Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har noen spørsmål:

 

1. Er det uvanlig å reppe mer i nedtrekk bredt grep foran enn man repper på benk?

2. Har just begynt med skråbenk med manualer, vanligvis tar jeg vanlig benkpress, men jeg følte ikke noe "pump" etter skråbenken som jeg vanligvis får av benkpress. Gjør jeg noe galt?

3. Hvorfor øker jeg ikke i knebøy? :S tar mindre i knebøy enn jeg tar i benkpress

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Hei, har noen spørsmål:

 

1. Er det uvanlig å reppe mer i nedtrekk bredt grep foran enn man repper på benk?

2. Har just begynt med skråbenk med manualer, vanligvis tar jeg vanlig benkpress, men jeg følte ikke noe "pump" etter skråbenken som jeg vanligvis får av benkpress. Gjør jeg noe galt?

3. Hvorfor øker jeg ikke i knebøy? :S tar mindre i knebøy enn jeg tar i benkpress

1. nei det er vel ikke det, er jo to forskjellige muskelgrupper

2. kan noen andre svare på.....

3. tren teknikk

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Hei folkens. Vet ikke om dere husker meg, var litt aktiv her for noen uker siden. Alt har gått til helvete nå, i denne rekkefølgen: døgnrytme -> trening -> kosthold

 

Vil komme back in the game, så lurer på om det er døgnrytmen som må fikses for å få det til. Det er synd, ettersom jeg nå i ferien har begynt å ta meg den frihet å sitte opp til 4-5, men jeg tror det må gjøres.

 

Hvordan takler dere andre ferieforandringen?

Lenke til kommentar

Det er nok døgnrytmet som er hovedårsaken til problemet ditt. Du forskyver hele døgnet og dermed blir måltider og treninger helt annerledes enn til vanlig. Om du legger deg kl 4 og sover til 13-14-tiden så har du allerede gått glipp av noen måltider osv.

 

Har vært borti det selv, i starten av ferien var jeg oppe til 4 flere dager, men er litt på vei tilbake og legger meg rundt 1-2 nå.

 

Hvis du vil tilbake igjen tror jeg det hjelper å legge seg litt tidligere, men det er ikke sikker du sovner med en gang pga. døgnrytmen, og sette på vekkeklokka tidlig og stå opp. Da vil du bli trøttere på kvelden og det vil bli lettere å sovne tidligere.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har tenkt til å gå ned noen kilo og bygge opp litt muskler i løpet av sommerferien. Jeg er 15 år og veier rundt 80 kg. Jeg har ikke spessielt mye muskler på kroppen, og har litt mye fett rundt magen som jeg vil kvitte.

 

Kan noen her være så utrolig hyggelige å skrive en liten "guide" på noen øvelser jeg kan gjøre og hvor mange ganger jeg skal gjøre det daglig.

 

Takk på forhånd :)

 

EDIT: Glemte også å fortelle at jeg ikke er serlig keen på å bruke 45 min - 1 time daglig siden jeg er ofte med venner, spessielt nå som sommeren er her

Endret av BaltusBrun
Lenke til kommentar

Man kan gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler. 2 styrketreninger pluss 3 knallharde kondisjonstreninger hver uke kan være ett eksempel. Men du bør vel først og fremst fokusere på kondisen (altså å få vekk fettet). Blir ikke pent med muskler, når du fortsatt har mye fett utenpå. :)

Lenke til kommentar

Ville først og fremst tatt meg litt tid til å se på tråder som handler om å gå ned i vekt. Finnes en del av dem. Plukk opp noen tips derfra ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1123517

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1038859

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1103556

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1111838

 

Her er noen, finnes nok mange fler.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har tenkt til å gå ned noen kilo og bygge opp litt muskler i løpet av sommerferien. Jeg er 15 år og veier rundt 80 kg. Jeg har ikke spessielt mye muskler på kroppen, og har litt mye fett rundt magen som jeg vil kvitte.

 

Kan noen her være så utrolig hyggelige å skrive en liten "guide" på noen øvelser jeg kan gjøre og hvor mange ganger jeg skal gjøre det daglig.

 

Takk på forhånd :)

 

EDIT: Glemte også å fortelle at jeg ikke er serlig keen på å bruke 45 min - 1 time daglig siden jeg er ofte med venner, spessielt nå som sommeren er her

 

 

Jeg syns du bør drive styrke mens du går kondis og.. ta RYP opplegget f.eks

Lenke til kommentar

I steden for å speede seg ned i kilo, for så å gradvis legge på seg muskelmasse igjen ville ikke jeg gjort i alle fall (selv om det til slutt vil gi samme resultat). Gjør begge deler gradvis, men med fokus på kondisjonstreningen. Med andre ord: må du droppe en trening på grunn av noe - dropp styrketreningen. Kondistreningene må du gjennomføre. :)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke optimalt å prøve og gå ned i kilo mens man skal bygge muskler?

 

Uansett kan det bli vanskelig å bygge opp litt i løpet av sommeren på under 45 min per gang.

 

Correct me if i'm wrong.

 

Du vil ikke få optimal muskelvekst med tanke på at man må ligge i kaloriunderskudd, men det betyr ikke at styrketrening blir overflødig. Man vil jo fortsatt kunne ha en fremgang både i styrke og muskelmasse i tillegg til at man også forbrenner masse kalorier ved styrketrening.

 

Det er også litt lettere å holde motivasjonen oppe ved å trene styrke synes jeg personlig. Jogging blir fort kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Man vil jo fortsatt kunne ha en fremgang både i styrke og muskelmasse

Muskelmassen kan ikke øke på kcalunderskudd. Men man kan klare det med mye triksing som å legge mye av maten til etter treningen osv, men da vil det påvirke dietten igjen.

 

Vektløfting er et must på kcalunderskudd, men 99% av grunnen er for å beholde muskelmassen.(sammen med protein) Uten vekttrening her vil 50/50 forsvinne.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...