uker, burde jeg fortsette, eller er det anbefalt å ta en deloading? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har ikke noen konkrete tall, men i morgen jeg skal trene med 2 kg mer enn 5RM min var Har brukt det programmet i 2 uker nå. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Skal du stige så fort Sir Andy? Trodde man skulle stige langsomt jeg Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det er anbefalt å ta deloadingen selv om du er på en god bølge. 5x5 for volum eller styrke? Det er 2 forskjellige ting og på volumdelen burde man ikke henge seg opp i vekt/økning/hvor mye man øker etter x uker osv. Da er det bare full aktivering som teller om man så må redusere vektene. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Skal du stige så fort Sir Andy? Trodde man skulle stige langsomt jeg Jeg hadde litt feil utregninger, og merka det ikke/tenkte ikke over det før jeg trena med min 5RM sist. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 War: Trener for styrke. Får se hvordan det går når jeg har kommet til uke 6. Det må være veldig fristende å fortsette å øke, når man først har kommet så godt igang. Sir-Andy: Ødelegger ikke det hele opplegget ved å ikke starte på lette vekter? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Styrke ja, da kan du bare fortsette i uke 7-8-9 med 2-3 rep x flere sett. Så mange sett som du klarer med for eks 3 rep. 3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+2....Stopp. Neste trening 3+3+3+3+3+3+3+3+2...stopp osv. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Sir-Andy: Ødelegger ikke det hele opplegget ved å ikke starte på lette vekter? Jo, det gjør det nok. Kommer til å bli sykt tungt etter hvert, men da får jeg bare få over til 3 reps og kjøre det ut til uke 6 og så deloade. Får lage litt nye utregninger etter deload om 3-4 uker. Har en følelse på at jeg kanskje stagnerer på noen øvelser denne uka. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Er det digg å spise tunfisk rett fra boksen? Har aldri smakt det men kjøpte inn Tunfisk i vann (hermetisert) idag. Evt ha det på brødskiva ? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Går fint å spise rett fra boksen med skje, gankse godt faktisk. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Er det digg å spise tunfisk rett fra boksen? Har aldri smakt det men kjøpte inn Tunfisk i vann (hermetisert) idag. Evt ha det på brødskiva ? Har hørt at tunfisk salat er godt, har ikke prøvd det selv, men hadde vært morsomt å prøvd en dag. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg digger tunfisk, men foretrekker å kjøpe i gele istedet for vann. Nå har det også kommet et par nye varianter, i sur/søt-saus og lignende, som jeg tenkte jeg skulle teste ut. Dessverre går da andelen tunfisk ned. En boks tunfisk i gele + en halv boks mais + en halv paprika i småbiter + litt dressing = win. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 1 boks tunfisk i vatn salat agurk tomat salatløk kvitlauk balsamico olivenolje salt pepper Win! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Synes ikke tunfisk rett fra boksen er så godt, men klin det utover brødsiva med litt stæsj som majones og dill, eller putt det i en salat eller noe Eller så kan du lage tunfisk-kaker Jeg personlig foretrekker tunfisk i olje. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Prøver å styre unna ting som f.eks majones. Blir paranoid når jeg spiser fet mat og tror jeg deiser tilbake dit jeg var før . Jeg vet, høres kanskje ikke ut som noen "big deal" men tro meg. Hjernen min går lukt til helvette om jeg gjør noe slikt. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Litt metta fett er ikke verdens undergang. Kroppen skal ha litt metta fett og. Det er litt forskjell på fastfood-fett og majones-fett tror jeg. Uansett, en liten stripe majones på et ellers ganske sunt måltid kan ikke gjøre mye galt for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå