Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er mange veier til Rom. Du må ikke nødvendigvis putte i deg mye frukt for å få i deg tilstrekkelig med karbohydrater NwLife2.

 

Og du trenger heller ikke avsky poteter, pasta, skiver osv. Det er det jeg har levd på hele livet, og jeg har en fettprosent som er under gjennomsnittet. Så lenge du tilpasser det du putter inn med det du putter ut (altså treningen).

Du kan legge på deg av alt så lenge du spiser nok. Du trenger ikke å kutte ut brødmat, men iht denne måten å spise på er det noe av poenget. Det høye fruktinntaket gjør at kroppen blir turboladet og gir deg store mengder vitaminer.

 

Les artikkelen så kanskje du forstår tankegangen bak den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke forståelsen. Jeg hadde blitt fort lei om jeg måtte putte i meg så store mengder frukt hver dag (og dermed miste min daglige dose med brød, pasta/ris/poteter osv).

 

Men om NwLife2 er "fruktet" nok, så er det vel ikke et problem.

Lenke til kommentar

Haha, det så litt skremmende ut nesten, "folk har en tendens til å bli avhneig av frukten." ;)

 

Men frukt er vel og bra, det har jo jeg også skjønt, prøver å få i meg litt frukt hver dag, men jeg kommer nok ikke til å erstatte brødmaten med frukt, da det er brødmaten som gir meg det meste av mine kcal hver dag (ca. 1600+). Men skal prøve å spise mer frukt.

Lenke til kommentar
Problemet er ikke forståelsen. Jeg hadde blitt fort lei om jeg måtte putte i meg så store mengder frukt hver dag (og dermed miste min daglige dose med brød, pasta/ris/poteter osv).

Det vet du ikke før du har prøvd. ;)

Folk har en tendens til å bli avhengig av frukten.

Liker ikke skallet på eplet.

Liker ikke skallet på pæra.

Liker kun banan hvis jeg kutter den opp og plasserer den på skiver.

I appelsinen/mandarinen/klementinen er det for mye "kjøtt" og frukttrevler.

Jordbær klarer jeg å knekke i meg. Bringebær/blåbær går ikke.

 

Skjønner du kanskje nå hvorfor jeg ikke har prøvd så hardt på en "fruktkur"? :p

Lenke til kommentar

Eg er gutt, 183cm og veg 63 kg... Har trent ei stund og har fått... synlige muskler på kroppen. Har no fått opp styrka mi litt og vil fokusere litt på kondisen... Skal begynne å jogge og gå på fjellet, berre på kos. Men vil eg miste mykje av vekt og fasong på kroppen? Er i det minste laget på slikt.

Lenke til kommentar
Refleksen kan du ikke trene opp, men du kan trene opp nervesystemet ditt, DVS jo flerer muskelfibre du klarer å aktivere på en gang. Som igjen gjør at musklen kan utvikle mere kraft på kortere tid så du får en god start i f,eks 100m spurt.

 

Kanskje ikke refleksen, men reaksjonsevne går nok an å trene.

Lenke til kommentar

Du kan få med en kamerat som blåser i en fløyte og du skal løpe med engang du hører den, kameraten din kan stå bak deg og kaste en ball over hodet ditt og du skal fange den så fort som mulig. Sitt eller stå med ryggen til personen så får du en annen kamerat til å rope ut et navn. Han som får navet sitt ropt opp skal du fange. For eksempel: Ola og Pål står med ryggen mot hverandre, Så blir Pål ropt opp, da skal Ola fange Pål før han har f,eks løpt 30 m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...