rosabukse Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Trener du for å gå opp, eller ned i vekt? Protein etter trening er iallefall et sjakktrekk. Tenker egentlig ikke på vekta, men skal hvertfall ikke opp! Skal bare holde meg i form. Men da blir det noe med protein da, takk for tipset ! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Jeg hev meg på sykkelbølgen tidlig i sommer og jeg er veldig fornøyd. Har ikke trena siste 7 åra og blir sliten av å bare tenke på å løpe. Jeg spiser stort sett det samme som før, men har det i bakhode at det er like greit å droppe den siste porsjonen som gjør en så mett at det gjør nesten gjør vondt. Før sykkelferieni danmark på 5 dager så syklet jeg 2 dager i uken, noe av det som holdt meg tilbake var at rumpa ble så veldig vond så jeg tok et par gåturer i skogen ute her for å ha noe å finne på. Det er utrolig moro å merke hvordan en kan sykle opp bakker man ikke klarte før, til og med på tyngre gir, rumpa blir ikke like vond som før og man har en deilig følelse i kroppen resten av dagen. Turene varierer fra 2.6mil(den korteste ruta) til 4mil, ingen i flatt terreng. Jeg vil ikke sette opp et fast treningsprogram da det føles best å velge tur etter dagsform, eventuelt endre turen underveis, å følge en treningsplan slavisk blir for ensformig og fare for å raskt gå lei. Vekta har gått fra 103 til 95 de siste 3 månedene, det går ikke fort men det går fort nok for meg, ingenting jeg truer meg igjennom, bare koser meg. Jeg har fortsatt mye å lære, har planer om å handle pulsklokke så det er lettere å følge med der, sykkelsko og en ny hybridsykkel nå utover høsten når salgene kommer, sykler på en 7år gammel terrengsykkel. Målet er å delta i birkebeinerrittet neste år og komme meg ned på 85kg. Endret 1. august 2009 av Sink Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvilke øvelser for triceps kan dere anbefale untatt dips? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) @Sink: Flott å høre at det er folk som lykkes med å komme seg ned. Høres ut som du har det kjekt når du trener, og det er sånn det skal være! Spesielt godfølelsen etter trening er uunværlig. @Overdox: selv tar jeg sjelden dips. Kjører smalbenk + kabel-nedtrekk i stedet. Funkjer fjell Endret 1. august 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvorfor droppe dips? Det er en veldig god øvelse. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Dips er ikke bra for skuldrene Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det finnes mange gode øvelser. Tar dips i ny og ne. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvor har du det fra, Overdox? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hvilke øvelser for triceps kan dere anbefale untatt dips? Samme som 2bb1 så kjører jeg smalbenk og kabelnedtrekk funker bra her også. Endret 1. august 2009 av Sno Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvilke øvelser for triceps kan dere anbefale untatt dips? Franskpress Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvor har du det fra, Overdox? Personlige trenere, internett, magasiner, og MEG selv Merker det ikke er bra for skuldrene Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hm, det har jeg faktisk aldri merket. Men men, smaken er som baken. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Dips er vondt for skuldrene mine også, MEN skylder på mobiliteten. Er det som er grunnen vil jeg tro, og når man har tilvendt seg løftebanen går det nok bra Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Overdox: jepp, det er hovedgrunnen til at jeg ikke tar dips. Blir fort overbelastning av skuldrene, når jeg kjører skulderøvelser i tillegg. Man merker at senene blir vridd og "gnisset" på en måte som de ikke burde. Franskpress ble også nevnt her, og det er jo en grei øvelse. Men personlig synes jeg kabelpress er bedre - lettere å holde kontroll og dermed unngår jeg å få vondt i albuene (altså i senene). Endret 1. august 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har tatt franskpress til nå, men har makset vekta der, tar 1 hantel. Har prøvd å kjøre 2 hantler men det føles så rart kabel-nedtrekk digger jeg men merker det ikke så godt i tricepsen som jeg gjør i franskpress. Smalbenk har jeg aldri prøvd :o Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ta franskpress med stang da. Så kan jeg garantere deg at du ikke makser vekta med det første... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ta franskpress med stang da. Så kan jeg garantere deg at du ikke makser vekta med det første... Har vurdert stang, men tar så mye lenger tid å fikse alt om man skal ta stang Lenke til kommentar
Nash Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har du prøvd benkpress med smalt grep? Kjenner det godt i tricepsen etter den øvelsen Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 jeg kjenner det faktisk ekstremt godt i skråbenk, innbiller meg at skråbenk også er en bra øvelse. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Franskpress ble også nevnt her, og det er jo en grei øvelse. Men personlig synes jeg kabelpress er bedre - lettere å holde kontroll og dermed unngår jeg å få vondt i albuene (altså i senene). Så at du snakket om albuer og franskpress 2bb1, er det noe høy risiko og få skader i de når man tar franskpress? Begynte med franskpress for en liten stund siden først med vanlig rett stang, også byttet jeg over til biceps curl stang (vet ikke om det heter det men du skjønner sikkert hva jeg mener). Grunnen til at jeg byttet type stang var at jeg fikk vondt på en rar og ekkel måte i høyere albu (er venstrehent så er vell svakest i høyere) så så jeg andre som brukte curl stanger og tenkte derfor at det kanskje var bedre. Har hatt mindre vondt siden, men merker det fortsatt noen ganger. Har også fått trent mindre i det siste pga. sommerferie så mye kan ligge der også... Men er dette vanlig skade ved franskpress? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå