War Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Når man snakker om utrente muskler så vil den største være sterkest. 90kg tv slask vil være sterkere en 80kg hageslask om ingen av dem har rørt en vekt. Nå er gjerne benk en øvelse hvor det ofte er % av kroppsvekt. Man burde iallefall løfte sin egen kroppsvekt i benken. Myo har et nybegynnerprogram med forklaringer for de som vil ta en titt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Man burde iallefall løfte sin egen kroppsvekt i benken. Gjelder dette for de som har trent eller generelt? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Vil tippe etter man har trent litt. Det er vel snakk om fettfri kroppsvekt. Tipper at en 90kg overvektig dataingeniør IKKE løfter 90kg første gang. Endret 30. mai 2009 av War Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Tipper at en 90kg overvektig dataingeniør løfter 90kg første gang. Jeg har utallige eksempler som motbeviser det utsagnet. Du har tydeligvis for få utrente venner. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg glemte ikke i min setning. Ops. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hehe da er jeg med, begynt virkelig å lure.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg leste faktisk setningen som om det hadde stått "ikke" der. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 noen som veit av en nett-butikk der de selger dips belter? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg googlet etter dipsbelte og fikk disse treffene på første side.. http://www.norkost.no/product_info.php?pro...47356b6cc2ed291 http://www.gym2000.com/produkter/belter_ha...ipsbelte_laer_s http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...3&subgid=58 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...&subgid=106 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...d=58&gid=53 Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Vel, jeg har funnet ut at ved kostholdet mitt inntar jeg 183g proteiner daglig. Dette er hvertfall 35g over det jeg burde ha. Bør jeg endre det? Eller vil det ikke ha noe å si? Overskuddet blir jo om til karbohydrater. Har lest at høyt proteininntak ved bulking ikke er anbefalt. 78g av proteinet kommer gjennom gainer som jeg tar 3 ganger daglig for å vere i overskudd. Endret 1. juni 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ligg gjerne i overskudd (selv om 35g kanskje var liiitt mye). Men om det blir om til karbohydrater så gjør vel ikke det så mye? Karbs skal visstnok gi treningen en ekstra boost ilag med proteiner. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Proteinoverskudd er bra dersom du deffer, altså det motsatte av det du vil ha. Eit alternativ her kan jo vere å kjøpe protein- og karbohydrat-pulver separat så kan du blande det ettersom du trenger. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Men jeg har allerede kjøpt inn gainer. Her er forsåvidt kostholdet Frukost: Havregryn 80 gram (2dl) 2 ss tran + vitaminar 130g Gainer Når jeg går til skolen spiser jeg 2x gulrot. Lunsj: En hand med mandler 3 brødskiver med dobbelt lag ost og kokt skinke Frukt Middag: 1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter 130g Gainer Etter styrketrening: 130g Gainer Kveldsmat: 2-3 skiver med banan Eller Havregryn 80 gram (2dl) Endret 1. juni 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Proteinoverskudd er bra dersom du deffer, altså det motsatte av det du vil ha.Eit alternativ her kan jo vere å kjøpe protein- og karbohydrat-pulver separat så kan du blande det ettersom du trenger. Deffing: proteinoverskudd og karbounderskudd? Men på bulk kan man vel være i overskudd både når det gjelder protein og karbo..? Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 2bb1, se her: Jeg siterer fra War Kan jeg få i meg formye protein? Nei, overskuddet av protein har flere skjebner,for eks blir noe konvertert til nitrogen og skilt ut i urinen, men den primære er omdanning til glukose. Siden overskudd av protein blir til karbohydrat så kan man ikke få noen overdose av protein. Overskuddet blir ikke lagret som fett, det er det totalkaloriene (overskudd/underskudd) som bestemmer. Hvor mange kcal er det i 1 gram protein? 1 gram protein er 4 kalorier. Protien har en TEF ( thermic effect of feeding ) på 25% , det betyr at metabolismen av protein er energikrevende. Det koster kroppen 1 kcal (av 4 pr gram) så et høyt proteininntak på en bulk anbefales ikke. Det er en dyr måte å få i seg karbohydrat på (som overskuddet blir til) + et kcal tap på 25% Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Med det kostholdet der har det ikkje noko å sei om du har proteinoverskot. Viktigaste på bulk er bare at du har overskot av kaloriar. Endret 1. juni 2009 av HValder Lenke til kommentar
JUL Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Med det kostholdet der har det ikkje noko å sei om du har proteinoverskot. Viktigaste på bulk er bare at du har overskot av karbo. Det viktigste på bulk er vel overskudd av kalorier. Karbohydrater er vel heller det minst viktige. Du trenger nok proteiner til å bygge musklene, og i tillegg er det viktig å få i seg de essensielle fettsyrene. Karbohydratene er vel egentlig bare viktig rett etter trening og som tilskudd til kaloriinntaket. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Blir ikke muskler ut av et overskudd med karbo. Men det stemmer i teorien at det er karbohydratene man jsuterer og at protein/fett nesten er helt likt på deff/bulk. Mer en 2,5g pr kr med protein på en bulk vil bare være en dyr måte å bulke på siden overskuddet bare blir til karbohydrater Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Var kaloriar eg meinte . Du får vel bare klare deg med eit proteinoverskot fram til du må kjøpe meir, som War sei har det ikkje noko innverknad på bulkinga. Grunnen til at eg meiner du bør ha proteinoverskot på deff er forøvrig fordi proteinhaldig mat gir meir mettheitsfølelse(?). Endret 1. juni 2009 av HValder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå