Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Er litt nervøs, og trenger hjelp! Tok knebøy for 2 dager siden med 40kg. Gikk greit, men når jeg var halveis ned, så brann det til i siden av magen. Langt inne i kroppen, på et spessielt punkt. "smerten" kom nærmest på engang, og tonet ut, føltes litt ut som krampe.

post-71122-1240507821_thumb.jpg

Så tok idag å trente med 35kg istedet, og da kjente jeg det igjen, men litt svakere. Er dette noe kjent? farlig?

Kjenner også litt i korsryggen etterpå, men det kanskje er vanlig? Tror det er i musklene der bak ikke i selve beinet.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg følte jeg kjente mye rart i starten jeg også, men fokuserte på å ha mest mulig riktig teknikk og krysset fingrene for at det ikke var noe alvorlig. :p Så det er nok mange deler av kroppen som skal tilvennes når man begynner med styrketrening.

Men akkurat den smerten i mageregionen har jeg ikke kjent. Litt vondt i ryggen hadde jeg vel i starten jeg også. Men du må jo også høre på kroppen din, og er du begynt å få store smerter så bør du vel unngå så stor belastning på ryggen en ukes tid for så å kanskje prøve igjen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg fikk en kraftig strekk i hoftepartiet når jeg løftet knebøy. Dette var fordi jeg gikk for fort ned ... Men aldri kjent noe til det i magen. Sikker på at det ikke bare er stølhet? Kommer smertene tidlig i setta eller i slutten?

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Har aldri kjent noe i magen, kjenner heller ikke noe stort i ryggen under selve knebøyen. Det eneste er at det gjør vondt i skuldrene. Vet fremdeles ikke hvordan/hvor jeg skal holde stangen. Så langt bak som mulig sier diverse folk jeg har spurt, men den kan jo ikke falle på gulvet heller.

Hvor har dere stangen? Bak skuldrene på en måte eller oppå? Bak blir nesten umulig, da holder man stangen oppe med armene. Oppå blir også vanskelig, pga det gjør vondt og jeg føler jeg gjør det helt feil. Føles best å ha den midt oppå nakken, men har hørt at dette er feil og skal unngå det.

Kjenner det btw i ryggen mesteparten av tiden når jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Har aldri kjent noe i magen, kjenner heller ikke noe stort i ryggen under selve knebøyen. Det eneste er at det gjør vondt i skuldrene. Vet fremdeles ikke hvordan/hvor jeg skal holde stangen. Så langt bak som mulig sier diverse folk jeg har spurt, men den kan jo ikke falle på gulvet heller.

Hvor har dere stangen? Bak skuldrene på en måte eller oppå? Bak blir nesten umulig, da holder man stangen oppe med armene. Oppå blir også vanskelig, pga det gjør vondt og jeg føler jeg gjør det helt feil. Føles best å ha den midt oppå nakken, men har hørt at dette er feil og skal unngå det.

Kjenner det btw i ryggen mesteparten av tiden når jeg ikke trener.

Har hørt man IKKE skal ha den på nakken, men på ryggen på en måte.. har den selv nedenfor nakken på ryggen og det føles naturlig for meg og har ingen smerter. Først hadde jeg noen smerter i korsryggen første uke jeg gjorde knebøy, men det er forsvunnet nå, kanskje jeg har lært teknikken bedre eller bare blitt vant med øvelsen mer

Lenke til kommentar

Stor overraskelse for min del:

Jeg liker å trene firesplit. Det er faktisk gøy.

Kombinert med 4l melk (1800 "gratis" kalorier, og 120 "gratis" gram proteiner!) om dagen, carbo og prottis shake samt 2000-4000 kalorier om dagen har jeg en syk økning. Øker med mer enn 5% i de fleste øvelser. Kult. Rett og slett kult.

Lenke til kommentar
Kombinert med 4l melk (1800 "gratis" kalorier, og 120 "gratis" gram proteiner!) om dagen

Samt tre millioner andre stoffer som gjør at "nedetiden" til kyrene melken kommer fra blir redusert.

Du får i deg protein og kalorier, ja, men søppelet du får med i tillegg er såvidt verdt mengden man må blande i en proteinshake for at det ikke skal smake syre (som det gjør i vann, imo).

Lenke til kommentar

Synes ikke det er stygt liksom. Men kanskje litt upraktisk. Og muligens litt i meste laget. Men ikke stygt.

Snakket med to andre gutter i klassen i dag, om kroppen til Vibeke Hermansen som har Børge Fagerli som personlig trener (hun blir i alle fall sponset av myrevolution) og hun har vunnet en/flere konkurranser og slikt, kan finnes ut på bloggen hennes.

Uansett, så mente jeg at hun hadde en flott og sunn kropp, mens de to andre mente hun var mindre pen, pga alt for mye muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...