Laughing Madcap Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Han er da ute etter kalorioverskudd? spiller det noen rolle hvor de kommer fra? Lenke til kommentar
JUL Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Han er da ute etter kalorioverskudd? spiller det noen rolle hvor de kommer fra? Ja? Hvorfor skal man spise mye av noe kroppen ikke trenger, og som i tillegg kan være direkte skadelig for kroppen når det er såpass lett og komme i overskudde med andre matvarer? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 En eller annen trener sier drikk hmelk ja, han vil at man skal fä et kcal overskudd da det er 99% av problemene. Men det gär an ä bruke huet ogsä, skaffe seg det pä en litt sunnere mäte. Fra wikki ser man at melk gir fordøyelsesproblemer hos 50% av alle av spansk herkomst og minst 75% av alle av afrikansk, asiatisk og innfødt amerikansk herkomst. Fra fødselen produseres enzymet laktase i tynntarmen hos mennesker og andre dyr. Dette enzymet er en forutsetning for å fordøye morsmelk. Pga det er eneste valg. Hos tenåringer og unge voksne er produksjonen redusert til 1/10 av spebarnsnivået. Verdien holder seg så stabil resten av livet. Vi er iallefall ikke skapt for ä skulle drikke melk i voksen alder, heller slik at vi har trent oss opp til ä kunne täle det Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 tips til noe sunt snacks? uten om eple, pære osv.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 tips til noe sunt snacks? uten om eple, pære osv.. Nøtter. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Nøtter inneholder veldig mye kalorier, så bør ikke spises i for store doser.. en liten håndfull om dagen f.eks. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Jeg har endelig fått tak i en bokseklubb og akkurat startet. Jeg trener styrke 3 ganger i uken. Søndag, Tirsdag og Torsdag. Nå blir det nok boksing på mandag, onsdag og fredag. Lurer på hvis dette er destruktivt eller kan føre til overtrening? Jeg trener myo-reps der målet er full fiberaktivering hver trening, men aldrig failure. Boksingene er harde, men først og fremst kondisjonsmessig, og jeg dropper alle styrke øvelser de tar under boksetreningen (manualer, situps, armhevinger osv). Jeg spiser for tiden som hest, ettersom jeg bor hjemme og ikke har noen økonomi og tenke på. Har dere noen kloke ord og føye til? Burde jeg skaffer gainer, protein pulver etc? Tenkte prøve dette 1-2 uker nå, og se hvor god fremgangen på styrketreningene blir. Endret 23. juli 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Sjekk vekten uke til uke så sier resten seg selv. Bruker du opp alle kaloriene på boksingen blir det ingen overskudd til byggingen og vekten vil stå stille eller gå ned. Nok protein burde du ha uansett, tilskudd eller ikke er opp til resten av måltidene. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Vurderer å gå til innkjöp av gainer fordi jeg föler dette blir alt for mye spising, og jeg er ikke den mest matglade personen. Tenker også knaske nötter konstant Så lurer jeg på dette med kalorioverskudd, spiller det ingen rolle hvor de kommer fra? La oss si jeg spiser mine måltid, men ikke särlig mye mat, nok for vitaminer og mineraler, pluss proteinshake for å dekke resten av det behovet. Kan resten av kaloriene komme fra brus og godteri, vil det hjelpe muskelbyggingen? Ps. dette er såklart ikke et mål jeg har, bare nysgjerrig. Endret 23. juli 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
War Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ja, en sjokko for å dekke kcaloverskuddet vil være bedre en ingen sjokko som hadde gitt kcalunderskudd. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Da tar jeg det som et ja. Det er altså ingen kalorier som er bedre enn annen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Dårlig konklusjon spørr du meg.. Det war sier er at det er bedre å ligge i kalorioverskudd enn underskudd når du skal bygge muskler. Men kalorier er ikke alt.. sammensetningen av hva du dytter i deg er jo minst like viktig. Litt sunn fornuft tilsier jo at det er bedre å spise en laksefilet enn en plate sjokolade? Endret 24. juli 2009 av phax Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Fornuften tilsier det ja, men nå var det ikke det Sebbe var ute etter. Han lurte bare på om det var forskjell på kalorier - altså om en kalori er en kalori. At det medfølger downsides med snop vs salat skjønner han sikkert. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Litt sunn fornuft tilsier jo at det er bedre å spise en laksefilet enn en plate sjokolade? Det er jeg enig i, men skal man bygge og trenger 2000kcal men har bare spist 1500 så er det bedre å spise en snikkers så det blir 2000 en ingenting så det blir 1500. Men det er ikke noe idiell måte å få overskuddet på, burde være siste løsning. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Ja og laksefilet har jo proteiner, fettsyrer osv i tilegg. Men jeg var bare opptatt av kaloriene. Takker for svar Her kommer jo begrepet "tomme kalorier" inn, kalorier uten noe ekstra som vitaminer og mineraler. Endret 25. juli 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 noen tips til å gå ned i vekt og mindre mage? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 noen tips til å gå ned i vekt og mindre mage? spis sunnerere å mosjonere ;p forbrenn mere en du spiser Lenke til kommentar
Grand Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Må spørre om en ting her, noe som forvirre meg. Hva er forskjellen på å ha mange måltider om dagen eller ha 3 store? Hva er best for å gå opp i vekt på? Endret 26. juli 2009 av Sno Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1010 Ser man på andre parametere som deriblant insulinfølsomhet og forandringer i metabolisme, ser man at det å faste i kortere eller lengre perioder, øker følsomheten for insulin(6,7). I tillegg øker metabolismen(stoffskiftet) de 2 første døgnene i en eventuell faste (noe som støtter opp det å spise skjeldnere og mer). Det er jo også slik at man under faste frigjører hormonet ghrelin (som øker nivået av veksthormon). Veksthormon motvirker muskelatrofi (12), dette gjelder også kortere perioder med faste (18) - i tillegg har det visst seg at veksthormon kan øke proteinsyntesen(26) - samtidig som at det er fettforbrennende. edit: sorry, sånn. Endret 26. juli 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå