Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil det hjelpe å spise karbohydrater rett før og etter treneing (karbs passer ikke så bra inn på deff da)

 

Løping forteller muskelen at den skal være mer energieffektiv

Stikk motsatt av hva bulk trening gjør.

Det er det høye proteininntaket som er på din side da, det aller beste ar å ta kardioen 30min etter treningen eller på fridagen.

Pga sende 2 motsigende signal til musklene.

Dette blir superflisespikkeri, sansynligvis vil du ikke merke noe annet en at du må spise 100kcal mer/ ikke går opp i vekt.

Lenke til kommentar

Nei, har faktisk ikke prøvd den. Men den går under "designer" klassen. Som jeg ikke har fått med helt hva er. Men gå for en annen som er litt billigere du. 90+ fungerer bra, prisen er lavere, så får du i deg litt langsomme proteiner fra kasein :) Proteinbutikken og Ej shop selger disse.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Myseprotein tas opp så hurtig at kroppen ikke klarer å benytte seg av alt, der noe vil oksidere som energi.

Kasein som er et langsomt protein som kroppen vil ha tilgang på (til neste inntak) så den slipper å hente aminosyrene fra eksisterende muskelatur.

 

Aminosyren leucine tas opp i muskelen for å øke størrelsen og phenylalanine for å bygge muskelatur. Siden Myse og Kasein har forskjellige egenskaper er en blanding 50/50 sett på som det beste.

Mer normalt er det å bruke en 80K 20M blanding døgnet rundt og en 50/50 eller 80K 20M + en skje M i forbindelse med trening.

 

Man må for all del ikke falle i fellen ved å kun kjøpe et rent Myseprotein pga man ser den høyeste toppen i aminosyrekonsentrasjoner i tester.

Da vil man i teorien gå 23 timer i døgnet uten tilgang på annen protein en egen muskelatur.

I teorien kan det være lurt å ha et rent Kaseinprodukt som man bruker før leggetid

Men så pirkete kan man ikke være. Kjøp deg en blanding du med min 80K 20M og maks 50k 50M

Som blandt annet 90+ /TN Basic osv.

Lenke til kommentar
Kjøp deg en blanding du med min 80K 20M og maks 50k 50M

Som blandt annet 90+ /TN Basic osv.

Regner med K = prosent kasein og M = prosent myseprotein.

 

90+ har en blanding på 35K og 65M av det jeg kan se, og ikke innenfor 80K/20M og 50K/50M som du sier? :hmm:

 

Eller misforstår jeg deg?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

90+ er relativt- betyr bare 90% protein

TN har for eks en 80% kasein og 20 % myse i Pro-90 Isolate - proteintilskudd 4kg 898,-

 

I 3-4kg kjøp

 

Basic 80K 20M 4,5g pr kr

 

Myoprotein 50K 50M 3,3g pr kr

 

Prozyme 50K 50M 3,0g pr kr

 

-------------

35K og 65M Ville jeg ikke ha brukt som hovedprotein men ved trening.

Rett og slett forlite K til å ha tilgang hele dagen, rett inn rett ut.

Det går vel på hengende håret hvis man kjører på med 2,5g pr kg kroppsvekt.

Ser noen kjøper en bøtte og bruker det 3 ganger i uka ved trening.

Somregel kjører ikke de på kcal overskudd/underskudd og alt forlite protein til at det skal ha noen effekt i det hele tatt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nei, ikke så lenge det ikke er et rent M protein.

Betale 2-3000 kr mer for 3% bedre resultat tipper jeg er uaktuelt.

Brukte 90+ selv i 2 år pga prisen.

 

 

Som et teoretisk eksempel vil det bli slik om natta

 

Myse

Kl 23 100%

Kl 24 50%

Kl 01 10%

Kl 02 1%

Kl 2-0700 0%

 

 

80K 20M

Kl 23 100%

Kl 24 80%

Kl 01 70%

Kl 02 60%

Kl 03 50%

Kl 04 40% osv

 

Myse går rett inn og rett ut, K varer lengre men toppene blir ikke like høye.

Ville ikke beskymret meg over det med 35K 65M det er jo en blanding.

Lenke til kommentar

Tatt ut fra heftet:

Hvis du ser på dette programmet på neste side, er de fleste feltene formler, f.eks er det første feltet i 15 reps fasen M*0,65. Her er M=din 10RM. Gang da din 10RM, i dette tilfellet 100kg med 0,65, det blir da 65kg.

 

Faktisk nøyaktig det eksempelet du spurte om. Jeg vet at det er kjedelig å lese hele RYP-heftet, men gjør det. Du får mye nyttig teori ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...