Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

ja jeg løper mye hver uke nå. jeg har bestilt hantler og benk da. så kan få bygd ;) men vil gjerne fått stramma opp ganske mye så det ser bedre ut før juli. noen tips? jeg er 174cm høy og ca 70kilo. vil egentlig bare stramme opp

brystkassa i første omgang. bygge muskler er noe jeg skal fremover. noen råd for å se rask progresjon ved

oppstraming av brystkassa spesielt? mage etc er lettere å se progresjon av synes jeg men tar imot råd gjerne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markløft er en bra øvelse for å stramme opp. Den strammer opp ryggen så brystmusklen blir "dratt" bakover, den tar også på bein og mage. Viss du ikke har tilgang til markløft så kan du ta en god del øvelser med manualer som tar på kappemuskelen/Trapezius. Du burde også kjøre skårbenk med manuler.

 

Her er en bra side du kan se øvelser på.

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Skråbenk tror jeg kan gjøre susen for deg (i tillegg til jogging/sykling som er blitt nevnt). Om du ikke har tilgang til det, kan du alltids ta armhevinger med beina opp på en stol (sånn at kroppen haller nedover frem til armene som skal være på gulvet).

Lenke til kommentar
ja jeg løper mye hver uke nå. jeg har bestilt hantler og benk da. så kan få bygd ;) men vil gjerne fått stramma opp ganske mye så det ser bedre ut før juli. noen tips? jeg er 174cm høy og ca 70kilo. vil egentlig bare stramme opp

brystkassa i første omgang. bygge muskler er noe jeg skal fremover. noen råd for å se rask progresjon ved

oppstraming av brystkassa spesielt? mage etc er lettere å se progresjon av synes jeg men tar imot råd gjerne!

har du ikke tilgang til treningsstudio?

vis du skal trene hjemme så er jo armhevninger fint for overkropp og armer. for magen kan du ta crunches.

du sier du har bestilt deg manualer og benk. da kan du jo ta benkpress med manualer og en-arms roing for rygg. eventuelt flyes.

lykke til :thumbup:

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Heisann! Vet ikke om dette er et riktig sted å poste dette men hendvis meg hvis det er et annet sted. For tiden har jeg smerter når jeg løper. Dette har jeg aldri opplevd før nå. Smertene får jeg når jeg begyyner å jogge fort men ikke når jeg går (naturligvis) Jeg kjenner smertene litt over hoftene der hvor valpefettet ligger (har en liten del valpefett ligaende der, kan det være et problem?) Gruer meg utrolig mye siden jeg har quper-test og 800 + 60 i morgen.

 

Please hjelp meg! :innocent:

Lenke til kommentar
Ingen som kan hjelpe? Dette er sansyneligvis overbelastning. Er det no som kan ordnes med på 1 uke?

-ta d me ro i noen uker.

-tøy ut skikkelig etter ei treningsøkt

-massere der du har vondt rett etter du begynner å kjenne det er vondt.

-massere også daglig

 

dette var de eneste tipsene jeg kom på nå.

men vis det ikke går over, må du vurdere å oppsøke lege.

Lenke til kommentar
mange push ups burde jeg ta etter hverandre? altså splitte det opp for å kunne ta så mange som mulig.

spørs litt på hvor godt trent jeg er men. kan ta 40 strakke nesten! vil gjerne se effekt etter en måned.

 

Siden du ikke har et kcal overskudd og ikke får noen progresjon så er eneste resultat du vil få :

- En lavere fettprosent

- Bedre oksygenopptak/utholdning

- Klare flere rep

 

Ikke :

- Sterkere

- Større

Lenke til kommentar

Jeg tøyer ut den muskelen det gjelder etter hvert sett, har hørt at dette øker effekten en del.

 

F.eks. 5x5 benkpress, så tøyer jeg ca. 15-20 sekunder (til det ikke strekker lenger) på hver side av brystet mellom settene.

 

På knebøy er det forside lår, markløft bakside lår, nedtrekk rygg osv osv.

 

I tillegg skal det jo forhindre skader, og at muskelen ikke blir kortere. Har noen noen formening om det er bra å tøye på denne måten eller ikke.. ?

Lenke til kommentar

Hele vitsen med treninga er jo å lage rifter. Så jeg tenker at dette bare er positivt..

 

Men det har ingen NEGATIV effekt på selve styrke/muskel-økningen som dere vet om? Lengre resitusjonstid er jo til en viss grad negativt, men igjen, det blir jo større økning av det.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Du belaster ikke musklene på samme måte som du gjør når du har vekter på. Du øker bare bevegeligheten din, ikke styrken din. Viss du ikke skal ha god bevegelighet så ser jeg ikke poenget i å tøye. Dessuten så kan ikke en muskel bli lengere eller kortere, det er genetisk bestemt hvor lange de skal være.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Haha ^^ Uff og uff.

 

Men vi må huske på at dette faktisk kan stemme om det gjelder slanking. For dem som bulker ser det nok idiotisk ut, men om man skal prøve å gå ned i vekt synes jeg det kan virke ulogisk å helle i seg karbohydrat, uansett om det er etter trening eller ikke. Hadde jeg slanket meg ville jeg nok drukket litt protein etter trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...