Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så hvis jeg tar styrketrenings økt, skifter og tar bussen til fotball trening ( bruker mer enn 30 min) så kommer ikke dette til å gå utover styrke treningen? Jeg trodde dette ville minske resultatet av styrke økten siden musklene må få slappet av og bygge seg opp etter treningen, men som sagt er det hva jeg trodde og jeg er ikke noen erfaren mester i det her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sebbe

Gjør følgende test:

* Stå på knær på gulvet - la deg falle forover i pushupsposisjon. Legg merke til bredden mellom hendene. Ganske smalt grep, ikke sant? Dette er det optimale grepet for deg! Hvis noen ber deg om å hjelpe til å skyve en bil, tar du da tak med bredt grep? Neppe...
* Legg deg på rygg på gulvet med en tom vektstang i hendene og bruk denne grepbredden. Du kan også stå med ryggen inntil en vegg og holde et kosteskaft.
* Spenn deg opp på riktig måte, klem skulderbladene skikkelig ned og bak og skyt opp brystkassen.
* Senk stanga ned mot brystet til albuene treffer gulvet. Legg merke til hvor høyt over brystkassen du treffer. Gå aldri lavere enn dette når du trener benkpress! (Unntatt hvis du trener for å konkurrere i styrkeløft da...)

 

Senker du under dette?

Hvis ja er det grunnen, hvis nei er det mer avansert.

Lenke til kommentar
Sebbe

Gjør følgende test:

* Stå på knær på gulvet - la deg falle forover i pushupsposisjon. Legg merke til bredden mellom hendene. Ganske smalt grep, ikke sant? Dette er det optimale grepet for deg! Hvis noen ber deg om å hjelpe til å skyve en bil, tar du da tak med bredt grep? Neppe...
* Legg deg på rygg på gulvet med en tom vektstang i hendene og bruk denne grepbredden. Du kan også stå med ryggen inntil en vegg og holde et kosteskaft.
* Spenn deg opp på riktig måte, klem skulderbladene skikkelig ned og bak og skyt opp brystkassen.
* Senk stanga ned mot brystet til albuene treffer gulvet. Legg merke til hvor høyt over brystkassen du treffer. Gå aldri lavere enn dette når du trener benkpress! (Unntatt hvis du trener for å konkurrere i styrkeløft da...)

 

Senker du under dette?

Hvis ja er det grunnen, hvis nei er det mer avansert.

 

Jeg senker under, skal jeg slutte å gjöre det?

http://www.youtube.com/watch?v=OZI8kwOCY94 Han sier f.eks noe helt annet.

Lenke til kommentar

Man finner motstridende info ja pga i styrkeløft MÅ man ned for å få det godkjent. Det luker ut de med lange armer pga de får skader av å senke så langt ned. Dermed er det 99% kortarmede benkpressmestere.

 

Om du ikke skal konkurrere så burde du stoppe som i quoten min, det er der de korte og sterkeste trener. Det er kun de lange som må senke så mye og kun de lange som får skulderplager av det.

Du trener for å stimulere ikke for å demonstrere hvor sterk du er.

Ser teit ut gjør det også, men det er den beste metoden og samme metode som de korte bruker , det ser bare ikke sånn ut på dem.

Lenke til kommentar

Kjører for tiden helkroppsprogram. Tenkte å kjøre dette spesialopplegget nå i sommer siden jeg skal jobbe en del:

 

Benkpress 3x10

Roing 3x10

Nedtrekk smalt/bredt (?) 3x10

Lett knebøy 3x5

Triceps

Biceps

Mage

 

Tenker da å kjøre dette annenhver dag, altså 3,5 ganger i uken i snitt. Vil dette føre til for lite resutisjonstid for musklene (48t)? Kan jo eventuelt ta 3 ganger i uken slik at jeg får en to-dagerspause hver uke.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

I etterkant av intervaltrening alà Gerilja Kardio, får jeg en enorm matlyst. Jeg kan ete 4-6 brødskiver lett i etterkant, og denne sultfølelsen er noe som gjerne varer i et par dager. Etter hva jeg har forstått så øker dette opplegget forbrenningen ekstremt, men er det noen spesielle hensyn jeg skal ta når jeg er ferdig å trene når det gjelder kosthold? :)

 

Har kjørt dette opplegget i lang tid, men er først nå jeg har blitt litt nysgjerrig! :fun:

Lenke til kommentar

Vet de fleste her trener styrke for å bli sterkere/få større volum.

 

Men hvordan trener man om det man ønsker å oppnå er en kombinasjon av hurtighet og styrke? (spenst, fotball) Da tenker jeg på antall reps, serier, hvor mye vekt osv. i forhold til vanlig styrketrening.

 

Performance-biten på myo blir jo aldri ferdig. :p

Lenke til kommentar

Vil man få bedre/raskere fremgang av å ta samme øvelse flere ganger i uka, fremfor en gang i uka?

 

 

Eks. Om man tar samme øvelser både mandag, onsdag og fredag? Fremfor å ta det bare en av dagene og ta andre øvelser de andre dagene.

 

 

 

btw, lurer fortsatt på:

 

Noen som kan anbefale noe bra Omega 3(-6-9) ?

 

Noen som har god erfaring med f.eks. Udo's Choice?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...