Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er'u virkelig så cheap?

 

Prøv å gjøre den før og etter du har jogga deg en tur. Maibi du ser poenget med oppvarming da.

 

Bolivar, mer aktivitet = mer mat må du spise.

 

Hvis du prøver å gå opp i vekt, så vil det helt klart være vanskeligere når du også driver med kondisjonstrening. Noen anbefaler de tynne med høy forbrenning å la være å trene kondisjon før de har "bulket" seg store. Lettere å gjøre èn ting om gangen.

 

Du burde kanskje jobbe med kostholdet før du jobber med kondisen, slik at du ikke går ned i vekt. Ekstra saus til måltider, ekstra mye pålegg på skiva, melk, spise firkløver (proteiner i melka + nøttene) osv... Alternativt kan du gjøre som de fleste andre og bruke proteinpulver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Har trenet aktivt i ca. to måneder nå og har gått opp 5 kg! :D Noe av det beste følelsen jeg får er når jeg merker resultat i trening. Blir så hæppy av det.

Lenke til kommentar

Som sagt en milliard ganger før: Ikke hver dag!

Greit med folk som ønsker å komme i form å ta noen pushups om morningen/kvelden, men om man seriøst skal belaste en muskelgruppe skal man ikke belaste den igjen før det har gått 48 timer, altså kun annenhver dag.

 

Om du regner med å ta 300-400 om dagen burde du finne en annen måte å trene det på. En arm, benene høyere opp, en fyr på ryggen eller lignende.

Lenke til kommentar

Heisann.

Lurte på om det var noen vanlige metoder/øvelser jeg kan gjøre hjemme som vil gi meg litt markerte magemuskler og brystmuskler. Situps er en selvfølge for magemuskler, men må da være forskjellige metoder osv? Er helt ny med noe seriøs trening, så har ikke peiling på noe som helst, men ville starta med litt regelmessig trening før jeg begynner å være på stranda. Ja, vet det er kort tid, men bedre sent enn aldri? Evt. hvor lang tid vil det ta før man kan håpe på å se noe resultater? har ganske gode magemuskler, men de er ikke akkuratt markerte, brystmusklene er det litt værre med. :D

 

Er en gutt på 1.85 og veier vel ca. 70kg.

Lenke til kommentar
Var en person som la ut en link til en side hvor man kunne trykke på den forskjellig muskel gruppen også kom fler forskjellig typer øvelser for den opp. Noen som har den? Klarte så klart og slette bokmerket...

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

 

wise™: Du må få ned fettprosenten for å få frem markerte magemuskler. Riktig kosthold og kardiotrening er stikkordene. Les i tråden her og søk litt rundt. Skrevet veldig mye rundt akkurat dette.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg har vært syk i 3 dager nå. Og sliter ekstremt med å spise nok mat, har gått ned 1 kg. Noe som er ganske mye for meg. Veier 62 og er 189 cm høy. Lettere sagt undervektig. Noen bra tips om hvordan jeg kan få lagt på meg den kilon fort igjen? Vurdere å kjøpe gainer, for jeg spiser ekstremt mye, men kommer omtrent ikke opp i vekt. Noe som irriterer vettet av meg.

Lenke til kommentar

Er nok pga du svømmer så mye. Med din vekt skal det ikke mye kcal til for å være i overskudd, jeg veier omtrent like mye som deg om man sammenligner din kropp uten fett mot min kropp uten fett (jeg regner med at du har ganske lite underhudsfett).

 

Men du forbrenner vel fort som rakkern på svømmingen, det er der problemet ditt ligger. Så jeg tror gainer kan være lurt. Forbrenner du 500kcal på en økt (har ingen anelse om hvordan du kan regne ut dette) tar du 500kcal i pulver (+/- 125g pulver) for å veie opp. Ellers må du bare fortsette med olivenoljen, ta gjerne 2SS, kanskje en gang før og en gang etter måltidet ;)

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Nei, går mest på skulder og triceps.. og bryst på skråbenk selvsagt. Roing, nedtrekk og chins er fine øvelser for lats.

 

Kjenner at jeg må ta litt hvile fra skråbenken her nå, har begynt å få tegn til smerte i skuldrene. Så hva skal man trene da.. :p

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...