Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg tenkt til å kjøpe kort på treningsstudioet til uka! Er 15 år, veldig aktiv/sporty. Spiller fotball på høyt nivå og det er selfølgelig viktig med fysikk. Så trenger litt tips. Er ganske høy og tynn. 180 cm og 65 kilo. Har trent masse sit-ups og pushups. Har sixpack. Men har lyst til å trene litt bryst, armer og bein. Noen som har et lite treningsprogram eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moy har en bedre versjon, det du burde ha klart før du begynner er alle teknikkene. Her burde du få noen som kan det til å vise deg.

Du burde også ha styrke til store skiver i diameter så stangen ikke ligger helt ned på gulvet. Evt marke fra klosser.

Det er ikke uvanlig å bruke 8-16 uker på teknikk før det sitter.

Kanskje man er for stiv i kroppen til rett teknikk osv og må trene/tøye hoftebøyere osv.

Lenke til kommentar

Baseøvelsene er vel de samme men på myo har du et Norsk forum med god hjelp, og det legger litt mer fokus på totalbelastning, proritering, ungå skader og progresjon. Sammtidig som man på utvalgte øvelser blander inn Myo-reps.

Husk at alle "guidene" man finner i flex blader ikke gjelder for oss dopfrie. Mye av dopet får musklene til å vokse av seg selv så de kan trene hva de vil , det er pga det dem dør også da hjertet er en muskel og den også vokser av seg selv.

Det samme gjelder produktene de "bruker" , det er reklame og de holder bare esken.

Bruker de produktet selv er det pga de har fått det gratis som sponsor, da hadde jeg brukt det også men det betyr ikke at det er det beste/reneste produktet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp det står forklart i 5x5 tråden. Det er det samme som hvileuken i ryp, den er bare litt modifisert. Kan tilpasses i styrkeløftprogram osv med å for eks deloade 5 dager med 50% vekt for å fortsette på uke 4 osv.

RYP total hvile betyr at man går tilbake til uke 1.

Lenke til kommentar

War eller andre: kunne dere hjulpet meg å sette opp et 2-splits treningsprogram? Har etter hvert skjønt at helkropps tar knekken på meg, bokstavlig talt.

Liker godt øvelsene i RYP-programmet, så tar gjerne utgangspunkt i disse. Men har glemt litt hvilke øvelser som burde trenes på samme dag. :hmm:

Av baseøvelsene ser jeg for meg benkpress på økt 1 og knebøy+markløft på økt 2.

Her er øvelsene fra RYP (tar gjerne imot tips om andre effektive øvelser også):

-Markløft

-Knebøy

-Benkpress

-Nedtrekk smalt grep

-Roing bred grep

-Arnoldpress/militærpress

-Biceps

-Triceps

-Evt. magemuskeløvelser

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

2-splitt baserer seg gjerne på flere baseøvelser og færre isolasjonsøvelser pga man deler opp treningen i to og reduserer belastningen på nervesystemet.

Så i teorien vil en god 2splitt ikke ha med biceps og triceps osv.

Knebøy og markløft vil man neppe ha på samme dag.

Roingen er somregel også stående med olympiastang og da vil man heller ikke kjøre markløft på samme dag.

Hvilke muskelgrupper vil du prioritere over andre?

Endret av War
Lenke til kommentar

Har lest førstetråden til Børge Fagerli på myrevolution-forumet War, og for å være ærlig skjønner ikke jeg en dritt av programmet. Mulig jeg er litt trøtt nå men.. Det står MYE info der.

Det er et program, (som jeg skal følge?) som jeg ikke skjønner hva er, og så er det et avansert program for viderekommende (wtf), skjønner ingenting. Kan du gi oppklaring på dette?

Aner ikke hvilke øvelser, reps, sett osv osv jeg skal gjøre eller noe ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...