Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reppen kan også være relativ, siden man for eks finner 10 eller 5RM og kutter 25% etter deloading og skal øke vektene med 2kg pr trening eller uke så vil det være lett i begynnelsen og svintungt på slutten.

Da er det ofte lurt å øke reppen de første 2 ukene, og på slutten kjøre 5 rep som for eks

uke 1 15 rep

uke 2 10 rep

uke 3 10 rep

uke 4 5 rep

uke 5 5 rep

uke 6 5 rep om man bruker 10RM.

 

Bruker du 5RM som i 5x5 er det såppas tungt at man ofte bruker 5 rep fra uke 1.

Lenke til kommentar
Ja, men jeg bor på hybel, så jeg drar hjem om helgene (fredag etter skola). Unødvendig å betale til to treningssentere isåfall. :)

 

De fleste treningskjeder lar deg trene på alle deres sentre mot en ubetydelig liten ekstrasum. Hos sats koster det vel bare en 10,- ekstra pr mnd eller no sånn.

 

--

 

Hvor bredt grep skal man holde på stående skulderpress egentlig? Til 5x5. Syns jeg er irriterende svak i denne øvelsen..

Endret av phax
Lenke til kommentar
Ja, men jeg bor på hybel, så jeg drar hjem om helgene (fredag etter skola). Unødvendig å betale til to treningssentere isåfall. :)

 

De fleste treningskjeder lar deg trene på alle deres sentre mot en ubetydelig liten ekstrasum. Hos sats koster det vel bare en 10,- ekstra pr mnd eller no sånn.

 

Ja, eller så tilbyr noen sentere "gjestetrening" som lar deg trene gratis på noen sentere om du er medlem av et bestemt annet. Jeg anbefaler deg og sjekke hjemmesiden til treningssenteret du bruker til vanlig, og se om du finner en liste over hvilke sentere du kan gjestetrene på ;)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Sliter meg at magen min stikker utover, mer enn hva jeg kan godta. Har lite fett på kroppen, veier alt fra 67-70 kilo og er ca 1.76 høy. Til frokost spiser jeg som regel 2 skiver med gulost/brunost og et glass melk eller en bolle havregryn. Til lunsj tar jeg 5 skiver med osteprodukter, skinke, honning og nugatti med et ganske stort glass appelsin juice. Spiser som regel vanlig norsk middag med poteter men er veldig svak for frossenpizza. Trener ikke.

 

Som sagt så er det ikke så mye fett etter hva jeg selv mener, men magen stikker ut. Kan det være kostholdet? Drikker egentlig sjeldent brus og er på fylla maks en gang i måneden.

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Merk for deg selv at du går ned like mye i fettprosent om du går den eller jogger den.

Du blir bare i bedre form /oksygenopptak/utholdenhet om du jogger den.

Og etter du har gått ned i vekt vil fettforbrenningen være litt høyere som en standard om du velger god form treningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...