Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg begynnt å små trene litt. Programmet er veldig kort, men jeg tror det er ganske effektivt. Målet mitt er og bli litt mer goodlooking før skole start og mer fokus på magemuskaltur og kondis siden armene ikke er så små fra før..

 

- Hoppetau i 3 minutter

25 Situps

 

- Hoppetau i 3 minutter

25 Situps

 

dette er det samme helt til jeg har nådd 100 situps. Er dette effektift? Og siden det er så utrolig kort program trenger jeg å passe veldig obs på proteiner o.s.v?

 

Jeg hadde blitt utrolig glad om noen kunne tilføye programet mitt noen øvelser/endringer :)

 

Takk på forhånd

 

Anbefaler deg å ta en titt på linken i signaturen min "Guide til magetrening".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
angående magetrening, vil dette være en fin måte å trene magen på? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=958

 

Det er klart du trener magen hardt og vil oppleve at det brenner og du blir støl med de øvelsene. Men det er ikke funksjonell magetrening! Tenk over hva magemusklene (core) har til oppgave: nemlig å stabilisere overkroppen mot beina. Dette skjer hovedsakelig i en oppreist stilling.

 

Funksjonelle mageøvelser er forskjellige plankeøvelser (Lang planke, en-arms, ettbeins, enarms og ettbeins samtidig, vending, plankepushup), pallof press, chop and lift og liknende øvelser.

 

De aller fleste av oss sitter fremoverbøyd store deler av dagen, og trenger ikke å trene akkurat den samme bevegelsen enda mer.

Lenke til kommentar
hvilke ryggøvelser er gode 'motvekter' til magemuskler, og hva er bra å bruke mot brysmuskler, for å ikke få en dårlig kropsholdning?

 

Markløft-øvelser og ro-øvelser er fine øvelser der

 

For å unngå fremoverroterte skuldre, bør du trene øvelser som bred roing til bryst, samt strekke brystmusklene.

Det er viktig å huske på at latissimus dorsi ("lats") også fremoverroterer skuldrene.

Lenke til kommentar
noen som vet om en bra treningsbok som viser hvordan du gjør øvelsen og som har treningsprogram som du kan følge og kanskje diet ?

Starting Strength, av Mark Rippetoe. Kan minne om Stronglifts 5x5

 

 

Trening er digg. Og det er jaggu ikke feil å komme hjem til en liter eller to med helmelk og noen bananer, og så mekke seg laks, scampi og ris, med litt kaninfor ved siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...