Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem, jeg bryr meg fint lite. :)

Heller begynne skikkelig enn å stagnere fort, skade meg eller annet som kamerater har gjort før meg.

 

Det er vel mer det at nå prøvde jeg forrige gang å finne 10RM i forskjellige øvelser, og så i morgen skal jeg bare ta 65% av det, veldig hopp nedover. :p (heldigvis 15 repetisjoner da)

Lenke til kommentar

Det der med antall kilo må du bare drite i, og følge programmet. Det gir bra resultat til slutt ;)

 

På programmet jeg kjørte før, så starta jeg med veldig lette vekter på alle øvelser. Fikk noen kommentarer som "tar du ikke mer enn det?" og noen dumme blikk av noen av kameratene på treningssenteret, men 3-4 måneder seinere så er jeg sterkere enn de fleste av dem.

Lenke til kommentar

Begynner på 5x5 My Revolution i morgen. Noen som har noen konkrete tall med hvor mye de hadde økt i de forskjellige øvelsene etter et 5x5 program? Blir morsomt å se om jeg klarer å få i meg nok proteiner, og gjøre alt riktig.

Om jeg kjenner at jeg klarer å fortsette og øke etter seks uker, burde jeg fortsette, eller er det anbefalt å ta en deloading?

Lenke til kommentar

Det er anbefalt å ta deloadingen selv om du er på en god bølge.

5x5 for volum eller styrke? Det er 2 forskjellige ting og på volumdelen burde man ikke henge seg opp i vekt/økning/hvor mye man øker etter x uker osv.

Da er det bare full aktivering som teller om man så må redusere vektene.

Lenke til kommentar

War: Trener for styrke. Får se hvordan det går når jeg har kommet til uke 6. Det må være veldig fristende å fortsette å øke, når man først har kommet så godt igang.

 

Sir-Andy: Ødelegger ikke det hele opplegget ved å ikke starte på lette vekter?

Lenke til kommentar
Sir-Andy: Ødelegger ikke det hele opplegget ved å ikke starte på lette vekter?

 

Jo, det gjør det nok. Kommer til å bli sykt tungt etter hvert, men da får jeg bare få over til 3 reps og kjøre det ut til uke 6 og så deloade. Får lage litt nye utregninger etter deload om 3-4 uker.

 

Har en følelse på at jeg kanskje stagnerer på noen øvelser denne uka.

Lenke til kommentar

Jeg digger tunfisk, men foretrekker å kjøpe i gele istedet for vann. Nå har det også kommet et par nye varianter, i sur/søt-saus og lignende, som jeg tenkte jeg skulle teste ut. Dessverre går da andelen tunfisk ned.

 

En boks tunfisk i gele + en halv boks mais + en halv paprika i småbiter + litt dressing = win.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...