Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To kjappe spørsmål:

 

1. Hvorfor er skråbenk inkludert i RYP-programmet i stedet for vanlig benk/hantelpress? Hva er fordelene? Blir man bredere? Større? Sterkere? Eller er det ett fett om man trener flatbenk/skråbenk?

 

2. Kjennes ut som jeg har fått en strekk på bakside lår forrige uke (innebandy). Gårsdagens knebøyøkt gikk fint, men bør jeg ta et opphold i knebøy til strekken er borte? Eller skal jeg bare kjøre "standard procedure"?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
(så skrå at muskelen er paralell med gulvet og ikke heller nedover mot nakken).

Denne forklaringen skjønte jeg ikke? Brystmuskelen skal være parallell med gulvet? :hmm:

 

Skråen er der for å trene muskelen høyere opp, ikke nødvendig.

Så du mener skråbenk er unødvendig? Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Moderat gange = fett som energi

Fort = glykogen/karbohydrat og muskelmasse som energi

 

Gåinga er bare for å bruke kalorier.

 

:thumbdown:

Går ikke å få i pose å sekk :p

Vet du hvor mye muskelmasse det er snakk om ca? Vil det hjelpe å spise karbohydrater rett før og etter treneing (karbs passer ikke så bra inn på deff da) :hmm: ?

Lenke til kommentar

Jeg er på uke 3. Men jeg har ikke unnagjort uke 1 og 2 da jeg opparbeidet en del generell styrke i slutten av november + desember. Så jeg hoppet rett inn i uke 3.

 

Nedenfor har du programmet fra uke 3 til 6 dersom du ville se på det.Ok. Skråbenk er mer volumrelatert da kan det se ut som?

 

Pleier ikke å ha mer skrå enn på bildet under (kanskje pittelitt mer). Det er med andre ord ikke skrått nok? :p

post-35504-1232568866.png

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...