Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.myrevolution.no/

Dette forumet fungerer bedre til det formålet.

 

Litt mindre av "spis kake" tulleposter og et sted med bedre kompetanse finner man neppe noe sted. Siden sammarbeidet er tett mellom trenerene så er atriklene basert på den nyeste forskningen og programmene er de samme som de gode trenerene over hele verden bruker på sine klienter.

For å ikke snakke om all erfaringen med hva som ikke fungerer like optimalt som andre ting.

Folk får resultater på 8 uker som er bedre en det de har hatt siste 2 år med trening.

Om man velger å betale for et 100% tilpasset opplegg med daglig oppfølging og man ikke er fornøyd slipper man å betale.

 

Synnes det er verdt å betale engangssummen for PT forumet, der er alle som har betalt for opplegg og konkurrerer i fitness osv. Mye å hente der inne man kan ta med seg.

Er snakk om Norgesmesterskap++ seriøsitet, får vel lite utbytte av det om målet er bedre kondis med kroppstrening.

 

Siden er nå ny og alle artikklene skal ha en liten oppgradering/finpussing før de legges ut igjen så de er så 2009 som mulig.

Endret av War
Lenke til kommentar
helt enig, det meste jeg leser på forumet/internett om trening tar jeg med en klype salt.

Så hva er riktig da, fagstoffet i treningslæreboka til Gyldendal fra 2001/2006? Boka er veldig god på basiskunnskapen og startet det hele for min del. Har lest en del treningsstoff/artikler på diverse fora, noen fra nybegynnere, andre fra bedrevitere med en spiss tone og fra personer som virket litt mer kompetente og saklige. Det gjelder å være reflektert når det kommer til teori, gjerne grave i sin egen grav, utvide horisonten innen kunnskapen. Det er det jeg har fått inntrykk av.

 

Jeg liker heller ikke vranglære, men virker som at mange personer kommer med bastante påstander uten å være reflekterte, uten et åpent sinn.

 

Angående den studenten som var med i gymtimen deres; går vedkommende i høgskolen på Notodden, eller er det en videregåendeelev?

Lenke til kommentar

Nå er det slik at "pensumbøker" er det man kan stole minst på.

Ikke bare kopierer forfatterene fra hverandre ved oppdateringer så samme feil går igjen år etter år men det kommer nyere forskning hele tiden som styrer det hele.

 

Det er få ting som er rett, det er heller det man til nå har funnet ut at er mest rett ved forskning og erfaringer og det forandrer seg stadig.

Lenke til kommentar

Tenkte mer på påstander som er skrevet med en titt på en utvalgt forskning og myter.

 

 

Sånne påstander er det fullt av i bøkene, og de som ikke brenner for dette uten om skolen pugger det slik og sprer dette videre etter utdanningen:

 

Det kan stå at kreatin er farlig for nyrene, mens hundrevis av nyere forskning sier det ikke er det osv.

Og frokost er dagens viktigste måltid.

Grenseverdier for vitaminer kan være henter fra kilder som FN++ ofte eldre en læreren.

Menneske kan kun ta opp 30g protein pr måltid.

Spiser man frokost og ikke hviler etterpå ca 5 min så bruker ikke kroppen frokosten og den telles ikke, blir som å ikke spise.

 

Ved sykdom er det en del feil, mye feil i DNA bøkene osv.

Det er ikke så rart for her kommer det ny forskning hele tiden.

En bok må skrives, godkjennes, kjøpes og brukes og da er den ikke oppdatert på alt lengre.

 

Det beste vil jeg si er bøkene, med et stort skeptis så sjekker man databasene og skriver en rett oppsymering og øver på det til eksamen.

Bakdelen er at læreren trur det som er i boka er rett så for å få toppkarakter i gym hvor teori var en del av karakteren måtte jeg "juge" på eksamen for å få læreren glad.

Håper lærere ved høyere utdanning er litt flinkere til å godta nyere forskning, spessiellt når det er mye forskning som peker på det samme.

 

For eks fastlegen man bruker, 99% stoler sikkert 100% på dem.

I mine øyne ser jeg bare en fyr som kunne ha fått 3er i alle fag, hatt kjemi ved 30 studiepoeng for lengesiden med enda eldre bøker og leser neppe mye forskning på fritiden.

Har hatt leger som ville skrive ut insulinøkende tabletter pga de målte feil, ikke visste at man analyserer MMA og HCY ved lave verdier av kobalamin eller estimert GFR verdi skal multipliseres med 1,21 ved mye muskemasse.Eller at FT3 trijodtyronin verdiene i en blodprøve kan vise for høy verdi ved inntak av biotin (vitamin H)

 

Alt dette er i pensumet idag, men ikke da de tok eksamen.

Hadde jeg sakt ja til alt legen ville skrive ut til meg hadde jeg mest sansynlig vært dau nå, hadde jeg blitt lege hadde jeg holdt meg oppdatert daglig og utviklet meg hele tiden.

