Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

På deff er også en av grunnene til 3.0g pr kg for å forhindre i størst mulig grad at kroppen henter aminosyrer fra massen.

Også pga den glykemiske belastningen som blir halvert, mer stabile blodsukker, mindre søtsug og lengre mett osv.+ TEF .

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som hadde giddet og sette opp et lite treningsprogram med 2-3 øvelser og antall sett/rep som jeg kan kjøre for magen hjemme uten at jeg trenger noen apparater? Har noen manualer så har noen lette vektskiver...

 

Lærte en "ny" situps metode av en venn i dag, gikk ut på at du går opp som i vanlig situps men bruker 5-10 sek på å gå sakte ned. Vi gjorde det 3 ganger med 10 reps hver gang. Er jo mye bedre det for magen enn og ligge og ta 50-100 situps...

Lenke til kommentar

Stagnerte idag på workout A i stronglifts 5x5 program, og sist trening stagnerte jeg på workout B.

 

Skjønner ikke hvordan jeg kan stagnere så tidlig og på så mange øvelser samtidig!

Eneste som går framover er Markløft og stangroing.

 

Jeg veier 71kg

 

og sitter fast på 62.5kg i knebøy, 50kg i benkpress og 35kg i Overheadpress.

 

Jeg lurer litt på hvis jeg muligens overtrener, jeg har aldrig trent mye før. Og i de siste treningsøktene har jeg blitt svimmel og _helt_ nedbrutt i musklaturen.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt hjelp med en klokke til trening. Jeg vil ha en som måler distanse og tid. Jeg har jogget en liten stund nå i skogen, og det er forferdelig irriterende og ikke vite hvor langt og fort man har bevegd seg. Vil helst ikke bruke så alt for mye penger.

Lenke til kommentar

Sebbe: hvis du stagnerer bør du presse deg med same vekt nokon økter til før du går ned på vekta.

Kor lenge har du trent med programmet?

 

thrice: vanlig digitalklokke ftw! Distansen får du måle opp sjølv, hvis du har tilgang på bil kan du kjøre eit stykke og lese av på kilometer-tellern.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt hjelp med en klokke til trening. Jeg vil ha en som måler distanse og tid. Jeg har jogget en liten stund nå i skogen, og det er forferdelig irriterende og ikke vite hvor langt og fort man har bevegd seg. Vil helst ikke bruke så alt for mye penger.

 

Suunto t3c fås kjøpt både i en "running pack" eller en "gps pack". Førstnevnte har en liten pod du fester på skoen som måler fart og distanse mens gps varianten da har gps naturligvis og gir deg enda flere muligheter.

 

Også ser den ganske bra ut til pulsklokke og være synes jeg.

 

1_0809_00d.jpg

Lenke til kommentar

Har lagt på 2.5kg for hver gang jeg har tatt övelsen. Så ökte 7.5kg i kneböy på en uke.

5kg hver gang det er marklöft.

 

Er du kjent med programmet?

 

 

øktene har vært sinnsykt harde nå, særlig i benk og knebøy. Vet ikke hvor hardt man skal kjøre seg i styrketrening når man trener 3 ganger i uken. Men uansett er jeg helt utslitt i alle deler av kroppen. I starten følte jeg at jeg kunne trent mer, etterhvert var det helt passe og jeg ble støl. Nå tar det virkelig energi, matlysten har gått sinnsykt opp siden jeg stagnerte da.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

På stronglift er det meininga at du skal auke 2,5kg kvar økt på knebøy, så bare fortsett med det.

Det at du blir meir sliten og matlysta går opp er bare bra.

 

Det awkward sei om å doble matinntaket er bare bullshit, du skal spise det kroppen treng (meir hvis du er på bulk).

Lenke til kommentar
Nei, faktisk ikke :)

 

Jeg økte benken min med 20 kg på det viset, og mange har hatt tilsvarende om ikke bedre økninger enn det. Trikset er å spise dobbelt så mye av det som er ens forestilling om mye :)

Det går ikke an å si at du økte 20 kg i benken når du ikke sier hvor du begynte?

 

Du begynte i alle fall ikke på maks, det er i alle fall sikkert. Og regner med du i så fall gikk fra nokså mange rep til nokså få etter du hadde kommet 20 kg opp. I så fall har du jo faktisk ikke økt 20 kg i benken.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Det awkward sei om å doble matinntaket er bare bullshit, du skal spise det kroppen treng (meir hvis du er på bulk).

Les innlegget mitt på nytt. Jeg sa ikke at han skulle doble matinntaket, men jeg tok en tydelig overdrivelse at han skulle spise dobbelt så mye som det han forestilte seg var mye. Folk flest innbiller seg at de spiser mye mer enn de gjør, men når de først teller kaloriene sammen så innser de at det er mye mindre enn de først forestilte.

 

Sebbe skriver at han føler seg sliten, ting krever mer energi og at matlysten har gått opp. Alt dette kombinert med at han har stagnert så tidlig betyr bare at han har spist for lite. Dette er ikke overtrening, dette er underspising. Og i det hele tatt; det er kamikaze å prøve å øke knebøyen med 7,5 kg per uke uten å ligge i overskudd.

 

I dette gamet er det stort sett to grupper mennesker: De som aldri klarer å øke verken kroppsvekt eller løft med et eneste kilo og de som har progresjon. Det som skiller dem er at sistnevnte har innsett hvor mye mat de skal ha i seg.

Det går ikke an å si at du økte 20 kg i benken når du ikke sier hvor du begynte?

 

Du begynte i alle fall ikke på maks, det er i alle fall sikkert. Og regner med du i så fall gikk fra nokså mange rep til nokså få etter du hadde kommet 20 kg opp. I så fall har du jo faktisk ikke økt 20 kg i benken.

Skulle jeg lyve liksom?

 

Da jeg begynte med programmet var min 5RM på 55 kg. Jeg deloadet ned til 35 kg, økte 2,5 kg pr. økt og stagnerte på 75 kg som 5RM (Ja, reelle 5RM og ikke streite 5x5. Repsene falt drastisk etter to arbeidssett)

 

75 kg - 55 kg = 20 kg økning i 5RM på ca. 11 - 12 uker

 

Mark og bøy har jeg ingen konkrete tall på siden det var første gangen jeg begynte med øvelsene.

 

Mitt gjennomsnittlige kaloriinntak per dag var da 4400 kcal, bare så det er sagt.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...