Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei , kreatinfri periode er på deff.

Oppladning 1 uke og 5g pr dag resten av året eller kun 5g pr dag restena av året fra dag 1.

Okei. :)

De 5 grammene som skal tas daglig, kan det tas på én gang? F.eks. hver morning på treningsfrie dager og rett etter trening på treningsdager?

Lenke til kommentar
Beastskills finner du mange bra guider til å klare mer krevende kroppsvektsøvelser. Hvis du f.eks. trener for å klare muscle-up, en hånds pushup, håndstående push-up, en fots knebøy, har du et solid treningsprogram i seg selv. Ellers kan du lese denne artikkelen. :)

Takk, viste ikke at kroppsvekttrening var så bra for kroppen.

The powerlifter I mentioned could perform a raw, parallel squat with 580 pounds, but he couldn't do one single-leg squat in my class. In my world, we call that weak, not strong.

Ble ekstra imponert når jeg leste dette.

Lenke til kommentar

Kreatin.

Der finner du doser, når, hvorfor,oppblåst? osv.

Vil anbefale alle å lese igjennom artiklene i min sig.

De er på Norsk og er av den høyeste kvalitet av det man kan finne i Norge.

Med den erfaringen og nettverket børge Fagerli har blir det aldri noe svada og ingen ting publiseres uten bred støtte fra forskning og erfaringer fra trenere over hele verden.

Blir flau av å lese om trening i for eks Ntnui sine blader, mennesker på universitetsnivå som

lever av trening, skal lære andre om trening, jobber med olympiatoppen og ernæringsfysiologer

som er bokstavlig talt helt bak mål og anbefaler de villeste ting.

Endret av War
Lenke til kommentar

Trener selv ja.

Hm data er mitt felt som utdanning.

Men har fulgt Børge siden han begynnte i TN.

Har hele pensumet i medisin og kjemi , har en professor i indremedisin i familien så får tilgang til databaser på forskning før de offentliggjøres.

Nøkkelen er å lese all forskning som gjøres på alle felt og se på hvordan det ble utført og hvem som gjorde det. Sjekker om forskerene har kontakter som for eks stipend fra organisasjoner for å utelukke betalte rapporter osv.

Etter å ha gjort det i mange år, fulgt med på Børge og andres erfaringer som trenere i toppnivå pluss at man trener selv så danner man seg et bilde av det man vet idag og iallefall tror utifra forskning er "riktig"

Det er på den måten man skriver artikler.

Så har man dette forumet, tn, myo og andres erfaringer og resultater som gir et helhetsbilde av hva som faktisk fungerer best.

Mr. Fagerli er vel teleingeniør i bunn.

Det finnes ingen utdanning i dette feltet, man ser jo hvor mye de kan etter 5 år på universitetet/høyskoler med kosthold og trening.

Endret av War
Lenke til kommentar

Pushupstreningen der er utholdenhetstrening. Du øker musklens evne til å lagre glykogen + oksygenopptaket men du vil ikke bli sterkere eller større.

Å legge det inn sammen med ryp betyr bare at du må spise mer. Dårligere resultater blir det på begge sider også da du med ryp trener på en måte som sender signaler om å bli større og med 100PU sender signaler om å være energieffektiv og utholden.

Vil jeg se ut som en ape viss jeg bare trener pushups?

Nei, ikke uten kcaloverskudd + progresjon, dvs tyngre og tyngre men da når du ikke 100 rep.

Stor og sterk eller liten og utholden.

Sånn er det i alle grener.

Utholden

tdf07-2.jpg

Sterk

bodybuilding6.jpg

Begge deler går under "fitness" og er ofte rippet for minst mulig kroppsvekt + deffinert og utholden mer en sterk.

athleticfitness1.jpg

Det er veldig satt på spissen, du kan godt klare 100 pushups det vil bare gå litt utover resten av resultatene på resten av treningen. Isåfall ville jeg ha trent det mellom treningsdagene. 90 pushups før benken blir neppe noe særlig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har nå mekka meg et hjemmetreningsprogram, dette ser sånn ut;

Et beins knebøy (den som er øvelse nr 2 på side 2)

Og 1 beins Markløft Som er øvelse nr 2 på side 3)

Push ups x3

Chins x3

Sit-up x3

Planken x3

Benkdips x3

Drepere x3

Spensthopp/hoppende knebøy han gjør de på 0.38

De øvelsense han her gjør på 0.38, 1.38, 2.50.

