Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

En servering Big mass Gainer 125 g gir:

 

Kalorier totalt: 485 Kcal

Protein: 31g

Karbohydrat:79g

Fett: 5g

Aminogen® 75 mg

Carbogen® 125 mg

Omega 3 150 mg

Omega 6 69 mg

Omega 9 48 mg

 

Kalorier fra fett: 45 Kcal

Kalorier fra protein:124 Kcal

Kalorier fra karbohydrater: 316 Kcal

 

Innhold: 1000 g til 216 står det jo.

Men får du 1 kg til 100 så er den verdt pengene som en shake du tar i tillegg til et måltid.

For å øke det totale kcal overskuddet pr dag.

 

Alternativet er FastGain fra TN til 298,- for 1,25 kg

 

Eller andre gainere. 'Kjøp den billigste der du liker å handle.

Gainere er stort sett det samme -og gjør det samme. (bare unngå de som har høyt mettet fett innhold ,om det er oppgitt)

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jo, det jeg skulle si var at legen min stilte seg negativ til all bruk av kosttilskudd. Da jeg sa at jeg lå på rundt 150 gram proteiner til dagen sa han at jeg hadde et usunt kosthold. Han sa også at kreatin var et stoff musklene kvittet seg med etter å ha vært utsatt for påkjenninger og at det var absolutt ingen god idè å slurpe det i seg for det ville på sikt ha negativ effekt på muskelutviklingen. Videre sa han at overskuddet av vitaminer la seg i fettet og kunne være veldig negativt. Så sa han at alle proteiner inneholdt aminosyrer som kunne være veldig negative for kroppen. Det hele hørtes veldig negativt ut når han sa det, spesielt det med kreatin. Jeg sa til ham at jeg hadde merket forskjellen etter at jeg begynte med kreatin, men han mente det bare var ønsketenking. Dette er en gammel lege og kanskje konservativ i den forstand, men det hørtes ut som han visste hva han snakket om. Likevel har han helt sikkert ikke spesialisert seg på feltet og ingen har monopol på vett.

Lenke til kommentar

Det er det mest useriøse jeg har hørt fra en lege.

Kreatin er det stoffet det er forsket mest på av alle kosttilskudd.

 

Det er riktig at kreatinen tømmes ut av muskelen /brukes som atp energi .

men det er derfor vi tar kreatin, så det tar lengre tid å tømme muskelen for energi så vi kan trene lengre og hardere.og dermed få et bedre resultat.

Vannløslige vitaminer (C og B-vitaminer) og fettløslige vitaminer (A, D, E og K-vitaminer). De vannløslige vitaminene lagres ikke i kroppen, med unntak av B12, men skilles ut med urinen. De fettløslige vitaminene lagres, og dermed kan det skje forgiftning ved for mye av noen av disse. Man kan kun få for stort inntak ved bruk av VITAMINkosttilskudd – kanskje med unntak av vitamin D. Vitaminenes funksjon i kroppen er vidt forskjellig. De vannløslige vitaminene har stor betydning for enzymene, som er de som setter i gang de forskjellige livsviktige kjemiske reaksjonene. Fettløslige vitaminer har betydning for ben struktur, immunsystemet, synet og ikke minst blodet.

 

Men da er det snakk om vitamin kosttilskudd ,dvs ta fettløslige vitaminer i overdoser.

Det er derfor man har en anbefalt grense på vitaminer.

Det har ingen ting med protein og kreatin å gjøre.

 

Like teit som å si at å drikke 20 liter vann er farlig , pga du får vondt i magen, men det vet jo alle.

 

Lovdata

Liste over vitamindoser.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
men så dere mener det er verdt det med 3kg protein og 1kg wheight gainer til sammlet pris 400kr? da kjøper jeg det da.

Det var jo ganske billig :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt kolliderer vel kanskje litt med den diskusjonen denne tråden er inne i nå, men gir det et forsøk likevel jeg om noen vet det:

 

Noen som vet hvor det går an å få kjøpt "brå-sterk". Dette er jo et apparat som ser ut til å være veldig effektivt og ikke koster det all verden heller. Hvis noen vet av en plass i Trondheim hadde det vært bra, om ikke så kanskje på nettet?

 

Det burde vel kanskje vært mulig å bygge denne selv, men gidder ikke det.

Lenke til kommentar

Men huzZzla, var det du som gikk på sf i oslo? iafall så skal teamet nedover i mai på en eller annen oslo submission.

FreeFighting på Lørenskog

Trenern har snakka om det, men får se hva som skjer. Skal i konfirmasjon i mai å :innocent: og har ikke fått datoen til submission stevne. Hadde vært fett å blitt med da, kanskje vi møtes :)

Lenke til kommentar
Er mange som sier at taekwondo er en dame sport og ikke noe ordentlig kampsport, du lærer ting som du ikke kan bruke på gata osv.

Nå er de fleste kamsporter utviklet slik at det er blitt mer en sport enn et våpen. Jeg mener ikke å si at en som kan feks karate ikke har peiling på å sloss, tvert i mot, men i mange kampsporter så er flere av de farligste grep/slag/spark byttet ut med noe som ligner. Det er fort lagt mer vekt på utførelse og stil enn effektivitet.

 

Noen som er veldig uenig i dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis man tar tilsammen 200armhevinger iløpet av en dag?

Altså 10 engang 34 en annen gang, bare at det liksom blir gjort i løpet av dagen, vil man da bli noe sterkere?

Ikke hvis du ikke presser deg. Kan være det blir for lett vet du.

Lenke til kommentar
Hvis man tar tilsammen 200armhevinger iløpet av en dag?

Altså 10 engang 34 en annen gang, bare at det liksom blir gjort i løpet av dagen, vil man da bli noe sterkere?

Ikke hvis du ikke presser deg. Kan være det blir for lett vet du.

Ok ,men da prøver vi!

Tar 200 idag så får vi se om jeg legger lista høyere imorgen *er lat*

Lenke til kommentar
Er mange som sier at taekwondo er en dame sport og ikke noe ordentlig kampsport, du lærer ting som du ikke kan bruke på gata osv.

det er ikke noe bra hvis du skal bruke det i en skikkelig slosskamp, det er ikke karate heller.

grunn: du lærer ikke å sloss men du lærer spesielle teknikker å slå/blokkere og lignende.

de teknikkene du lærer er ubrukelige.

 

Ok ,men da prøver vi!

Tar 200 idag så får vi se om jeg legger lista høyere imorgen *er lat*

du bygger ikke muskler av push ups.

du må øke vekta innimellom for å bli sterkere

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
Er mange som sier at taekwondo er en dame sport og ikke noe ordentlig kampsport, du lærer ting som du ikke kan bruke på gata osv.

det er ikke noe bra hvis du skal bruke det i en skikkelig slosskamp, det er ikke karate heller.

grunn: du lærer ikke å sloss men du lærer spesielle teknikker å slå/blokkere og lignende.

de teknikkene du lærer er ubrukelige.

 

Ok ,men da prøver vi!

Tar 200 idag så får vi se om jeg legger lista høyere imorgen *er lat*

du bygger ikke muskler av push ups.

du må øke vekta innimellom for å bli sterkere

Legge på meg?

Spise mer mat?

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...