Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ufattelig dårlig matlyst for tiden jeg også. Er så dritt lei brød at det er skummelt. Finnes ikke det pålegg i verden som gjør brød godt igjen for øyeblikket. Ender opp med å spise middagsmat 5 ganger for dag som oftes. :p

 

Kjöp en grillet kylling, så skjärer du den opp i biter og legger på brödskiven sammen med litt salat,tomat,paprika osv. :)

Lenke til kommentar
Klarte og sprekke i dag, spiste en is og drakk en halvliter cola :(

 

Lov til å kose seg en gang i blandt :p

 

Fant et bilde fra i fjor sommer og laget en sammenligning. Ikke noe wow opplegg, men fremgang for en lite tass som meg hvertfall.. :p 9 mnd forskjell mellom bildene, men har bare trent strukturert siden nyttår. Gått gjennom RYP sitt grunnprogram to ganger nå.

 

Men fortsatt noen utrolig pinglete armer på den karen her... :wee:

 

 

post-16510-1241036803_thumb.jpg

 

Nice, ser sinnsykt stor forskjell, vurdere å ta noen før etter bilder snart jeg også. Hjelper på motivasjonen

Lenke til kommentar

Hver dag i ukedagene trener jeg dette om morgenen før frokost:

 

3 x pull-ups

3 x chin-ups (pull-ups med hendene vendt mot seg)

3 x halv-pull-up, halv-chin-up (ene hånden vendt fra, andre hånden vendt mot)

3 x halv-chin-up, halv-pull-up (motsatt av det forrige)

3 x push-ups

3 x planken

3 x venstrevendt sideplanke

3 x høyrevendt sideplanke

3 x baklengsplanke på knokene (magen opp)

3 x situps

 

Men jeg gjør ikke disse med pause mellom settene, men alt rett etter hverandre (som er metoden som er anbefalt i marinejegerprogammet). Så da blir et sett sånn:

 

pull-ups

push-ups

chin-ups

planken

halv-pull-up, halv-chin-up

venstrevendt sideplanke

halv-chin-up, halv-pull-up

høyrevendt sideplanke

baklengsplanke på knokene

situps

 

Har ikke hatt så veldig mye fremgang i selve øktene, altså jeg tar for det meste samme antall push-ups før jeg ikke orker mer hver gang, men fant ut på en uoffisiell styrketest at jeg klarte 11 pull-ups nå, i forhold til de 8 som jeg klarte for noen måneder siden.

 

Tenkte at kanskje det hadde vært bedre for fremgang å bare gjøre et sett hver dag der jeg kjører til failure i stedet for 3 til failure? Hva sier dere til det?

 

EDIT: Bortsett fra situps og push-ups, de klarer jeg meg fint med 3 sett på.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Gjør du det hver dag? tror kanskje det kan bli litt mye. Musklene trenger hvile ... Er ganske sikker på at du hadde fått bedere framgang viss du hadde latt musklene hvile i ca 48 + - (kommer ann på søvn og om du spiser bra) Kanskje du kunne delt programet ditt inn i 2 deler? så du f,eks trenger rygg 2 ganger i uka og bryst 2 ganger i uka. Forresten, du burde legge på noen øvelser for beina dine også, f,eks hoppende knebøy.

Lenke til kommentar

Det er bare en del av treningsopplegget mitt, trener vanligvis litt styrke i uka også, som også går på beina, men treningen min består i hoveddel av trening til Iron Man-triatlon, så der får beina kjørt seg nok. Overkroppstreningen er mer for kampsport og klatring, som er grunnen til øvelser med statisk styrke på kjernemuskulatur osv.

 

Men hvis jeg hadde gjort det bare et sett hver morgen, hadde jeg fått noe fremgang da eller er det bare en dråpe i havet? Liker å ha noe morgengymnastikk, har gjort liknende i mange år nå. :D

Lenke til kommentar

Spør du meg har du hatt "en dråpe i havet" fremgang med det opplegget du kjører nå. Så det kan være verdt å prøve noe nytt. Gjerne mer hvile som Sno sier. Blir litt mye hvis du trener så hardt hver morgen i tillegg til 2-4 treningsøkter ellers i uka.

Lenke til kommentar

gått ned fra 97 kg til 91 kg på april måned :D

 

jeg spiser en activia joghurt til frokost, en skive til lunch og så middag om ettermiddagen. Så litt frukt utpå kvelden.

 

Har kutta ut brus og snop, brus klarer jeg meg greit uten men kjenner hver kveld at jeg er snopesjuk. Men jeg klarer å holde meg.

 

Jogger 3 ganger i uka, jogger da i 15 - 20 minutter, ca 3 - 3,5 km.

 

Men, får jeg mer utbytte av å jogge om morningen enn om kvelden? Før skolen ? Isåfall, bør jeg spiser før jeg jogger eller etter jeg er ferdig å jogge? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg hadde gjort det bare et sett hver morgen, hadde jeg fått noe fremgang da eller er det bare en dråpe i havet? Liker å ha noe morgengymnastikk, har gjort liknende i mange år nå. :D

 

Nope, du hadde ikke fått noe bedere framgang, du får bedere framgang viss du trener mindre faktisk, Pga musklene dine trenger hvile. Du kan f,eks ta deg en joggetur istede for å trene styrke viss du har vanskligheter får å droppe morgengymnastikken :)

 

WOps, sorry. Dobbelpost ...

Endret av Sno
Lenke til kommentar

jeg har litt mannepupper:( lurer på hvor mange push ups jeg burde ta hver dag for å stramme opp en del?

la oss si på 4 uker da. at jeg ønsker å stramme opp betraktelig. hvor lang tid tror du det tar før jeg ser vesentlig

forskjell hvis jeg tar hmmm 300 push ups hver dag? jeg har IKKE mye fett på brystet, men nok til at det ikke

ser attraktivt ut. lang tid tror du/dere det tar før jeg ser merknad? 2-3 uker?

Lenke til kommentar

Om det er fett du har (jeg ser du skriver IKKE mye, men det utelukker jo ikke at det er noe) rundt området vil ikke pushups hjelpe så lenge du ikke ligger i underskudd slik at den totale fettmengden på kroppen synker.

 

Om det "oppstramming" kan derimot pushups hjelpe. Men tar du 300 om dagen får nok musklene alt for lite hvile. Jeg ville tatt annenhver dag.

 

Ellers er det jo også et fenomen med mannepupper man ikke kan gjøre så mye med.

Lenke til kommentar

Det er omtrent umulig å punkforbrenne, men viss du kombinerer jogging/syklig med pushups så vil du nok se resultater. Men det nytter ikke å ta 300 push ups hver dag som matesmann sier. Musklene trenger hvile, du vil få bedere progresjon viss du tar push ups annenhver dag f,eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...