2bb1 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jepp. Vet ikke om jeg vil kalle det skade, kanskje mer overbelastning. Er i alle fall ubehagelig, og et tegn på at albuen trenger hvile (og at du gjerne bruker andre treningsmetoder neste gang). Å ikke kjenne det i tricepsen ved kabelnedtrekk tør jeg påstå er godt gjort. Lenke til kommentar
kjellandersen Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 kickback funker vel for triceps også. liggende triceps extension,stående franskpress. syke dips,push ups,smalgrep benkpress. btw lang tid tar det å se resultater ved push ups?= hvis jeg tar push ups massivt anna hver dag. tror du/dere jeg kan se resultat etter 3-4 uker for eks? brystfettet plager meg enormt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Om du tar pushups, så trener du brystmuskelen. Du fjerner ikke fettet som ligger utenpå muskelen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det er selvsagt greit å trene brystmusklene for å stramme de opp, men skal man bli kvitt manboobs så er det bare diett og kondisjonstrening som gjelder. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Om du har lyst på effektiv deff så kan du bare sette deg høye akademiske mål og begynne på høyskole. Garanterer du begynner å se mer definerte muskler mot slutten av eksamensperioden. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Finnes det noen erstatere for markløft? De jeg har nå er nedtrekk og roing, noen andre jeg burde ta med? (jeg tenker på ryggen her, ikke beina) Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Om du har lyst på effektiv deff så kan du bare sette deg høye akademiske mål og begynne på høyskole. Garanterer du begynner å se mer definerte muskler mot slutten av eksamensperioden. Aha, så der er derfor alle akedemikere har så veltrente og definerte kropper.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det er så godt å kunne jogge! Klarte det ikke før pga store smerter i ryggen men nå er det knall. Føles mye bedre enn å bare gå (blander med 4 min joging og 3 min gåing i ca 20-25 min). Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 du kan vel ikke få mindre mage av å bare gå en times tur ? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Viss du gjentar den timen ofte så ser du at det blir mindre og mindre til slutt Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Spiller ingen rolle hvor mye du går hvis du drikker cola, spiser masse snop, eller generelt spiser for mye. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 du kan vel ikke få mindre mage av å bare gå en times tur ? Ikke bare av en tur nei, men en tur hver dag så skal du se at det hjelper. Og når man sier gå tur så betyr ikke det at du skal loffe sakte rundt uten å anstrenge deg, du skal gå for å trene. Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 eg pleie ågå litt fort og sakte bytte litt på det Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) du kan vel ikke få mindre mage av å bare gå en times tur ? Ikke bare av en tur nei, men en tur hver dag så skal du se at det hjelper. Og når man sier gå tur så betyr ikke det at du skal loffe sakte rundt uten å anstrenge deg, du skal gå for å trene. Når det er snakk om forbrenning er det bare distansen som telles. Hvis du svette og blir anpusten er det bra for hjertet, lungende og kondisen. Men distansen er nesten det eneste som forteller hvor mye du har forbrent, samme gjelder oppover/nedover bakker. Du kan gå 3km på 30min, eller springe så du svetter samme distanse på 15min. Du har forbrent like mye. Svette kan väre en dårlig indikator på forbrenning, la oss si 2stk går på treningsenteret. Den ene er sprek og veltrent, den andre røyker og har aldrig vært fysisk aktiv hele livet. Den veltrent springer i 45min, men han blir bare litt andpusten. Totalt har han sprunget veldig langt, og har forbrent masse. Den overvektige røykeren springer i 15min, og blir helt utslitt, men egentlig har ikke han sprunget særlig langt, og derfor ikke forbrent så mye. Allikevel man skulle tro han har brukt mye mer energi på sin løpetur. Endret 3. august 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg pleide å ta cardio trening i 30 minutter før. Blanding av hurtig gåing i motbakke og flatgrunn. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Når det er snakk om forbrenning er det bare distansen som telles. Hvis du svette og blir anpusten er det bra for hjertet, lungende og kondisen. Men distansen er nesten det eneste som forteller hvor mye du har forbrent, samme gjelder oppover/nedover bakker. Du kan gå 3km på 30min, eller springe så du svetter samme distanse på 15min. Du har forbrent like mye. Ja, og her er det snakk om å gå tur på en time. Går du sakte når du kortere distanse og forbrenner mindre, går du derimot mer effektivt når du lengre distanse og forbrenner mere. Er du forresten sikker på at man forbrenner nøyaktig like mange kalorier uansett hvor fort eller sakte man beveger seg over en gitt distanse? Sier ikke at det er galt, jeg bare lurer. Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 så viss eg går turer hver kveld så forbrenne eg kalorier? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Når det er snakk om forbrenning er det bare distansen som telles. Hvis du svette og blir anpusten er det bra for hjertet, lungende og kondisen. Men distansen er nesten det eneste som forteller hvor mye du har forbrent, samme gjelder oppover/nedover bakker. Du kan gå 3km på 30min, eller springe så du svetter samme distanse på 15min. Du har forbrent like mye. Ja, og her er det snakk om å gå tur på en time. Går du sakte når du kortere distanse og forbrenner mindre, går du derimot mer effektivt når du lengre distanse og forbrenner mere. Er du forresten sikker på at man forbrenner nøyaktig like mange kalorier uansett hvor fort eller sakte man beveger seg over en gitt distanse? Sier ikke at det er galt, jeg bare lurer. Ja det er helt sant. Derimot er hard aktivitet det som anbefales, fordi da blir ditt hjerte, lungene og blodtilførsel bedre. Du kan sammenligne det med en lyspære og ett batteri. Du kan la lyset være svakt, og derfor holder batteriet lengre, men etter lang nok tid går det batteriet også tomt. Eller du kan ha veldig sterkt lys på pæra, da går batteriet tomt fortere. Men mengden energi som er brukt, er det samme ved begge tilfeller. Men det spørs litt hvordan du går, går du på en rar måte så tar jo det ekstra energi og vica versa. Faktisk blitt bevist at jogging kan forbrenne mindre, fordi det kreves mindre energi per skritt enn å gå. Men når du begynner å komme iform, och vil forbrenne. Så tjener du mest på å springe i 45min, ettersom dette kan motsvare 3timer gåing. Endret 3. august 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
kaj-owe123 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hei, jeg har et lite spm: Hvor lang tid og hva må jeg gjøre for og få frem magemusklene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå