Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6 stk Grunnprogram = 75-95kg for meg.

 

Som du sikkert ser da er kcal /maten like viktig som programmet da du trener det samme om du vil opp eller ned i vekt.

 

Går du ikke opp i vekt, spiser du forlite.

Men ikke overdriv, du vil ikke at fettprosenten skal øke med noe mer en 1-2% mnd. Da vet du at du får nok mat.

Øker den ikke i det hele tatt spiser du akkuratt nok eller ikke nok og for å være på den sikkre siden pleier man å la den øke med 1-2% mnd.

Derfor man må kjøre Deffer innimellom bulkene.

 

Min fettprosent lå på 15% på 75 og på 15% på 95

For min kropp var den lik men 15% på 75 og 15% på 95 er ikke samme vekt i fettkilo.

Mye av vekten er også glykogen, muskelens evne til å ta opp glykogen.

Det er derfor man har oppi karbohydrat i proteinshaken etter trening.

Fylle opp glykogenlagrene

Lenke til kommentar

Oppdaget noe oppsiktsvekkende når jeg trente i dag. De siste 3-4 ukene har jeg trent skråbenk i stedet for flatbenk (med manualer altså).

 

Før jeg begynte med skråbenk, klarte jeg 25kg x2 uten problemer på flatbenk. Men når jeg i dag skulle prøve flatbenk igjen, etter å ha trent skråbenk i nesten en måned, så fikk jeg knapt opp 25kg x2! :dontgetit:

 

Benk med stang derimot har jeg økt i, og tok 60kg 1rm helt på slutten av økten. Skjønner ikke helt hva som har "skjedd".

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående RYP, tar det her ettersom jeg ikke føler det er verdig en egen tråd.

 

Skal nå snart i gang med uke 4 i GP, altså fasen med fem repitisjoner. I denne fasen innføres droppset. Jeg er rimelig sikker på at jeg har lest noen forslag på endringer i programmet, skrevet av han som utvilklet RYP-konseptet, men jeg kan ikke finne det. Et av forslagene var å fjerne droppsettene. Det jeg lurer på er om jeg i såfall bare skal la være å ta disse droppsettene, og ferdig med det, eller om jeg skal erstatte det med noe (et ekstra vanlig sett for eksempel). Er det noen som vet?

 

Dette spørsmålet forutsetter selvfølgelig at han faktisk har kommet med dette forslaget, at det ikke bare er hukommelsen min som spiller meg et puss.

Lenke til kommentar

Ja dropp droppsettet.

Det er gjort 20 endringer på det, i programmet var der +1 på alle øvelsene mens det bare skulle være på de største øvelsene.

Børge Fagerli er eier av min sig etter at han sluttet i TN

 

Ja dropp droppsettet.

Det er gjort 20 endringer på det, i programmet var der +1 på alle øvelsene mens det bare skulle være på de største øvelsene.

Børge Fagerli er eier av min sig etter at han sluttet i TN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...