Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 kg på 2 - 3 måneder er nok over gjennomsnittet rundt om på sentrene ja, men etter min tid på Stronglifts-forumet så mener jeg å huske at det var folk som økte vesentlig mer enn meg i bøy og mark, og jeg mistenker det var fordi de drakk mer melk enn meg :)

 

Da jeg begynte med 35 kg trente jeg 5x5. Ja, så lett faktisk :)

Lenke til kommentar

35 kg 5x5 må ha vært grusomt kjedelig?

 

Har økt 35 kg i benken siden nyttår, nokså nøyaktig 6 måneder. Jeg har trent oppimot maks hele tiden, og lagt på vekter når jeg føler jeg klarer mer. Så det har forsåvidt fungert greit. Akkurat nå har jeg gått ned 15 kg fra 5RM og kjører 4x10 reps. 5x5 med så lett hadde jeg ikke orket, det har jeg ikke tålmodighet til. :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

jeg har et par spørsmål angående 5x5 programet til myrevolution:

 

skal man trene lenge med pyramide sett?

og når skal man gå over til en progressiv oppvarming?

skal man øke med 2.5kg hver uke eller hver treningsdag?

og hvilken dag skal man trene magen?

 

(ble litt mange, men håper noen kan svare på de:p)

Endret av creaT
Lenke til kommentar
35 kg 5x5 må ha vært grusomt kjedelig?

 

Har økt 35 kg i benken siden nyttår, nokså nøyaktig 6 måneder. Jeg har trent oppimot maks hele tiden, og lagt på vekter når jeg føler jeg klarer mer. Så det har forsåvidt fungert greit. Akkurat nå har jeg gått ned 15 kg fra 5RM og kjører 4x10 reps. 5x5 med så lett hadde jeg ikke orket, det har jeg ikke tålmodighet til. :p

Jo, 5x5 med 35 kg var det flaueste jeg hadde vært med på, spesielt siden de andre trente med 70 - 80 kg. Dog satset jeg på at det funket og holdt meg til planen.

 

35 kg på 6 måneder er veldig bra :thumbup: Mye mer enn det jeg har økt siden nyttår :)

Skal innrömme at jeg ikke klarte å begynne med stanga som programmet foreslo, begynte med 35 i knebøy og 30 i benken.

 

Har dere opplevd å bli svimmel under knebøy og spessielt markløft? Har vært litt svimmel hele dagen etter stagneringa i knebøy idag.

Det er ikke uvanlig å bli småsvimmel etter et tungt sett, men å være svimmel hele dagen er temmelig unormalt.

Lenke til kommentar
Har lagt på 2.5kg for hver gang jeg har tatt övelsen. Så ökte 7.5kg i kneböy på en uke.

5kg hver gang det er marklöft.

 

Regn på dette og se hve det blir på 1 år

Er summen realistisk?

 

Som Fagerli skriver i en art.

Det er helt i orden om du må løfte den samme vekta flere treninger på rad, spesielt hvis det er et for stort sprang opp til neste tilgjengelige vekt. På for eksempel en bicepscurl kan det være et sprang fra 10kg til 12.5kg manualer. Dette er en økning på 25% (!) som vil si at du hadde doblet styrken din på bare 4 treningsøkter hvis du hadde kunne øke hver trening. Selv det å øke med 1kg hver uke, som høres veldig lite og uskyldig ut,  tilsvarer at du om ett år hadde løftet 52kg mer! Det er vel åpenbart at du ikke kan forvente slike styrkeøkninger.

Lenke til kommentar
Har lagt på 2.5kg for hver gang jeg har tatt övelsen. Så ökte 7.5kg i kneböy på en uke.

5kg hver gang det er marklöft.

 

Regn på dette og se hve det blir på 1 år

Er summen realistisk?

 

Poenget med opplegget er vel at du skal legge på til du stagnerer, ta 1-2 veker pause og begynne på nytt med 75% av dine nye 5RM elns.

 

Fleste opplegg fungerer vel slik.

Lenke til kommentar

Personleg syns eg det er best med ei styrkeøkt først, så eventuell kondisjonstrening. Dette fordi eg gjerne er så sliten etter kondisjonstrening at det ikkje frister å skulle trene styrke etterpå. I tillegg er eg gjerne skikkeleg svett, så då er det betre med ein dusj enn å skulle "skitne" ut alt av vekter og apparat. Når det er sagt, har eg eigne dagar for styrke og kondisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...