Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her, sitter å funderer på hvorfor det er viktig med god bevegelighet i fremre og bakre del i deltamuskelen i svømming. Det eneste jeg kommer på er at du får albuen lengere opp som gir mindre arbeidsbane noe annet som jeg har glemt?

 

Her er et bilde så det skal bli litt lettere.

EDIT: det er blå og lilla jeg mener.

shoulder.jpg

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Kombinert med 4l melk (1800 "gratis" kalorier, og 120 "gratis" gram proteiner!) om dagen

Samt tre millioner andre stoffer som gjør at "nedetiden" til kyrene melken kommer fra blir redusert.

Du får i deg protein og kalorier, ja, men søppelet du får med i tillegg er såvidt verdt mengden man må blande i en proteinshake for at det ikke skal smake syre (som det gjør i vann, imo).

Jeg påstår lang ifra at det er sunt, eller nødvendig eller noe som helst, men det er en jævlig grei måte for meg å få meg ekstra kalorier. Og det at det skal være mer dritt i melk enn i proteinshake og karboshaker og creatin og whatnot stiller jeg meg litt forbeholdende til.

Hva koster en pakke melk? må jo være langt dyrere enn å kjøpe pulver skulle jeg tro. :huh:

1l melk koster vel rundt 10 spenn i butikken. Men så lenge jobben betaler, er jeg happy som en glad laks!

Lenke til kommentar

Når jeg trener tar jeg først en shake med 2dl ekstra lett eller lettmelk samt 20g myoproteinpulver (er altså ganske rent, ca. 87g protein per 100g). Etter trening tar jeg en større shake på 5dl melk, 30g proteinpulver og 50g karbohydratpulver. Denne siste shaken er på 500 kcal.

 

Utenom dette drikker jeg ganske mye melk, sikkert 0,5-1 liter, så det blir minst 1L hver dag. Men egentlig er ikke dette så fryktelig mye, skal øke inntaket, med litt havregryn hadde jeg tenkt. (samme som du har gjort Chasseur)

 

Men må si at jeg gleder meg til deff, skal bli digg å spise mindre enn jeg trenger for en gangs skyld. I tillegg er jeg spent på hvordan det blir å ikke innta karbohydrater.

Lenke til kommentar

Et veldig basic spørsmål, hvis noen gidder å svare:

 

Etter 10 min sykling f.eks. som oppvarming. Hvordan blir overgangen til trening på f.eks. bryst og armer, med 3x8 repetisjoner med maks styrke?

 

Er det viktig med en myk start, med noen armhevinger, før maks-pushinga?

Lenke til kommentar

Nå er sikker spørsmålet mitt besvart 1000 ganger før, men klarer ikke finne no fornuftig enda.

 

Jeg trener 3 ganger i uka. Fikk ett oppsett før jul som jeg mer og mer har gått bort fra ( slik all-around oppsett hvor jeg trener alle kroppsdelene daglig ).

Veier 63 kilo, 175 høy. 22 år, mann.

Vil opp i vekt og få større markerte muskler.

 

Ønsker å splitte treningen inn i muskelgrupper. Hvordan kan jeg gjøre det?

Hvis motivasjonen strekker til vil jeg trene 5 dager uka.

 

F.eks

Mandag: Biceps og rygg

Onsdag: Triceps og skuldre

Fredag: Bein og mage

??

Blir det for lite? Noen som har ett bra forslag eller gjerne 2 (3dagers-uke og 5dagers-uke).

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar

Tror det er bedere å trene 4 ganger i uka. Sånn jeg har det.

 

Mandag: Benkpress + hjelpeøvelser (overkropp)

Tirsdag: Markløft og knebøy + hjelpeøvelser (bein,rygg og mage)

Onsdag: Pause

Torsdag: Benkpress + Hjelpeøvleser (overkropp)

Fredag: Markløft og kenbøy + hjelpeøvelser. (Bein, rygg og mage)

 

Oppsett for 3 dager:

 

Mandag: Ben/Mage

Onsdag: Bryst/Triceps/Skuldre

Fredag: :Rygg/Biceps

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Okei, jeg MÅ skjerpe kostholdet. Jeg klarer kansje å ha et bra kosthold i 1-3 dager, så detter det av igjenn.

Jeg sliter ikke med at jeg spiser mye usunn mat eller noe, men jeg spise bare ikke nok! Er rett og slett ikke motivert nok til å trykke i meg mat..

 

Men slik kan en god dag se ut. Selv her spiser jeg for lite.

 

Gutt 17 år, 180 høy, 70-71 kg.

Frokost: En skål med havregrynd med 35-40g med proteinpulver, et glass vann, en håndfull mandler og en frukt. Samt 3 kapsler med selolje(3000 mg).

Skolen: Litt mandler, en skål med "God Dag" kornblanding, en frukt. Tips til skolemat? Er evig lei brødskiver..

Etter skolen: 2 egg, et glass vann/melk, en frukt.

Middag: Det mamma lager. Som oftest potetmiddag eller noe.

Før trening: En banan eller noe

Etter trening: 60g proteinpulver, samt 70g karbohydrater, litt mandler, 2 egg, og 2 TS olivenolje.

Kveldsmat: 2 egg, en skål med havregryn, pluss noe frukt/mandler.

 

Noen som har tips? Mer melk kanskje. Men jeg har ikke råd til dyr kost, som f.eks kylling osv.

Lenke til kommentar

Kan hende din skoledag ikke er like lang som min, men om det der var det eneste jeg fikk mellom kl. 8 og kl. 16 hadde jeg sultet ihjel.

Selv kjøper jeg noen grove baguetter som erstatning for brød. Smører de med smør, ost, skinke, salat, paprika og agurk. Er ikke så dyrt heller, ihvertfall ikke sammenlignet med hva de koster ferdigsmurt i kantina (og da med loff-brød...). Enda billigere om du kjøper halvbakte som du varmer selv.

 

For å være ærlig høres det ut som om du spiser mer kapsler og proteinmidler enn faktisk mat. :p

Lenke til kommentar

Tror ikke det kommer til å bli noe problem. Jeg løper, sykler og svømmer mye og går opp i vekt. Det som funker for meg er havregryn, et måltid på 150g havregryn og 4 - 5 dl melk i bollen og 3 dl melk til drikke er circus 700 - 800 k.cal. Og da er jeg tilfreds, ikke stappa met.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Fant et bilde fra i fjor sommer og laget en sammenligning. Ikke noe wow opplegg, men fremgang for en lite tass som meg hvertfall.. :p 9 mnd forskjell mellom bildene, men har bare trent strukturert siden nyttår. Gått gjennom RYP sitt grunnprogram to ganger nå.

 

Men fortsatt noen utrolig pinglete armer på den karen her... :wee:

 

 

post-16510-1241036803_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...