Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kom meg til et treningsenter idag, har ikke trent på snart 2uker. Er det vanlig å gå ned i styrke første treningsøkt før en pause på 2uker? trenet med 60kg knebøy idag, men før jeg måtte ta en pause trenet jeg med 75kg! Gjelder flere øvelser som har gått ned veldig, føles utrolig kjipt!

 

Musklene trekker seg sammen etter 2 uker, så om et par uker tenker jeg du tar 75 igjen.

 

Takker for svar Overdox.

 

EDIT: Et spørsmål til, er stoffskifte det samme som metabolisme?

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå ser jeg ikke det store problemet, hele meningen med livet er jo å begynne på 15RM vekter etter en ukes pause så at du begynnte på 60kg nå og øker med 2kg pr trening fremmover er jo 100% rett og bra.

 

Hadde du gått rett på 75kg hadde du ødelagt hvileuken.

Lenke til kommentar

Hva var det med kreatin og sure væsker? Altså var det slik at det ble dannet giftige/farlige/ugunstige stoffer om kreatinen oppbevares i surt miljø for lenge?

 

Blandet nemlig med appelsinjuice i dag. Har vel ikke noe å si når jeg drikker det med en gang(?). Men er litt nysgjerrig på hva som skjer over tid.

Lenke til kommentar
I Myo-reps programmet står det: Legger (sittende), legger(stående) og beinøvelser (utfallsvarianter), hvilke øvelser er det snakk om her?

 

Sittende legghev har ikke vi på gymmet sebastian, stående er det blåe apperatet mot hallen ;)

Utfall vet du vel hva er?

http://www.coopersguns.com/videos/exercise.../dumbell-lunge/

 

 

Tenker og starte med nybegynner opkjøring i dietmar etter sommern eg.

Lenke til kommentar

Begynte på nytt tosplitts-program i går:

 

Men hvor mange repetisjoner/sett bør jeg kjøre? 5x5 på alle øvelsene blir overkill i tillegg til å ta for lang tid. Ser settXrep jeg har skrevet i parentes greit ut? Eller bør jeg minske/øke noen plasser?

Dag 1: bryst, triceps og skuldre

-benkpress (5x5)

-skråbenk (4x5)

-flyes (4x5)

-smalbenk (4x5)

-pushdown (4x8)

-skulderpress (4x5)

-skuldertrekk (4x5)

Dag 2: rygg, bein, biceps

-markløft (5x5)

-nedtrekk (4x8)

-roing (5x5)

-knebøy (5x5)

-legghev (3x8)

-bicepscurl (3x8)

-hammercurl (3x8)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja, ble fristet da jeg så ditt forrige innlegg. Men sist jeg las gjennom den evig-lange myo-artikkelen, så synes jeg det så så "hodebryete" ut. Er det mulig å forklare i lettfattelighet hva det går ut på? Er det bare å begynne med et høyt antall repetisjoner, for deretter å minke antall reps (som følge av at man ikke klarer mer) - og med små pauser mellom hvert sett? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har og prøvd å lese rundt myo-reps et par ganger tidligere, men får ikke helt teken på det.. er veldig tungvint skrevet virker det som.

 

Hovedprinsippet går vel ut på å kjøre et sett med 10-12 reps også fem-seks sett med 3-2 reps og 10-15 sekunders pause mellom alle.

 

Det jeg har fått med meg hvertfall. :wee:

Lenke til kommentar

I bunn og grunn, ja. Tren første settet med tunge nok vekter til at du klarer 10-12 reps. Så tar du 10-15 sekunders pause og 3-4 reps, og gjentar dette til den siste repetisjonen blir seig og jævlig. Etter dette trapper du ned til 2-3 reps, 10-15 sek pause til du er helt kjørt. Hovedpoenget er at det første settet aktiverer musklene på slutten, og med korte pauser utnytter du dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...