Scarn Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Har lurt litt på ein ting. Kva vil eit glas cola dagen gjere skade? Kvifor er sukker skadelig? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Sukker = energi. Bruker du ikke energien, lagres den som fett. Et glass cola gjør ingen skade, ei heller en øl, en sjokolade eller en pose chips, så lenge du faktisk bruker kroppen. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hva gjør man når man stagnerer i benkpress? Vil markløft gjøre deg sterkere i benken og? Har tatt samme vekt i benkpress ca. 2 måned nå.. klarer bare ikke mer, selv ikke når jeg gikk på kreatin, steg bare i alle andre øvelser. Jeg har også gått opp noen kilo (mest muskler) men hjelper ikke i benken.. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Mitt forslag er at du trener triceps og deltoideus. De er viktige som støtte- og hjelpemuskler.... Ellers er det viktig at du forsøker å variere med jevne mellomrom; tunge og lette perioder, rekkefølgen på øvelsene dine, forskjellige øvelser m.m. Gi kroppen noe å jobbe med, ellers stagnerer den. Du kan også ta ei uke fri, og bare ete og finne på andre ting, kanskje finner du overskudd da... Sammenhengen markløft og benkpress har jeg aldri hørt om.... Må umiddelbart si at jeg ikke har noe utdanning på området, men det høres rart ut i mine ører. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Trener jo triceps og øker bra der, men vet ikke hva deltideus er. Trener noen ganger skråbenk med hantler men har stagnert der og egentlig.. Jo fordi jeg har hørt man blir generelt sterkere overalt med markløft Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Få sjå opplegget ditt. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Få sjå opplegget ditt. Knebøy Benkpress Chins/pull ups Roing Skulderøvelse (varierer med øvelser) Biceps Triceps push down Crunch Jeg vurderer bytte til stronglift 5x5 trener jeg sånn da? A,B,A i uka? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) deltoideus = deltamuskelen, altså skuldrene Edit: Men jeg ser jo at du kjører skulderøvelser, og at du varierer. Hvilket er bra:) Endret 28. august 2009 av Vale Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Du misforsto meg litt der, eg vil ha benkpressopplegget ditt, og aller helst loggen for dei siste øktene dine. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Du misforsto meg litt der, eg vil ha benkpressopplegget ditt, og aller helst loggen for dei siste øktene dine. 20x20kg (oppvarming med bare stanga) 13x60kg 8x65kg 5x70kg 5x70kg sånn så den ut idag.. og har vært omtrent det samme i 2 måneder Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Kva er poengett med setta på 8 og 13 reps? Ikkje rart at du ikkje auker hvis du ikkje har auka belastninga på to mnd. Eg regna med at detta var feilen du hadde gjort. Kroppen presterar bare meir dersom den har behov for det, hvis ikkje du prøver å løfte meir enn 70kg gir du ikkje beskjed til musklane om at dei må klare å løfte meir heller. Forenkla forklaring, men du tar poenget? Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jaa, men det er ille å sette på mer vekt om jeg ikke klarer løfte stanga opp lenger Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Tough luck, det er slitsomt å trene. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvor mye syns du jeg skal sette på neste trening da? til 75 kg? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Du greier 5 repre med 70 så kanskje 75 - 80, men det hjelper sikkert å ha noen bak deg også. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Ja, får prøve det da.. men kommer til å bli ufattelig tungt... liker mer å ta det med ro blir ikke så sliten da Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er sikkert derfor du har stått stille i 2 måneder også. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Begynne på eit skikkeleg opplegg du, 5x5 eller RYP f.eks. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ta deg 7 dager med deload-trening så hopper du på myo-rep. Støtter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå