Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Tror muligens du misforstod mitt forrige innlegg litt. Det er ikke proteinen min som er så velsmakende, det er middagsmåltidene osv. som er velsmakende og som jeg ikke vil ødelegge med en proteinshake :p

 

Har 90+ proteinen, som er billig og OK på smak.

 

Men er det ett fett om jeg inntar shaken tidlig eller sent på dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du missforstod mitt.

Den billige proteinen er ikke god, derfor kjøp og drikk denne hjemme.

 

Så bruker du 90+ proteinen utenfor huset.

 

 

--------------------------

Siden middagen er så god og du ikke vil drikke protein sammen med måltidet så sleng i deg shaken en annen gang.

Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønte faktisk ditt, hehe.

 

Men altså jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe ENDA billigere protein når jeg allerede har 90+ som er billig nok og grei på smak.

 

Takk for tipsene, tenker jeg prøver å ta shaken til froskost de dagene jeg rekker det. :)

 

Edit: Gjennomførte forøvrig siste trening i uke 3 i går (RYP grunnprogrammet - 10 reps). Økten gikk lettere enn forventet, og jeg hadde klart i alle fall ett sett til i hver øvelse. Spesielt strakmark (40kg) føler jeg gikk nesten litt for lett.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jaja, denne uken (på torsdag mest sannsynlig) blir jeg medlem på 3T etter å ha motivert meg til å trene, trenger et treningsprogram jeg kan følge framover. Er ikke fan av å trene føtter og kondisjon, men litt føtter har jeg ikke noe i mot. Vet ikke hvor jeg har lest det, men det var snakk om en "texas-versjon" av 5x5 eller noe? Den gikk vel mindre på ben og mer på armer, rygg, skuldre osv. Vet ikke hvordan RYp er, men kan noen anbefale meg noe? :)

Lenke til kommentar
Jaja, denne uken (på torsdag mest sannsynlig) blir jeg medlem på 3T etter å ha motivert meg til å trene, trenger et treningsprogram jeg kan følge framover. Er ikke fan av å trene føtter og kondisjon, men litt føtter har jeg ikke noe i mot. Vet ikke hvor jeg har lest det, men det var snakk om en "texas-versjon" av 5x5 eller noe? Den gikk vel mindre på ben og mer på armer, rygg, skuldre osv. Vet ikke hvordan RYp er, men kan noen anbefale meg noe? :)

Hold ut de første ukene, så vips er treningen blitt en del av ditt liv, og du vil ikke lenger klare deg uten! :)

 

Begynte selv med et treningsprogram som fokuserte kun på bryst, armer, rygg og skuldre (fordi jeg som mange andre ikke synes det er kjekt å trene bena).

 

Men etter at jeg begynte med RYP-programmet er saken blitt en helt annen. Dette er et helkroppsprogram som skal kjøres 3 ganger i uken. Med RYP vil du ikke bare bli større og se sterkere ut, men den generelle kroppsstyrken blir utrolig mye bedre enn den ville blitt med et overkroppsprogram.

 

Så selv om det i begynnelsen virker tragisk å måtte trene føttene (knebøy hovedsaklig) så hold ut, du vil tjene på det.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre det i 2-3 år om du vil men tilslutt/ 95kg + så blir vektene så tunge at man ikke han kjøre hele kroppen på 1 trening.

 

Brukte selv ryp fra 75-95kg, grunnprogrammet om og omigjen.

 

Det viktige er ikke selve ryp , låse seg fast.

Det er prinsippene bak ryp som er poenget.

Vektprogresjon og kcaloverskudd er nøkkelordene.

Endret av War
Lenke til kommentar

War: begynte du på uke 1 igjen hver gang du hadde fullført et 6-ukers langt grunnprogram?

 

For når jeg blir ferdig med grunnprogrammet, skal jeg begynne på uke 1 igjen (med 15 reps) eller skal jeg hoppe inn i uke 3 (10 reps) og kjøre det derfra til uke 6? (3-4-5-6 = 1 måned).

 

Og en ting til: pleide du å ha 9 dagers opphold mellom hvert program, slik det står på technutririon.no? Eller begynte du på nytt program med en gang?

Lenke til kommentar

Du må ha med uke en ja, etter ca 1 uke med 0 trening er bindevevet brutt ned så du vil vokse like mye i uke 1 som i uke 3.

 

Grunnen at man har tunge vekter mot slutten er at bindevevet er så sterkt at man må rakkne det med tyngre vekter for å få belastning på muskelen.

 

Ja du må ha 1uke fri ellers er bindevevet der og du vil få null resultater før uke 6.

 

Må ikke ha helt fri men ikke løft tyngre vekter en uke 1 om du vil ha en trening eller to. Kan jo evt trene noen lette høyrep i den uka for glykogenlagring evt kjøre bare utholdenhet/kardio osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...