Og dette han gjør på 1.07.

Er dette greit? noe jeg burde fjerne eller legge til? Jeg skal ta en test til uka får å se hvor mange reps jeg klarer på de enkelte øvelsene.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Sno,- det ser veldig bra ut det der, eneste man trenger er litt kreativitet.

For å gjøre treningen mye mer effektiv kan du bruke elastiske bånd

Band-_2.jpg

Da kan du lage motstander i forskjellige grader og da er øvelsesutvalget tidobblet

Bånd har de fleste sportsbutikker, selges også i signaturen min men de er av høy kvalitet og koster deretter.

For bein kan du for eks stå på de elastiske båndene og holde i den andre enden , eller legge den rundt nakken.

Da kan du kjøre

eller Strake markløft.

Du kan også kjøre det på ett og ett ben for større belastning og bedre stabilitet

På ett ben kan du også kjøre

og

Du kan for legger trene tåhev i et trappetrinn, ett bein av gangen, hold bunnposisjonen i 3-5 sek på hver repetisjon for å fjerne strekkrefleksen.

Så kan du feste båndet i noe stabilt og trene for eks roing eller

om du har noe å holde i.

Ved å bøye deg forover, eller feste båndet i noe høyt kan du med elastiske bånd trene Nedtrekk og triceps +

,

,
og

Stående på båndet kan du også kjøre Sidehev, Biceps,og

Pushups der du holder i hver ende av båndet og legger det bak på ryggen, vil gi økt motstand i topposisjon. Da kan du trene eksplosivt .

Som du ser er det bare kreativiteten som setter grenser. Den beste treningen får man ut av 2 bånd, men man kan også trene alle disse uten som flere av videoene viser.

( Man må da bytte ut vektene på videoen med en strikk som er festet i andre enden )

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er hvor harde de er å strekke, den siste pakken er en med ett par av alle i.

Skal sjekke mine bånd og se hvilken som er brukbar.

Edit det viste seg å være værre en antatt, ingen fargekode kun tykkelse.

Endret av War
Lenke til kommentar

Skal vi se. Kreatin blir altså denaturert (ødelagt) om det forblir oppløst i vann eller annen væske i mer enn et par timer. Kreatinet bør med andre ord drikkes raskest mulig etter at det er blitt utblandet i væske.

Men hva med proteinpulver? Jeg pleier nemlig av og til å lage shaken ferdig før jeg legger meg, slik at den er ferdig blandet til jeg står opp. Men blir proteinet denaturert av dette? Eller tåler proteinene dette?

Lenke til kommentar

Protein tåler det ja, tenk på proteinshakene i butukken som er ferdig utblandet.

Ser ikke hva du tjener da, tar vel 15sek å trylle frem en shake, finn en lukket boks og ha protein i den så slipper du å dra frem bøtter til hvert måltid.

Lenke til kommentar

Liker ikke å ha pulveret i først, for da opplever jeg ofte at en del av proteinpulveret fester seg til bunnen og vil ikke løsne uansett hvor hardt jeg rister.

Det jeg tjener på det er å kunne gå rett fra badet og ned i kjølskapet for å drikke shaken mens jeg "våkner". Synes det er travelt å begynne å mikse om morningen når jeg såvidt klarer å holde øynene åpne. :)

Men såfremt proteinen ikke taper seg, så tror jeg at jeg fortsetter å blande kvelden før på treningsfrie dager.

Lenke til kommentar

Mente egentlig en boks på 1kg som du henter fra Vs bøtta.

Ja over natten i kjøleskap blir den jo ekstra kald og go.

Og litt tykkere, kanskje du må ha i litt mer væske.

for da opplever jeg ofte at en del av proteinpulveret fester seg til bunnen og vil ikke løsne uansett hvor hardt jeg rister

Pleier å slå bunnen mot noe samtidig som jeg holder shaken opp ned.

for eks en vegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...