Det samme må de som studerer kosthold og trening, ser alt formange som får graden og flater ut derifra.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er en 16 år gammel gutt som nettopp har begynt å trene på en såkalt multigym maskin hjemme. Forøvrig et bilde:

 

http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Friti...ductDetailImage

 

Jeg er helt ny på dette området, og lurer på om noen her inne har erfaring med slike maskiner, og kan komme med tips om forskjellige ting. Hvor lenge en økt bør vare, repetisjoner, vekt på forskjellige øvelser o.l. En ting jeg også lurer på er om opptrekken fremme på maskinen, er bedre enn manualer. Har 12 kilos manualer som jeg har trent med en stund. Snakker nå om å få store biceps. :p

 

En annen ting jeg lurer på er hva jeg bør spise rett før og etter trening. Hadde vært greit om noen kunne sittet opp en liste med ting, og hvor mye av den tingen.

 

Hadde blitt kjempeglad for svar. Takk på forhånd. :D

Lenke til kommentar

Les denne først, så spør mer.

 

Kan avsløre med en gang at man må ha en progresjon på vektene, dvs starte lav og øke vektene fra trening til trening eller uke til uke (og gjøre det hele på nytt) og ikke kun trene med den samme vektene uke etter uke.

På for eks biceps ville det ha blitt slik om man trente annenhver dag.

6-6-7-7-8-8-9-9-10-10-11-11-12-12-13-13-14-14 osv

med for eks 15 rep første uka, 10 rep uke 2 og 3 og 5rep uke 4-5-6.

Og på toppen av det hele må du spise mer en du forbrenner, dvs kalorioverskudd.

 

Les heftet så ser du prinsippene.

Lenke til kommentar
http://www.myrevolution.no/

 

Dette forumet fungerer bedre til det formålet.

 

Litt mindre av "spis kake" tulleposter og et sted med bedre kompetanse finner man neppe noe sted. Siden sammarbeidet er tett mellom trenerene så er atriklene basert på den nyeste forskningen og programmene er de samme som de gode trenerene over hele verden bruker på sine klienter.

For å ikke snakke om all erfaringen med hva som ikke fungerer like optimalt som andre ting.

Folk får resultater på 8 uker som er bedre en det de har hatt siste 2 år med trening.

Om man velger å betale for et 100% tilpasset opplegg med daglig oppfølging og man ikke er fornøyd slipper man å betale.

 

Synnes det er verdt å betale engangssummen for PT forumet, der er alle som har betalt for opplegg og konkurrerer i fitness osv. Mye å hente der inne man kan ta med seg.

Er snakk om Norgesmesterskap++ seriøsitet, får vel lite utbytte av det om målet er bedre kondis med kroppstrening.

 

Siden er nå ny og alle artikklene skal ha en liten oppgradering/finpussing før de legges ut igjen så de er så 2009 som mulig.

Lenken din virker ikke. Og hva mener du med PT forumet?

Få noen proffe til å sette opp et opplegg for meg hadde vært digg.

 

Endret:

http://www.myrevolution.no/index.php virker, bug med forsiden virker det som?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Ja det er i en overgang til nye sider denne uka.

Feiler hos meg akkuratt nå også.

 

PT forumet mener jeg de som betaler for personlig oppsett og oppfølging har et eget forum de skriver på, eget del av forumet.

Oss dødlige som ikke betaler for noe privat oppfølging kan også lese og skrive på det forumet mot en engangsum.

Det mente jeg det er verdt, det blir på en måte backstage hvor det nyeste testes ut og tilpasses før det går live.

Det er også loggene til de som har Børge som trener og alt de lurer på og all hjelp de får der kan det være værdt å få med seg.

For eks også tips og triks på alle øvelser osv.

post-64596-1238518210_thumb.jpg

post-64596-1238518288_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm, så om jeg betaler kan de sette opp et bra treningsprogram til meg, og også drive oppfølging? Frister.

Får man også kosthold tilpasset osv.?

 

Jeg er ikke "Norgesmesterskap++ seriøsitet" (som du skrev) akkurat. Jeg er keeper for et fotball-lag. Derfor føler jeg ofte at treningsopplegg ikke helt passer til alt mitt. Nå var fotball-laget vårt en uke i Tyrkia, og da hadde jeg bra opplegg rundt meg. Mens i Norge er det ofte lite fokus på keeper.

De andre trener teknikk og utholdenhet/løpskapasitet. Mens jeg får skudd på meg osv.

Så for meg blir en trening kun teknisk, da jeg ikke "trenger" det andre i en kampsituasjon.

På andre siden er de fleste styrkeprogram tilpasset folk som vil opp i vekt, bli større og slik. Jeg føler at om jeg drar på der vil jeg bli for "tung" og miste eksplosiviteten som er så viktig for en keeper.

 

Så, ja, en del tekst, men poenget mitt er at et tilpasset opplegg til min situasjon hadde vært digg. Ser også her at de er inne på noe lignende.

Lenke til kommentar

Spesialtilpasset med oppfølging koster pæng, det er jobben hans.

Så poster fra de som har betalt for tilgang, under 300kr blir ikke noen prioritet. Her er det mest å hente ved å lese andres tråder og se på demmes hjelp.

 

Betale tilgang er bare en snarveg for å kunne titte og snoke, under Tjenester ligger info om private oppsett og priser.

 

Om man ikke har spessielle behov så vil de oppdaterte artiklene om idrett og trening/eksplosivitet + snoke litt inne på PT delen av forumet være godt nok i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...