Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har funnet ut at ved kostholdet mitt inntar jeg 183g proteiner daglig. Dette er hvertfall 35g over det jeg burde ha. Bør jeg endre det? Eller vil det ikke ha noe å si? Overskuddet blir jo om til karbohydrater. Har lest at høyt proteininntak ved bulking ikke er anbefalt. 78g av proteinet kommer gjennom gainer som jeg tar 3 ganger daglig for å vere i overskudd.

Endret av Prince_
Lenke til kommentar

Men jeg har allerede kjøpt inn gainer.

 

Her er forsåvidt kostholdet

 

 

 

Frukost:

Havregryn 80 gram (2dl)

2 ss tran + vitaminar

130g Gainer

Når jeg går til skolen spiser jeg 2x gulrot.

 

Lunsj:

En hand med mandler

3 brødskiver med dobbelt lag ost og kokt skinke

Frukt

 

Middag:

1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk

100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter

130g Gainer

 

Etter styrketrening:

130g Gainer

 

Kveldsmat:

2-3 skiver med banan

Eller

Havregryn 80 gram (2dl)

 

 

Endret av Prince_
Lenke til kommentar
Proteinoverskudd er bra dersom du deffer, altså det motsatte av det du vil ha.

Eit alternativ her kan jo vere å kjøpe protein- og karbohydrat-pulver separat så kan du blande det ettersom du trenger.

Deffing: proteinoverskudd og karbounderskudd?

 

Men på bulk kan man vel være i overskudd både når det gjelder protein og karbo..?

Lenke til kommentar

2bb1, se her:

 

Jeg siterer fra War

 

 

 

Kan jeg få i meg formye protein?

Nei, overskuddet av protein har flere skjebner,for eks blir noe konvertert til nitrogen og skilt ut i urinen, men den primære er omdanning til glukose.

Siden overskudd av protein blir til karbohydrat så kan man ikke få noen overdose av protein. Overskuddet blir ikke lagret som fett, det er det totalkaloriene (overskudd/underskudd) som bestemmer.

 

Hvor mange kcal er det i 1 gram protein?

1 gram protein er 4 kalorier.

Protien har en TEF ( thermic effect of feeding ) på 25% , det betyr at metabolismen av protein er energikrevende. Det koster kroppen 1 kcal (av 4 pr gram) så et høyt proteininntak på en bulk anbefales ikke. Det er en dyr måte å få i seg karbohydrat på (som overskuddet blir til) + et kcal tap på 25%

 

 

Lenke til kommentar
Med det kostholdet der har det ikkje noko å sei om du har proteinoverskot. Viktigaste på bulk er bare at du har overskot av karbo.

Det viktigste på bulk er vel overskudd av kalorier. Karbohydrater er vel heller det minst viktige. Du trenger nok proteiner til å bygge musklene, og i tillegg er det viktig å få i seg de essensielle fettsyrene. Karbohydratene er vel egentlig bare viktig rett etter trening og som tilskudd til kaloriinntaket.

Lenke til kommentar

Blir ikke muskler ut av et overskudd med karbo.

Men det stemmer i teorien at det er karbohydratene man jsuterer og at protein/fett nesten er helt likt på deff/bulk.

 

Mer en 2,5g pr kr med protein på en bulk vil bare være en dyr måte å bulke på siden overskuddet bare blir til karbohydrater

Lenke til kommentar

Var kaloriar eg meinte :).

 

Du får vel bare klare deg med eit proteinoverskot fram til du må kjøpe meir, som War sei har det ikkje noko innverknad på bulkinga.

 

Grunnen til at eg meiner du bør ha proteinoverskot på deff er forøvrig fordi proteinhaldig mat gir meir mettheitsfølelse(?).

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...