Sitronsaft Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Uten pute gjør alt bare satans vondt, og jeg må ta av masse vekt fordi nakken rett og slett ikke takler det. Kan prøve, men tror ikke det er noe gjennomførbart.. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Stanga skal ikke ligge på nakken men litt lenger nede, hvis det gjør satans vondt gjør du noe feil Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Stemmer det jeg hører at apperater og maskiner tvinger kroppen til en unaturlig bevegelse som skaper feil i balansen av musklene osv. Hvor har du hørt dette? Så lenge man har et "godt" apparat minsker det jo faktisk risken for å skade seg ved å trene feil. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg tar den vel egentlig så langt opp at den ikke tipper meg forover, og at den hviler på nakken og skuldrene samtidig på en måte. Blir vanskelig å si nå. Men skal som sagt prøve i morgen. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Stemmer det jeg hører at apperater og maskiner tvinger kroppen til en unaturlig bevegelse som skaper feil i balansen av musklene osv. Hvor har du hørt dette? Så lenge man har et "godt" apparat minsker det jo faktisk risken for å skade seg ved å trene feil. Leste det på Stronglifts hjemmeside. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Vel, jeg ser poenget. Har selv vært borti et slikt apparat der man skal skyve én arm frem. Den passet ikke meg i det hele tatt og jeg fikk en ganske dum rotasjon i ryggen når jeg prøvde. Men som sagt, så slepper man også noen risikoer. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det normalt å få brune flekker i boxeren etter harde treningsøkter? :O Lenke til kommentar
Grand Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Stemmer det jeg hører at apperater og maskiner tvinger kroppen til en unaturlig bevegelse som skaper feil i balansen av musklene osv. Hvor har du hørt dette? Så lenge man har et "godt" apparat minsker det jo faktisk risken for å skade seg ved å trene feil. Kanskje apparetet hjelper deg med teknikk, og minsker risken for skader. Men jeg tror du gjør deg en liten bjørnetjeneste. Det er bedere å pugge litt ekstra på teknikk i vanlig knebøy enn å gå på smith machine. Når du tar knebøy i smith maskin så er det mange stabliserings muskler du ikke trener i forhold til vanlig knebøy. Selv om Smithmaskinen hjelper deg med med teknikk så er det bedere å tørr trene litt mere på vanlig knebøy etter min mening. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ja. Selv er jeg mest fan av manualer/vekter og å bruke kroppen. Maskiner bruker jeg kun der det føles naturlig. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det normalt å få brune flekker i boxeren etter harde treningsøkter? :O Hva faen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Så Duffo troller her også. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det normalt å få brune flekker i boxeren etter harde treningsøkter? :O Ja, er boxern rein så har du ikke trent hardt nok. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Så lenge man har et "godt" apparat minsker det jo faktisk risken for å skade seg ved å trene feil. Nei,nei det er ikke på selve øvelsen men senere da du ikke har nok støttemuskelatur og da skader man seg. Har en på gymmet som kjørte benk i maskin i 2 år nå, maskinen ble kastet så han måtte over på fri stang og manualer og nå tar han ikke halve vekten en gang og vingler som en snekker. Støttemuskelatur er viktig, i maskin er det mange grupper som ikke blir med på treningen. Ingen maskin kan forsvares som en hovedøvelse i noe program uten om i rehab. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvordan er det å trene de 3 base øvelsene 3 ganger i uka, tirsdag, torsdag og lørdag + hjelpe øvelser. Blir det overkill? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Meg du snakker til? Altså siden jeg tar 2x3 baseøvelser 4 ganger i uken? Endret 19. mars 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Grand Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja, eller generelt. Jeg må gjøre om på treningsdagene mine. Så Jeg tenkte på å trene 4 ganger i uka, der jeg har 2 økter, med benk og hjelpeøvelser for overkropp. Og 2 økter med knebøy, markløft og hjelpeøvelser. eller så tenkte jeg på å trene benk, mark og knebøy 3 ganger i uka. Men lurte på om det sist nevnte kan bli litt overkill, noen som har erfaringer? Ossen funker det for deg 2bb1? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) 3x benk, markløft og knebøy i uka kan bli litt hardt. Synes programmet jeg kjører nå fungerer veldig bra. Har hatt bra progresjon siden jeg begyndte på det for to uker siden. Økt 1 og 3: -benkpress -roing bredt grep -knebøy (+ 1-2 sett med triceps) Økt 2 og 4: -markløft -nedtrekk smalt grep -skulderpress (+ 1-2 sett med biceps) Endret 19. mars 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Grand Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Tenker jeg havner på det der. Takker for hjelpen EDIT: Tror dere 7x5 kunne vært noe her? Endret 19. mars 2009 av Sno Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 7 reps x 5 sett eller omvendt? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 7x5 kan bli mye, men det avhenger av hvilken belastning du bruker. Sjekk ut Stronglifts 5x5 Beginners. Der har du knebøy tre ganger i uka, vekselvis benkpress og militærpress og vekselvis markløft og roing; altså 3 baseøvelser hver økt pluss andre støtteøvelser. Du trener 5x5 og sett, reps og belastning er tilpasset og balansert. Inndelingen til 2bb1 kan fungere, men jeg hadde tatt knebøy før de andre øvelsene, og skulderpress før nedtrekk. Skal du trene fire ganger i uka bør du ha en dag pause mellom hver økt slik at du trener henholdsvis 4 og 3 ganger annen hver uke. Dette er for å unngå overlapping mellom roing/nedtrekk og benkpress/skulderpress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå