Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

noen som har litt tips om hvordan jeg skal få litt større muskler o.l? jeg trener i studio og spiller fotball, men det har blitt mer fotball en studio siste tiden, tror jeg har 2-3 måneder igjen.

vurderer også å begynde me proteinshake, noen tips om hva slags jeg burde gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værste jeg syns med benkpress er avløftet når du trener tungt! Trente med 80 kilo på mandagen. Måtte stoppe etter 7 reps, fikk plutselig så sinnsykt vondt i venstre skulderparti! Er akkurat som om det er en del som beveger seg der inne, er dritekkelt og vondt! Men fikk trent bra, er fortsatt støl :)

Lenke til kommentar
Men fikk trent bra, er fortsatt støl :)

Den stølheten er vel akkurat det du skal unngå :p Støl = Trent for mye.. NESTEN støl = perfekt.

kommer ann på, trener man for eks ryp og har en uke /9 dager treningsfri

kan man bli størl første uka etter rett på 30 knebøy osv.

Lenke til kommentar

Har gått på kreatin siden 23. mars, og skal fortsette til 23. april...Fra 23. april skal jeg kjøre thermosyn og ta pause fra kreatin, frem til 23. mai. Fra 23. mai skal jeg kjøre kreatin igjen frem til 23. juli..

Fra 23.juli og frem til 23. august skal jeg ikke ta noen produkter, og skal på en 7dagers ferie..

Kan jeg ta meg gleden av å nyte litt alkohol i denne 7 dagers ferien med god samvittighet eller vil alkoholen stort sett ødelegge alt jeg har jobbet med?

Dessuten har jeg hørt kreatin og alkohol er farlig, men når jeg skal på ferie har jeg vært kreatinfri en stund, vil det fortsatt være farlig?

Lenke til kommentar

Camron:

Slik jeg har forstått det er kreatin og alkohol farlig kombinert fordi kroppen trenger mye vann når du går på kreatinkur. Alkohol er vanndrivende og kroppen blir lettere dehydrert.

 

Dersom du skal til syden på denne ferien er jo sannsynligheten for dehydrering enda høyere.

 

Men det er gått så langt tid mellom du er sluttet å gå på kreatin og ferien din at jeg tviler sterkt på at dette blir noe problem. Det kan hende du går litt tilbake under ferien, men du vil langt fra miste alt du har jobbet for.

 

Selv var jeg på ferie i new york for en måneds tid siden, der ble det i tillegg til ingen trening, endel junk food. Merket ikke så altfor mye tibbakegang i styrke. Kanskje jeg la på meg litt, men ikke synlig mye.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at det er slik?  bare lurer...

Det er jo ganske logisk hvis du tenker deg om. Er man støl tar det som regel veldig lang tid for musklene å hente seg inn igjen. Og det er fordi musklene er overtrent og trenger ro, derfor reagerer kroppen med å gjøre musklene støle. Og det er jo da selvfølgelig for at du skal slutte å trene til musklene er "back on track". Så man burde for all del unngå å bli støl. Men neeeesten støl, det er der du har den optimale treningsmengden for musklenes vekst. Mer enn det, og musklene brytes ned, ergo, støl.

 

Alle har en grense for hva vi tåler av trening, og det å bli støl er absolutt ikke optimalt. Derfor er det å bygge opp et trenings/belastningsgrunnlag slik at du unngår å bli støl og klarer å resituere raskt, essensielt.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...