Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15,5g flerumettede/mettede fettsyrer per 100g altså. For meg ser det mye ut, men ikke vet jeg. Men tatt i betraktning at påsen inneholder 42g "gode" fettsyrer, så er det vel muligens ikke så ille?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

slenger et spørsmål om protein her jeg, så slippe rjeg lage en ny tråd;)

Har begynt med proteinpulver/shake, og hittil har jeg bare brukt det de dagene jeg trener, rett etter treningen. Men hvordan er det jeg skal bruke det egentlig? hører forskjellig hele tiden, i artikkelen under står det at man får mest av treningen hvis man tar det før.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=280

Proteinet jeg bruker heter 100% whey protein, merket er maximaze

jeg veier ca. 75 og er 1.75-80 cm høy...mitt vanlige kosthold består av:

frokost: 2-4 brødskiver med alt forskjellig pålegg, ost,kylling filet, hamburgerrygg, majones osv. (ikke sjokolade pålegg)(noen ganger det blir speilegg/omelett til frokost også)

skolemåltid: blitt lite av dette i det siste, men hvis det er det pleier det og være 2 brødskiver.

lunsj(hjemme fra skolen): ca 2-4 brødskiver

middag: alt mulig rart, fra grandis noen ganger til salad oftere.

kveldsmat: ikke hver dag men noen, er i såfall brødskiver

Endret av andy24
Lenke til kommentar

Jeez, les i ressurstråden for kosthold da :)

War: bulk = legge på seg, og deff = ta av? I så fall, hvorfor skal man innta mer protein når man skal "slanke seg"? Nysgjerrig :)

Med kaloriunderskudd er det lett å tape muskelmasse, og et høyt inntak av protein kan gjøre tapet av muskelmasse minimalt. Dessuten, et kosthold høyt på protein kan virke slankende i seg selv.

Increased Thermic Effect of Feeding — While all macronutrients require metabolic processing for digestion, absorption, and storage or oxidation, the thermic effect of protein is roughly double that of carbohydrates and fat. Therefore, eating protein is actually thermogenic and can lead to a higher metabolic rate. This means greater fat loss when dieting and less fat gain during overfeeding.

Increased Glucagon — Protein consumption increases plasma concentrations of the hormone glucagon. Glucagon is responsible for antagonizing the effects of insulin in adipose tissue, leading to greater fat mobilization. In addition, glucagon also decreases the amounts and activities of the enzymes responsible for making and storing fat in adipose and liver cells. Again, this leads to greater fat loss during dieting and less fat gain during overfeeding.

Lenke til kommentar

Se denne mageøvelsen:

http://www.youtube.com/watch?v=MQM2HDYyreI...r-six-pack-abs/

Tenkte jeg skulle gjøre den i stedet for sit-ups, etter å ha lest en del få ryggproblemer som følge av sit-ups i kombinasjon med andre tunge ryggøvelser.

Men denne øvelsen føles veldig lett, og det skal mange repetisjoner til før jeg kjenner meg sliten i magemusklene. Hvordan bør jeg få økt belastning? Feste på ekstra vekter en plass, eller ha mer strake ben? Med mer utstrakte ben blir det selvsagt tyngre for magemusklene, men er dette OK for ryggen?

Lenke til kommentar

Bruk magemuskelen og STRAM den mens du løfter deg selv eller beinene opp og ned. Da brenner det mye bedre i magemuskelen. Magemuskelen er en muskel som alle andre, og du trener vel ikke armene med 50 reps? Hvorfor da trene magen med 50 reps? Det er ingen supermuskel selv om det er en del av kjernemuskelaturen.

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

Hallo? Pøse på med mange repetisjoner? Det er jo nettopp dette jeg vil unngå! Og spør derfor fint her på forumet.

Jeg prøver faktisk å stramme magemusklene ekstra samtidig som jeg gjør øvelsen, men jeg synes fortsatt ikke den er spesielt tung. Det jeg lurte på var hvordan jeg evt. burde øke belastningen: med mer utstrakte ben eller med vekter.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...