wûst Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Bra, det var den det var mest gram av også. Det er bare 23g protein per 100g da, er det lite eller passelig? Endret 20. januar 2009 av Sattern Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) 15,5g flerumettede/mettede fettsyrer per 100g altså. For meg ser det mye ut, men ikke vet jeg. Men tatt i betraktning at påsen inneholder 42g "gode" fettsyrer, så er det vel muligens ikke så ille? Endret 19. januar 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det er langt ifra ille. Btw så er flerumettet fett sunt, så skjønner ikke hvorfor du blander det med mettet fett :/ Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) slenger et spørsmål om protein her jeg, så slippe rjeg lage en ny tråd;) Har begynt med proteinpulver/shake, og hittil har jeg bare brukt det de dagene jeg trener, rett etter treningen. Men hvordan er det jeg skal bruke det egentlig? hører forskjellig hele tiden, i artikkelen under står det at man får mest av treningen hvis man tar det før. http://www.iform.no/pub/art.php?id=280 Proteinet jeg bruker heter 100% whey protein, merket er maximaze jeg veier ca. 75 og er 1.75-80 cm høy...mitt vanlige kosthold består av: frokost: 2-4 brødskiver med alt forskjellig pålegg, ost,kylling filet, hamburgerrygg, majones osv. (ikke sjokolade pålegg)(noen ganger det blir speilegg/omelett til frokost også) skolemåltid: blitt lite av dette i det siste, men hvis det er det pleier det og være 2 brødskiver. lunsj(hjemme fra skolen): ca 2-4 brødskiver middag: alt mulig rart, fra grandis noen ganger til salad oftere. kveldsmat: ikke hver dag men noen, er i såfall brødskiver Endret 20. januar 2009 av andy24 Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det er enkelt. Bulk ca 2g pr kg kroppsvekt pr dag Deff ca 3g pr kg kroppsvekt pr dag. Eks 75kg 75x2 = 150g pr dag minus protein fra mat. Fordel tilskuddet over måltidene og trening. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har begynt å trene styrke og utholdenhet (med boksing). Trener sammen med en kompis som sier jeg burde bruke proteinshake og noe kalt for creatin. Jeg er ny med trening og lurer på hvis dette har noen bivirkninger, og hvis det er mer anbefalt for erfarne? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har lest om en del bivirkninger fra creatin som kviser og dårlig mage, men mer vet jeg ikke. War: bulk = legge på seg, og deff = ta av? I så fall, hvorfor skal man innta mer protein når man skal "slanke seg"? Nysgjerrig Lenke til kommentar
wûst Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ja, hva er deff og bulk egentlig? Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Deff = Fjerne fett uten å miste muskelmasse Bulk = Legge på seg muskelmasse Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeez, les i ressurstråden for kosthold da War: bulk = legge på seg, og deff = ta av? I så fall, hvorfor skal man innta mer protein når man skal "slanke seg"? Nysgjerrig Med kaloriunderskudd er det lett å tape muskelmasse, og et høyt inntak av protein kan gjøre tapet av muskelmasse minimalt. Dessuten, et kosthold høyt på protein kan virke slankende i seg selv. Increased Thermic Effect of Feeding — While all macronutrients require metabolic processing for digestion, absorption, and storage or oxidation, the thermic effect of protein is roughly double that of carbohydrates and fat. Therefore, eating protein is actually thermogenic and can lead to a higher metabolic rate. This means greater fat loss when dieting and less fat gain during overfeeding. Increased Glucagon — Protein consumption increases plasma concentrations of the hormone glucagon. Glucagon is responsible for antagonizing the effects of insulin in adipose tissue, leading to greater fat mobilization. In addition, glucagon also decreases the amounts and activities of the enzymes responsible for making and storing fat in adipose and liver cells. Again, this leads to greater fat loss during dieting and less fat gain during overfeeding. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Er det noen her som bruker Creatin eller protenshake, er det å anbefale? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror det er sånn at hvis du slutter med kreatin får du misforma muskler eller at du legger på deg. Men dette er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Er proteinshake bra og tryggt? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Sattern, det du sier er tull. Sebbe, proteinshake er trygt. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ok, står mye bull på nettet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Se denne mageøvelsen: http://www.youtube.com/watch?v=MQM2HDYyreI...r-six-pack-abs/ Tenkte jeg skulle gjøre den i stedet for sit-ups, etter å ha lest en del få ryggproblemer som følge av sit-ups i kombinasjon med andre tunge ryggøvelser. Men denne øvelsen føles veldig lett, og det skal mange repetisjoner til før jeg kjenner meg sliten i magemusklene. Hvordan bør jeg få økt belastning? Feste på ekstra vekter en plass, eller ha mer strake ben? Med mer utstrakte ben blir det selvsagt tyngre for magemusklene, men er dette OK for ryggen? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Bruk magemuskelen og STRAM den mens du løfter deg selv eller beinene opp og ned. Da brenner det mye bedre i magemuskelen. Magemuskelen er en muskel som alle andre, og du trener vel ikke armene med 50 reps? Hvorfor da trene magen med 50 reps? Det er ingen supermuskel selv om det er en del av kjernemuskelaturen. Endret 20. januar 2009 av Patrick de Maar Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det er typisk nybegynnere, pøser på med masse på magen. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hallo? Pøse på med mange repetisjoner? Det er jo nettopp dette jeg vil unngå! Og spør derfor fint her på forumet. Jeg prøver faktisk å stramme magemusklene ekstra samtidig som jeg gjør øvelsen, men jeg synes fortsatt ikke den er spesielt tung. Det jeg lurte på var hvordan jeg evt. burde øke belastningen: med mer utstrakte ben eller med vekter. Endret 20. januar 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå