Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er skulderpress ikke å anbefale?

Husker bare jeg leste det på myo. Skulderpress var en bra øvelse om du ikke var plaget med skuldrene, om du var plaget med skuldrene skulle du helst holde deg unna øvelser som innebar press over hodet, tror jeg :)

Lenke til kommentar

Sandvik har skrevet to sider om skuldre Her og Her.

 

Sidene oppsumerer det meste jeg ville ha anbefalt, se spessielt på nr 4,5, 7 og 9.

 

 

Hvilke øvelser har du kjørt på skulder frem til nå?

Selv fungerte korrekt utført sidehev med lave vekter bedre en skulderpress for meg.

 

Når jeg utfører sidehev "bevegelsen" så kommer knikke også, alså om jeg løfter armene utover. Viss jeg står slik "-|-". Der streken i midten er overkroppen min, og

 

Skjer dette også om du står slik men har albuene i 30grader knekk forrover og løfter sidehev?

Endret av War
Lenke til kommentar
Sandvik har skrevet to sider om skuldre Her og Her.

 

Sidene oppsumerer det meste jeg ville ha anbefalt, se spessielt på nr 4,5, 7 og 9.

 

 

Hvilke øvelser har du kjørt på skulder frem til nå?

Selv fungerte korrekt utført sidehev med lave vekter bedre en skulderpress for meg.

 

Når jeg utfører sidehev "bevegelsen" så kommer knikke også, alså om jeg løfter armene utover. Viss jeg står slik "-|-". Der streken i midten er overkroppen min, og

 

Skjer dette også om du står slik men har albuene i 30grader knekk forrover og løfter sidehev?

Takk War, har lest mange av skulderartikklene til Eirik Sandvik.

 

Nei, det hender kun om jeg IKKE har knekk i albuene..

 

Kan komme med en update senere, skal lese de sidene du anbefalte, men er på skolen nå, så det får bli senere. Men er litt bekymret for skuldrene mine, mtp at jeg utdanner meg til elektriker..

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at man ikke skal løfte rett ut, med tanke på hvike muskelgrupper som er aktivert.

Klikkelydene i skuldre/knær er bånd som glir over knokkler osv.

Du får prøve på neste trening, finne ut mer detaljert hva som gjør vondt og hva som fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har vondt i ryggen i dag, hadde trening i går. Er ikke noe jeg kjenner hele tiden, men jeg får veldig vondt om jeg trekker pusten dypt, eller om jeg bøyer ryggen litt.

 

Hva kan dette komme av?

 

Nå kan jeg faktisk trekke pusten dypt, men kunne ikke det for en time siden. Men har fremdels vondt i øvre høyre del av ryggen.

Lenke til kommentar

Ja, RYP.

 

Istedenfor strak markløft tar jeg legcurl også en slik øvelse hvor man strår ut i luften og bøyer seg ned og opp igjen. Tror jeg gjør denne litt feil, har strak rygg hele veien. Men er straks ferdig da. Men har jo holdt med dette i noen uker, og kjente ikke vondt i ryggen før nå.

 

Kan det ha med knebøy å gjøre? Etter hvert som vektene blir tyngre kan det jo være at teknikken blir dårligere..

Lenke til kommentar

Du får gjøre som så mange andre, Video av en serie og slenge på youtube.

 

Erstatter du bakside lår men legg?

Uansett så kan du trene en og en legg, dvs bare halve vekten.

Trene den i en benpressmaskin isteden osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Såfremt det er bra med lys og at kameraet står i ro skulle det funke noen lunde, ja.

 

War: skal kreatinen hjelpe til å fylle opp energilagrene FØR trening eller ETTER trening? Altså skal kreatin tas inn i forkant av økten for å øke tilgangen på energi (ATP) eller etter trening for å bygge opp igjen ATP-lagrene?

Lenke til kommentar

Ja om du kan overføre filen til en pc senere/usb/BT/IR/wap/wlan/minnekort/avfilming/

 

Du har allerede oppfylte lagre på trening og kreatinen skal da fylle opp til neste trening.

Tar bare kreatinen til et måltid jeg og tenker ikke noe mere på det.

Endret av War
Lenke til kommentar
Seriøst, det er 5g :p

Hva har det med saken å gjøre? Blir kreatinen denaturert er det jo ingen vits å ta kreatin. Så det jeg lurte på var om saft reagerer med kreatinen og spalter den opp? Eller om kreatinen "overlever" for å bruke et litt mer folkelig uttrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...